Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand hoe de wetgeving tegen iets als de autopilot aankijkt? Voor zover ik weet moet je je handen aan het stuur houden, maar is er door, als ik het goed heb, Mercedes een lobby gestart op Europees niveau om dat los te gaan laten. Vooralsnog lijkt autopilot vooral een set veiligheidsopties in combinatie met adaptieve cruisecontrol.

goeie vraag. Voorzover ik weet blijft de bestuurder altijd verantwoordelijk. De nieuwste infinity's rijden ook al keurig tussen de lijnen en corrigeren vanzelf (ook op zijwind bijv) en de ACC kijkt wonder o wonder naar auto's voor je voorganger. dat gaat al weer een stap verder dan de vibrerende stuurwielen bijvoorbeeld. Gooi hier de Volvo noodstop bij, inparkeerhulp, dan kom je al een aardig eind in debuurt van de autopilot.
 
goeie vraag. Voorzover ik weet blijft de bestuurder altijd verantwoordelijk. De nieuwste infinity's rijden ook al keurig tussen de lijnen en corrigeren vanzelf (ook op zijwind bijv) en de ACC kijkt wonder o wonder naar auto's voor je voorganger. dat gaat al weer een stap verder dan de vibrerende stuurwielen bijvoorbeeld. Gooi hier de Volvo noodstop bij, inparkeerhulp, dan kom je al een aardig eind in debuurt van de autopilot.

Ik kan niet wachten op het moment dat je uitstapt bij je woning en de wagen zichzelf gaat parkeren. Bij uitbreiding uitstapt bij je bestemming en de wagen zelf valet parking voor je regelt. :scared:
 
Ik kan niet wachten op het moment dat je uitstapt bij je woning en de wagen zichzelf gaat parkeren. Bij uitbreiding uitstapt bij je bestemming en de wagen zelf valet parking voor je regelt. :scared:

Ik droom al stiekem van één van mijn idolen uit de jaren 80/90 - Knight Industries Two Thousand aka KITT

michael-knight-rider-hoff.jpg
 
Alle vermogens lijken aangepast. Volgens mijn lijstje had Model S 60 tot heden 225 KW, Model S 85 270 kw en Models S 85P 310 kw.

Merkwaardig dat ze daar niets over communiceren. Ofwel is er eigenlijk geen verandering, ofwel vinden ze het niet belangrijk? Als het mijn bedrijf zou zijn, zou ik er toch gebruik van maken. Ze lijken immers 10% meer vermogen uit de motoren weten puren.
 
D vs P

Ik ben nieuw hier op dit forum dus excuus als ik het verkeerd gebruik…..moet nog even wennen denk ik!
Ik ben al meer dan 1 jaar dit forum aan het lezen en heb nu toch wel besloten om een Tesla aan te schaffen. (mede dank aan jullie)
Maar nu de D versie is uitgekomen ben ik aan het twijfelen. Zullen jullie gaan voor een normale 85 met D of een P85 zonder D?
 
Ik ben nieuw hier op dit forum dus excuus als ik het verkeerd gebruik…..moet nog even wennen denk ik!
Ik ben al meer dan 1 jaar dit forum aan het lezen en heb nu toch wel besloten om een Tesla aan te schaffen. (mede dank aan jullie)
Maar nu de D versie is uitgekomen ben ik aan het twijfelen. Zullen jullie gaan voor een normale 85 met D of een P85 zonder D?
Vraag het Tesla zelf ook, en vraag vooral of je je bestelling later nog mag aanpassen voordat de auto in productie is straks...

Ow en ik persoonlijk zou ws. niet voor een D gaan, de extra acceleratie heb ik niet nodig, het extra bereik ook niet, en het kan ook niet stuk gaan als het er niet op zit... Zo, veel nuchterder kan het denk ik niet :)
 
Ik ben nieuw hier op dit forum dus excuus als ik het verkeerd gebruik…..moet nog even wennen denk ik!
Ik ben al meer dan 1 jaar dit forum aan het lezen en heb nu toch wel besloten om een Tesla aan te schaffen. (mede dank aan jullie)
Maar nu de D versie is uitgekomen ben ik aan het twijfelen. Zullen jullie gaan voor een normale 85 met D of een P85 zonder D?
Ha, simpel! Ik zou voor allebei gaan:cool:. Kun je nooit spijt krijgen, had ik het nou maar andersom gedaan.
 
Er is een verschil tussen het theoretische motorvermogen (470 pk / 350 kW) en het vermogen dat de combinatie van motor en accu kan leveren (416 pk / 310 kW)

Ik vond deze oude thread in het Teslamotors forum:

http://www.teslamotors.com/nl_NL/forum/forums/where-does-extra-acceleration-come-85p85-vs-60?page=1

2) Motor specs (from Tesla website)
Power:
S60: 285 kW - S85: 285 kW - P85: 350 kW (WITHOUT taking battery into account = theoritic)
S60: 225 kW - S85: 270 kW - P85: 310 kW (power WITH battery taken into account = realistic)
Torque:
S60: 440 Nm - S85: 440 Nm - P85: 600 Nm

Zelfde drive train alleen hebben ze dit keer het theoretisch vermogen gebruikt in plaats van het realistisch vermogen.
 
Ik vond deze oude thread in het Teslamotors forum:

http://www.teslamotors.com/nl_NL/forum/forums/where-does-extra-acceleration-come-85p85-vs-60?page=1

2) Motor specs (from Tesla website)
Power:
S60: 285 kW - S85: 285 kW - P85: 350 kW (WITHOUT taking battery into account = theoritic)
S60: 225 kW - S85: 270 kW - P85: 310 kW (power WITH battery taken into account = realistic)
Torque:
S60: 440 Nm - S85: 440 Nm - P85: 600 Nm

Zelfde drive train alleen hebben ze dit keer het theoretisch vermogen gebruikt in plaats van het realistisch vermogen.

Voor mij blijft het moeilijk te begrijpen op welk niveau de batterij een beperkende factor is gezien ze er nu met de D blijkbaar toch in slagen nog meer vermogen uit de 85 kWh batterij te halen.
 
Voor mij blijft het moeilijk te begrijpen op welk niveau de batterij een beperkende factor is gezien ze er nu met de D blijkbaar toch in slagen nog meer vermogen uit de 85 kWh batterij te halen.

Zou ook met het type batterij te maken kunnen hebben. De oudere batterijen type A en B? konden/kunnen ook maar max 90kW laden aan de SuC. De nieuwere batterijen type C en D kunnen 120kW aan. Waarschijnlijk de nieuwere niet meer battery limited en hebben we toch echt altijd al 350kW gehad...
 
Bjørn Nyland adresseert ook een interessant punt in zijn laatste filmpje. Volgens Bjørn (+/- 80k op de teller) neemt het vermogen van zijn Performance MS af als de batterij onder de 60% is.
http://youtu.be/NQ6wIPDNppU?t=3m10s

Het zou een goede reden kunnen zijn om de P85D niet te nemen. Zolang er geen gebruikers zijn weten we niet waar de grenzen liggen. Er is nauwelijks technische info vanuit Tesla.