Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Apple Music in je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
11,199
10,922
Belgium
Referral Code
Tesla heeft een tentoonstelling lopen in het Petersen museum, en blijkbaar hebben de auto's daar Apple Music. Volgens de poster 2022.40.50


xfozgqldc51a1.jpg


soq71qldc51a1.jpg
 
Ik ben wel heel blij met Apple Music. Alleen merk ik niet veel verschil in audio kwaliteit vergeleken met de groene streamingsdienst.

Weet iemand of APM loseless ondersteunt op de Tesla?
 
Heel leuk dat ik mijn eigen MP3's van vroeger kan streamen.

Maar Apple Music kent dus geen 'favoriete' artiesten en tracks dus is het navigeren een zootje, in vergelijking met de gebruiksvriendelijkheid van Spotify.
Ik weet nu niet of de groene concurrent nou zo gebruiksvriendelijk is. Het is even wennen (ben overgestapt), maar Apple Music kent zeker wel een vorm van favoriete artiesten. Alleen kun je deze niet in een lijst terugvinden zoals bij de groene concurrent. Ik raad je trouwens aan om eens de serie over de groene streamingsdienst op Netflix te kijken. Was voor mij dé reden om over te stappen. + Ik heb nu lossless audio en thuis merk je dat verschil heel goed (heb 2 HomePods).

@Maarten, dat denk ik ook inderdaad. Een lossless track kan zo 150-200 mb zijn heb ik gelezen.
 
Ik weet nu niet of de groene concurrent nou zo gebruiksvriendelijk is. Het is even wennen (ben overgestapt), maar Apple Music kent zeker wel een vorm van favoriete artiesten. Alleen kun je deze niet in een lijst terugvinden zoals bij de groene concurrent. Ik raad je trouwens aan om eens de serie over de groene streamingsdienst op Netflix te kijken. Was voor mij dé reden om over te stappen. + Ik heb nu lossless audio en thuis merk je dat verschil heel goed (heb 2 HomePods).

@Maarten, dat denk ik ook inderdaad. Een lossless track kan zo 150-200 mb zijn heb ik gelezen.
Ik heb die switch ook gemaakt. Met dezelfde redenen, Daarnaast werd ik in Spotify gek van varianten op originele nummers, de (on)vindbaarheid (maar dat zou inmiddels best beter kunnen zijn). Verder vind ik het een drama dat Spotify probeert de Podcast te kapen.
Voor mij is Spotify de Facebook onder de audio apps.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Instellingen met betrekking de kwaliteit nog niet gezocht en verkend. navigatie is wel OK. ongeveer het zelfde als deze op de computer. je krijgt ook makkelijk te zien wat je laatst aan het spelen was enz. dus makkelijk vereerden met de playlist waar je in bezig was.
 
Ik heb die switch ook gemaakt. Met dezelfde redenen, Daarnaast werd ik in Spotify gek van varianten op originele nummers, de (on)vindbaarheid (maar dat zou inmiddels best beter kunnen zijn). Verder vind ik het een drama dat Spotify probeert de Podcast te kapen.
Voor mij is Spotify de Facebook onder de audio apps.
+1
 
Ik weet nu niet of de groene concurrent nou zo gebruiksvriendelijk is. Het is even wennen (ben overgestapt), maar Apple Music kent zeker wel een vorm van favoriete artiesten. Alleen kun je deze niet in een lijst terugvinden zoals bij de groene concurrent. Ik raad je trouwens aan om eens de serie over de groene streamingsdienst op Netflix te kijken. Was voor mij dé reden om over te stappen.
Ik had altijd al Apple Music, en Tesla was de reden om er een Spotify account bij te nemen.

Ondanks de voordelen van Apple Music qua betalingen naar artiesten, vind ik de Spotify app in mijn Tesla en op mijn devices handiger. En ja, ik haat het ook dat ze podcasts zitten te pushen, maar die zie je dus niet op je Tesla.

Apple Music had verschillende playlists voor mij om te luisteren, maar geen enkele waren interessant. Ik kan niet aan mijn favorieten in Apple Music, want dat ding kent dat niet.

1671117967235.png


Wat heel vreemd is, want je kan er wel hartjes in zetten.

