Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geluid iPhone weg als je je Tesla verlaat?

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar zijn er sommige gevallen waarbij je iPhone op de laagste stand (geluid) komt te staan als je je Tesla verlaat. Dit was bij mij ook het geval (iPhone 14 Pro Max onder verschillende iOS en Tesla software versies).
Voor diegene die hetzelfde voorhebben, hier is een work-around:

Ga naar Instellingen / Horen en voelen.
Stel je gewenste volume in en schakel "Wijzig met knoppen" uit.

Uw volume zal nu niet meer wijzigen bij het instappen/verlaten van je wagen. Klein minpunt: je kan nu het geluid niet meer regelen met de zijknoppen op je iPhone, de mute knop werkt nog wel.
 
  • Like
Reactions: ExtraT
Bedoel je te zeggen dat je bij het autorijden en/of het uitstappen de "volume -" knop van je telefoon (per ongeluk) in drukt?
Neen, van het moment dat ik in de wagen kwam ging het geluid van de iPhone automatisch op 0. Zeer vervelend natuurlijk want als je uitstapt en je vergeet het volume manueel terug op 5 of whatever te zetten mis je geheid wat telefoongesprekken...
 
Zou het misschien kunnen dat er in dat profiel een ander geluid niveau actief is?
vb afhankelijk van welke hoofdtelefoon ik connector met gsm of iPad, dan neemt hij het volume over dat het laatst actief was.
zo staat de iPad altijd volledig op stil (via volume knoppen) en als de hoofdtelefoon wordt verbonden gaat hij automatisch naar ±50%.
 
Zou het misschien kunnen dat er in dat profiel een ander geluid niveau actief is?
vb afhankelijk van welke hoofdtelefoon ik connector met gsm of iPad, dan neemt hij het volume over dat het laatst actief was.
zo staat de iPad altijd volledig op stil (via volume knoppen) en als de hoofdtelefoon wordt verbonden gaat hij automatisch naar ±50%.
Zou best kunnen.
Ik heb het geluid via de instelling in de iPhone gezet waar ie hoort te staan terwijl ik in de wagen zat. Benieuwd of het nu nog zal voorvallen...
 
Ik heb hetzelfde probleem met het volume van mijn iPhone 12 Pro dat soms, maar niet altijd, automatisch naar 0 gaat. Verschillende SW versies van Tesla (momenteel 2023.26.7) en IOS (momenteel 16.6) maken i.d.d. geen verschil. Soms gaat het een tijdje achter elkaar ook gewoon goed.

Ik ben er nog niet helemaal achter of de Tesla dit veroorzaakt, of dat het komt door de FlitsMeister App die ook geluid afspeelt bij meldingen.

Workaround om de zijknoppen uit te schakelen voor het bedienen van het volume had ik eerder gezien. Helaas is dit voor mij geen optie omdat ik deze knoppen ook gebruik voor het bedienen van het volume van een Bluetooth speaker in huis.