Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Natuurlijk is de auto prijzig, maar kunnen we daar echt verrast door zijn?
Nee, maar wel bijzonder dat je niet geheel risicoloos 30K vooruit hebt betaald, 3 jaar moet wachten en dan merkt dat je daarvoor minder keus krijgt, een hogere prijs moet betalen en de auto nauwelijks vroeger krijgt dan iemand die vandaag bestelt.

- - - Updated - - -

Dus spitst de frustratie zich nu dan toe op het performance plus pakket, omdat we vinden dat de auto van meet af aan het best denkbare had moeten zijn en we nooit extra zouden hoeven te betalen voor een verbetering? De auto ondergaat een evolutie, het zal niet het idee geweest zijn van Tesla om de performance+ aanpassingen achter te houden en op een gepast moment daar weer aan te gaan verdienen. Zonder dit pakket heb je nog steeds een geweldige auto, twee weken geleden wisten we niet beter. Er is nu echter een verbetering mogelijk, en nee, die geeft de leverancier helaas niet gratis weg. Al is die constructie met die 21" wielen inderdaad wat vreemd, snap ik persoonlijk de consternatie niet zo goed. Neem bij de Duitse concurrenten eens een sportpakket of iets dergelijks. Betaal je ook vele duizenden euro's. En voeg daar maar eens PDC toe aan je configuratie. Ik ben persoonlijk blij met de mogelijkheid om extra opties te kiezen, ervaar het meer als een luxe probleem, het maakt voor mij hooguit de keuzes alleen nog maar lastiger.
Volgens mij was Performance het sportpakket en hebben we daar al flink voor betaald.

Stomme van Tesla is dat ze kopers die zo enthousiast waren om dit allemaal voor een auto over te hebben op zo een knullige manier behandelen dat zelfs deze mensen besluiten om te cancellen. Dat moet toch genoeg zeggen.
 
Nee, maar wel bijzonder dat je niet geheel risicoloos 30K vooruit hebt betaald, 3 jaar moet wachten en dan merkt dat je daarvoor minder keus krijgt, een hogere prijs moet betalen en de auto nauwelijks vroeger krijgt dan iemand die vandaag bestelt.

- - - Updated - - -


Volgens mij was Performance het sportpakket en hebben we daar al flink voor betaald.

Stomme van Tesla is dat ze kopers die zo enthousiast waren om dit allemaal voor een auto over te hebben op zo een knullige manier behandelen dat zelfs deze mensen besluiten om te cancellen. Dat moet toch genoeg zeggen.

Ff remmen hier, ik heb ook bijna 3 jaar terug een gewone P besteld en dus 5k voortbetaald. Ik zou hem dus even rap als u moeten hebben want we hebben gelijktijdig besteld. De sig waren exclusieve versies met veel meer standaard opties, je betaalde dus 25k meer voor de exclusieve te hebben, niet om hem eerder te krijgen denk ik
 
Ik heb met mijn opmerking niemand tegen de haren in willen strijken of een welles nietes discussie tussen forum leden willen ontlokken. Ik wil alleen zeggen dat ik het zelf aanvaardbaar vind als de auto nog verder evolueert en dat we dan voor verdere verbeteringen betalen. Wat jullie dachten te krijgen krijg je nog steeds, alleen je kunt hem nu nog beter maken. Daarnaast is het gewoon zonde, ondanks dat de ergernis op sommige vlakken best begrijpelijk is, als iemand lange tijd reikhalzend en vol positivisme naar de auto heeft uitgekeken nu 2 voor 12 met een nare smaak komt te zitten, en zelfs overweegt om te annuleren, juist omdat je al zo lang zoveel geld hebt voorgeschoten. Mij maakt het niet uit, maar voor jezelf is het jammer om nu met een nasmaak te zitten. Van mij mogen de Sigs hem nu krijgen en ik met mijn P reservering pas veel later, als het maar dit jaar is. Maar logistiek is het best begrijpelijk als de P's niet veel later geleverd worden dan de paar honderd Sigs als de productie- en transport capaciteit dat toelaat. Dat er beperktere kleurkeuze voor de Sigs is lijkt me ook al een tijd bekend. Zie het positief: alleen de Sigs kunnen de Sig red kiezen, de anderen niet. Maar goed, misschien heb ik makkelijk praten, ik sta niet in de schoenen van een Sig houder.
 