En daarmee kan je een dynamische playlist maken. Maar die hartjes kan je niet in de auto doen.

Ik kan blijkbaar wel de artiesten een sterretje geven, maar ik kan geen lijst maken van artiesten die ik een sterretje heb gegeven... 🤦
 
Ik had altijd al Apple Music, en Tesla was de reden om er een Spotify account bij te nemen.

Ondanks de voordelen van Apple Music qua betalingen naar artiesten, vind ik de Spotify app in mijn Tesla en op mijn devices handiger. En ja, ik haat het ook dat ze podcasts zitten te pushen, maar die zie je dus niet op je Tesla.

Apple Music had verschillende playlists voor mij om te luisteren, maar geen enkele waren interessant. Ik kan niet aan mijn favorieten in Apple Music, want dat ding kent dat niet.

View attachment 885322

Wat heel vreemd is, want je kan er wel hartjes in zetten.

En daarmee kan je een dynamische playlist maken. Maar die hartjes kan je niet in de auto doen.

Ik kan blijkbaar wel de artiesten een sterretje geven, maar ik kan geen lijst maken van artiesten die ik een sterretje heb gegeven... 🤦
Ik ben van mening dat we altijd al Spotify hebben gebruikt (is het bedrijf die dit platform heeft bedacht) en alles wat we daarnaast gebruiken refereren aan datzelfde bedrijf.

Maar je kunt een playlist maken en daar je favorieten aan toevoegen. Ik zie in jouw library geen playlists. Het hartje of plusje gebruikte ik bij Spotify ook nooit. Het enige wat ik mis is een lijst van favoriete artiesten en de Podcast integratie. Maar dat laatste luister ik nooit in mijn Tesla (en ook geen radio).

Je mag mij gerust een PM sturen om met je mee te denken, want uiteindelijk sluiten we een abonnement af om te genieten van muziek en (hopelijk) om de artiesten te steunen. Kijk de serie op Netflix zou ik zeggen :)
 
Ik rij rond, en nadat een album van een artiest is afgespeeld begint de 'radio'. Als daar een leuke track in zit, druk ik op het hartje om op te slaan in mijn favorieten. Als ik een artiest ken, ga ik op zoek en duw ik op "volgen" en kan ik 'm snel terug vinden in mijn lijst van artiesten.

Beide functies zitten niet in Apple Music.
 
Ik rij rond, en nadat een album van een artiest is afgespeeld begint de 'radio'. Als daar een leuke track in zit, druk ik op het hartje om op te slaan in mijn favorieten. Als ik een artiest ken, ga ik op zoek en duw ik op "volgen" en kan ik 'm snel terug vinden in mijn lijst van artiesten.

Beide functies zitten niet in Apple Music.
Eens mbt artiesten, maar je kunt wel op het +'je drukken hoor in de Tesla, dan wordt het nummer opgeslagen zodat je deze later kunt terugluisteren. Vandaag nog geprobeerd.
 
Sinds de holiday-update kan ik (eindelijk) genieten van AppleMusic in de MY.

Nu ervaar ik het volgende:
  • Sommige tracks in een playlist zijn (donker)grijs en niet beschikbaar in de playlist. Via de library spelen deze tracks wel af (???)
  • Moeilijkheden bij het laden van tracks (unable to fetch)
  • Even de grens overgaan en ... unable to fetch...
Nog gebruikers die dit ervaren?

Als ik switch naar Spotify / DAB-radio doen zich geen problemen voor.
 
Sinds de holiday-update kan ik (eindelijk) genieten van AppleMusic in de MY.

Nu ervaar ik het volgende:
  • Sommige tracks in een playlist zijn (donker)grijs en niet beschikbaar in de playlist. Via de library spelen deze tracks wel af (???)
  • Moeilijkheden bij het laden van tracks (unable to fetch)
  • Even de grens overgaan en ... unable to fetch...
Nog gebruikers die dit ervaren?

Als ik switch naar Spotify / DAB-radio doen zich geen problemen voor.
Exact dezelfde problemen... voor mij werkt Tidal nog steeds het best (Spotify gebruik ik niet meer).
 
Via een omweg heeft men blijkbaar lossless audio in de Tesla.


Zou dit betekenen dat eventueel in een toekomstige update eventueel support wordt toegevoegd?