Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Stiekem hoop ik dat Tesla met Fastned een deal maakt om eigen zuiltjes op de lokatie bij te plaatsen die dan met zeg 50 tot 60 Kw via de Tesla stekker laden en dat de stroom dan door Tesla betaald wordt. Je hoeft daar toch alleen maar een beetje bij te laden voor trip binnen Nederland. Is mooie stap tussen suC en DestCharging wat hier wat moeizaam van de grond komt.
 
Vandaag proberen te laden bij station Lokkant aan de A73. Maar ChaDemo werkte niet. Laden startte wel, maar stopte na 10 seconden. Enkele malen geprobeerd, toen de helpdesk gebeld, maar die konden niets zien en gingen controleren of mijn app wel werkte. Ik kreeg echt het idee dat ze niet mee konden kijken naar de status van de laders, maar dat lijkt me toch sterk. De medewerkster aan de telefoon wist er in ieder geval niet voldoende van en kon me niet helpen. Nou lekker dan. Maar even geladen op 22 kw (blij dat ik toch de dual charger gekocht heb).
Later op de terugweg ivm de sneeuw voor de zekerheid bij een ander FastNed station geladen en toen netjes 211 km/h kunnen laden.
Lokkant heeft nog "oude" laders, misschien dat het daar aan lag.
Dat iets het niet doet is niet erg, een onkundige helpdesk wel.
 
Tja Fastned heeft nieuw personeel aangenomen en ik heb ook al gemerkt dat het kennisniveau gedaald is. Als Roland van der Put aan de knoppen/telefoon zit dan is dat dag en nacht verschil, maar die kan ook geen 24/7 diensten draaien. Ik hoop dat de nieuwe krachten snel een crash course krijgen.
 
Ik kreeg vandaag een mail van de helpdesk van FastNed. Ze hebben de logs bekeken en volgens de logs zat de stekker niet goed in de adapter. Toch wel netjes dat ze dit nog uitgezocht hebben. Ze kunnen het dus wel zien!!
Ik hoop dat ik dit de volgende keer al doorkrijg als ik wil laden.
Wel goed dat ze hierop terug komen en mij netjes een mail sturen!!
 
@Adm: Dank voor je compliment m.b.t. mijn persoon! Samen met mijn collega's doen we ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen als er een keer wat is. De uitdaging is om dit 24/7 zo goed mogelijk te doen. Onze telefonische support buiten kantoortijden is ondergebracht bij een partij die meer dienstverlening doet (o.a. op EV-gebied). Om een goede bezetting te hebben, zijn er flink wat mensen nodig en die hebben we allemaal getraind. Het 'probleem' is dat we relatief weinig telefoontjes krijgen van klanten met een probleem ondanks continue stijgende aantallen laadsessies. Hierdoor komt de routine in de afhandeling er niet snel in. We proberen zoveel mogelijk aspecten in de techniek, app, website etc. te verbeteren, maar dan neemt het aantal belletjes alleen maar weer af. Het is een beetje een luxe probleem. :) Het doel van de telefonische support is dat iemand weer op weg kan met zijn EV, maar niet om alle mogelijke vragen te beantwoorden. Daar zijn wij weer voor. Zoals Tim gemerkt heeft lopen we alle support calls na en bellen/mailen nog waar nodig. We willen er namelijk ook graag van leren.

@Tim: We kunnen helaas niet alles real-time uit de lader halen, dus vandaar dat de telefonische support niet direct kon zien dat het waarschijnlijk de vergrendeling was. In jouw geval was een combinatie van oud type lader en Tesla adapter wel wat lastig vanwege de afwijkende manier van vergrendelen. Uiteraard zijn we ook aan het kijken hoe we dat kunnen oplossen.