Ff remmen hier, ik heb ook bijna 3 jaar terug een gewone P besteld en dus 5k voortbetaald. Ik zou hem dus even rap als u moeten hebben want we hebben gelijktijdig besteld. De sig waren exclusieve versies met veel meer standaard opties, je betaalde dus 25k meer voor de exclusieve te hebben, niet om hem eerder te krijgen denk ik
Wel goed lezen Suntronics. Ik had het over iemand die vandaag bestelt! Overigens betaalde je wel om bij de eerste 500 (in Europa) te horen. Verschil met Amerikaanse Signatures is dat die echt het eerste waren waar er nu in de VS mensen auto's krijgen geleverd die ruim na jou en mij besteld hebben.

- - - Updated - - -

Zie het positief: alleen de Sigs kunnen de Sig red kiezen, de anderen niet.
Ik heb een zwarte besteld :smile:. Welke ik persoonlijk ook niet zou afbestellen als ik dat al zou kunnen. Met de kennis die ik nu heb zou ik overigens geen Signature genomen hebben.
 
Ik heb er eerder een grap over de afleverdatum gemaakt, mijn compagnon en ik hebben allebei een Sig P besteld via Athlon Car Lease. De afleverdatum is het grootst bewaarde geheim in de wereld naast het feit of aliens wel of niet bestaan. Het woord augustus is echter een paar keer gevallen met immense slagen om de arm. Ik reken echter nergens op, ik heb de toegezegde data in het geval van Tesla al teveel zien verschuiven. En nimmer naar voren!
 
Ik heb met mijn opmerking niemand tegen de haren in willen strijken of een welles nietes discussie tussen forum leden willen ontlokken. Ik wil alleen zeggen dat ik het zelf aanvaardbaar vind als de auto nog verder evolueert en dat we dan voor verdere verbeteringen betalen. Wat jullie dachten te krijgen krijg je nog steeds, alleen je kunt hem nu nog beter maken. Daarnaast is het gewoon zonde, ondanks dat de ergernis op sommige vlakken best begrijpelijk is, als iemand lange tijd reikhalzend en vol positivisme naar de auto heeft uitgekeken nu 2 voor 12 met een nare smaak komt te zitten, en zelfs overweegt om te annuleren, juist omdat je al zo lang zoveel geld hebt voorgeschoten. Mij maakt het niet uit, maar voor jezelf is het jammer om nu met een nasmaak te zitten. Van mij mogen de Sigs hem nu krijgen en ik met mijn P reservering pas veel later, als het maar dit jaar is. Maar logistiek is het best begrijpelijk als de P's niet veel later geleverd worden dan de paar honderd Sigs als de productie- en transport capaciteit dat toelaat. Dat er beperktere kleurkeuze voor de Sigs is lijkt me ook al een tijd bekend. Zie het positief: alleen de Sigs kunnen de Sig red kiezen, de anderen niet. Maar goed, misschien heb ik makkelijk praten, ik sta niet in de schoenen van een Sig houder.
het gevoel is een beetje dubbel, maar het positieve overheerst toch.ik ben toch blij dat men in amerika al ervaring op doet en de auto verder verbeterd. vooral dat we nu al pdc kunnen bestellen vind ik beangrijk. hopelijk kan ik tegen dat ik moet finalizeren ook nog elektrisch inklapbare spiegels kiezen, dan wordt het wachten nog meer beloond.
 
