Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Achterstand koppelen auto aan Tesla account

This site may earn commission on affiliate links.
Begin december heb ik een Tesla overgenomen. Om je Tesla account aan de auto te koppelen moet je een mailtje sturen aan Tesla's account support team, met daarbij een kopie van het overschrijvingbewijs. Normaal duurt het 3-5 dagen voordat je de auto in de Tesla app kan zien. In dit geval wacht ik al ruim een maand, maar nog steeds is de auto niet gekoppeld aan mijn Tesla account. Paar keer gebeld, maar steeds zelfde antwoord: verzoek ontvangen, maar we hebben paar weken achterstand dus heb nog maar even geduld.

Nog tips? Of iemand die recentelijk ook een Tesla heeft overgenomen, maar een hele andere ervaring heeft gehad?
 
Het heeft mij destijds zéér veel ergenis gekost en het heeft bijna 3 maanden geduurd. tientallen telefoontjes (kon toen nog), mailtjes en weet ik wat meer. Nadat hij op mijn naam stond kon hij opeens niet meer superchargen, en omdat weer geactiveerd te krijgen heb ik weer net zo veel moeite moeten doen. (mijn auto kon helemaal niet superchargen volgens Tesla, haha..)
 
  • Like
Reactions: ACD1
Volgens Tesla was eind december de achterstand precies 4 weken (op 20 december waren ze met de verzoeken van letterlijk de laatste 3 dagen van november bezig). Blijkbaar, en ook logisch verklaarbaar door hausse in NL in december, is de achterstand ineens minstens 5 weken geworden. Nog even geduld dus.
 
Er zal wel weer een flinke achterstand zijn bij het account support team met zoveel uitgeleverde Model 3's in December.

Behalve overschrijvers waarschijnlijk heel veel aanvragen voor extra accounts.
In April duurde het 10 dagen voor een extra account, in de zomer al 5 weken: Model 3: Hoe tweede iPhone toevoegen als sleutel ?

Zou me verbazen als het nu beter was....
Ik verbaas me er ook dat je niet een extra account kan toevoegen aan de app.
Heb nu 2 tesla's en blijf in en uitloggen.....
 
2 verschillende leasemaatschappijen dus daar ga je al......
Slaat eigenlijk nergens op. ik kan wel per app met tesla ww iedere tesla toevoegen maar kan geen meerdere in de app zetten en wisselen.
Laten we hopen dat dit een app functionaliteit is en dat het nog kan worden aangepast
Begin december heb ik een Tesla overgenomen. Om je Tesla account aan de auto te koppelen moet je een mailtje sturen aan Tesla's account support team, met daarbij een kopie van het overschrijvingbewijs. Normaal duurt het 3-5 dagen voordat je de auto in de Tesla app kan zien. In dit geval wacht ik al ruim een maand, maar nog steeds is de auto niet gekoppeld aan mijn Tesla account. Paar keer gebeld, maar steeds zelfde antwoord: verzoek ontvangen, maar we hebben paar weken achterstand dus heb nog maar even geduld.

Nog tips? Of iemand die recentelijk ook een Tesla heeft overgenomen, maar een hele andere ervaring heeft gehad?

bij mij is het de 28dec doorgegeven. Schijnt idd 1 tot 3 maand te duren... lekker duidelijk ook. #slechteservice. Afwachten dus.
 
Volgens Tesla was eind december de achterstand precies 4 weken (op 20 december waren ze met de verzoeken van letterlijk de laatste 3 dagen van november bezig). Blijkbaar, en ook logisch verklaarbaar door hausse in NL in december, is de achterstand ineens minstens 5 weken geworden. Nog even geduld dus.


Na precies 5.5 weken wachten is de ownership van mijn MS eindelijk overgedragen. 6 december 2019 email gestuurd. 15 januari bevestiging ontvangen.
 
En dat werkt twee kanten op: mijn eerste tesla die ik in september 2018 (!) heb ingeleverd lijkt nog steeds gekoppeld aan mijn account. Heeft een paar maanden bij leasemaatschappij gestaan en toen met de boot naar Portugal. In Portugal een paar keer kunnen zien maar nu krijg ik een jaar geen verbinding meer. Maar hij is niet verwijderd.

DBE07F0C-62A8-49EC-875B-52C23234710B.png
 
En dat werkt twee kanten op: mijn eerste tesla die ik in september 2018 (!) heb ingeleverd lijkt nog steeds gekoppeld aan mijn account. Heeft een paar maanden bij leasemaatschappij gestaan en toen met de boot naar Portugal. In Portugal een paar keer kunnen zien maar nu krijg ik een jaar geen verbinding meer. Maar hij is niet verwijderd.

View attachment 502024
Je kan de auto zelf via de website verwijderen.