Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Annuleren van mijn M3 awd, 10 dagen voor de aflevering

This site may earn commission on affiliate links.
Annuleren van mijn M3 twee weken voor de aflevering; hoe gaat dat?
Ik had na de proefrit al enorme twijfel over de door mij bestelde M3 awd. Ik was zo enthousiast over de performance versie dat ik het idee had misschien de verkeerde M3 te hebben besteld.
Ik had mij voorgenomen gebruik te maken van de mogelijkheid de M3 een dag(geen 3 want een proefrit gemaakt)te rijden en dan de auto eventueel in te leveren en te gaan voor een M3P(die ik dan waarschijnlijk opnieuw zou moeten bestellen)
Nu kreeg ik gister de mogelijkheid even een non P te rijden op 19". Ik vond de rij eigenschappen niet heel veel anders dan die van de P(voor zover ik mij dat kan herinneren), maar de acceleratie vond ik echt héel duidelijk anders. Zo danig dat ik denk dat ik spijt ga krijgen van de non P( ik weet dat dit wel een beetje inde categorie geneuzel valt, maar toch speelt dit bij mij)
Ik wil dus nu voor dat ik de auto ophaal(5 mrt) de auto al annuleren en een M3P bestellen.
Ik heb een mail gestuurd naar; buildmy3emea@tesla met de vraag of ik de bestelling kan wijzigen voor een M3P.
Is hier op het forum ervaring met dit soort acties? Zijn er hier mensen die de auto vlak van te voren hebben geannuleerd of hebben gewijzigd? En zijn er mensen die de auto na 1 of 3 dagen hebben teruggebracht en hoe ging dat dan??
Of moet ik dit via de telefoon met tesla proberen te regelen?

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind de M3 echt een waanzinnige auto en zou ook heel blij kunnen zijn met een awd non P, maar een P kan nu eenmaal ook en rij er straks toch een flink aantal jaren mee..
Ik heb nu een Pearl white awd met 19" die in Tilburg op mij wacht..
 
Ik ben ook erg benieuwd naar het verschil tussen de performance en de LR AWD.

Vrijdag aanstaande kan ik mijn LR AWD in Tilburg ophalen.

Ik heb in een LR Rear Wheel Drive gereden (ruim een jaar geleden in van die Amerikaan die hem naar Nederland had verscheept) en in een Performance (via Tesla Duiven). Dat was sowieso een groot verschil.

Een alternatief is nog om lekker met de AWD te gaan rijden. Echt slecht zal het niet zijn ;-)
En dan eind 2020 te upgraden voor een performance. Dan heb je vanaf dat moment wederom (en nog) vijf jaar plezier van de 4% bijtelling (tot 50k). Waarschijnlijk zijn andere onderdelen dan ook verbeterd, die niet via over-the-air updates verbeterd kunnen worden. Denk aan betere hardware voor de autopilot of een betere accu (sneller, meer range of duurzamer?).

Het zal dan vooral liggen aan het inruilbod dat Tesla op dat moment bereid is te geven. Ik ken verhalen van Tesla eigenaren die binnen zo'n termijn, bij inruil van hun model S en aankoop van een upgrade model S, een belachelijk goed bod kregen.