In de USA betekende een signature-reservering nog echt wat: maanden eerdere levering.
Slechts enkele kleuren en allemaal full-option, was natuurlijk goed om de productie te vereenvoudigen (en dus te verhogen).
Ik zou ook not amused zijn te zien dat die non-sig-noren gewoon nog eerder gaan krijgen, en de non-sig-EU’s zeer waarschijnlijk kort na de EU-sig’s (maar ik zou de zwangerschap er niet voor afbreken en de blijde verwachting voortzetten, maar misschien wel een downgrade).
Het zou goed zijn om bijvoorbeeld de EU-sigs het winterpakket en pdc "cadeau" te doen.
Zie je toch wat meer terug waar je ooit risicovol 30K voor neertelde.
Als het ooit gepresenteerde voordeel (vooral tijd) nu een heel stuk minder wordt, kan je toch op een andere manier weer voldoende inhoud aan “voordeel” geven.
Tesla heeft tenslotte ook een jaar langer profijt gehad van die 30K.
En stel ook gewoon alle kleuren beschikbaar, waarom dat nu nog beperken?

- - - Updated - - -

FF iets heel anders: is het mogelijk je "forum-naam" te wijzigen?
 
In de USA betekende een signature-reservering nog echt wat: maanden eerdere levering.
Slechts enkele kleuren en allemaal full-option, was natuurlijk goed om de productie te vereenvoudigen (en dus te verhogen).
Ik zou ook not amused zijn te zien dat die non-sig-noren gewoon nog eerder gaan krijgen, en de non-sig-EU’s zeer waarschijnlijk kort na de EU-sig’s (maar ik zou de zwangerschap er niet voor afbreken en de blijde verwachting voortzetten, maar misschien wel een downgrade).
Het zou goed zijn om bijvoorbeeld de EU-sigs het winterpakket en pdc "cadeau" te doen.
Zie je toch wat meer terug waar je ooit risicovol 30K voor neertelde.
Als het ooit gepresenteerde voordeel (vooral tijd) nu een heel stuk minder wordt, kan je toch op een andere manier weer voldoende inhoud aan “voordeel” geven.
Tesla heeft tenslotte ook een jaar langer profijt gehad van die 30K.
En stel ook gewoon alle kleuren beschikbaar, waarom dat nu nog beperken?

- - - Updated - - -

FF iets heel anders: is het mogelijk je "forum-naam" te wijzigen?

Ze kunnen nu beter de Signature Red voor iedereen hier in europa beschikbaar stellen, dus voor alle modelen. Want je rijdt straks als Sig rijder in de Sig red kleur aardig voor joker. Dus het tegenover gestelde als in de States dus.
 
Ze kunnen nu beter de Signature Red voor iedereen hier in europa beschikbaar stellen, dus voor alle modelen. Want je rijdt straks als Sig rijder in de Sig red kleur aardig voor joker. Dus het tegenover gestelde als in de States dus.
Ja graag! Vond rood nooit mooi op auto's, tot signature red. En toen ik 'm in Antwerpen zag.... Wow ... En zegt mijn vrouw daar: als het dan echt moet (serieus: zij wil model S niet) dan vind ik dit wel een echt mooie kleur ( uh sorry, kan niet).
Nogmaals, graag, maar laten we de frustraties van sommigen nou niet vergroten.

Voor joker rijden in deze auto, in welke kleur dan ook; echt niet!
Als je het er voor over had (nu nog steeds) om in een sig te rijden met een exclusieve kleur, blijf je onverminderd cool (en wel een maandje,slechts, eerder).
 
mijn vrouw kan het ook niet begrijpen dat je zo bezeten kan zijn van een auto. Voor haar is, en blijft het maar een auto. Al moest ze wel toegeven bij de eerste ontmoeting in Antwerpen dat het de mooiste auto zal zijn die ik ooit gehad heb. Verder is ze op dat vlak vrij gemakkelijk al vindt ze het veel geld voor een auto waar ik gemiddeld 16km per dag mee ga rijden en voor de rest op de parking aan mijn bureel staat:redface:
Maar ik ben van nature nogal sterk in argumenteren en haar te overtuigen van de noodzaak en van mijn gelijk.:wink: Dus ik heb momenteel weinig tegenwind en groen licht.... ze mag dus blijven:biggrin:

er is toch één ding waar ik schrik van heb. alles wat met computers en electronica te maken heeft, slaat tilt als zij er mee bezig is of in de buurt komt.:scared:
 
Last edited:
mijn vrouw kan het ook niet begrijpen dat je zo bezeten kan zijn van een auto.
Tja, dat bezeten zijn, dat krijg ik ook. "Hou die Tesla maar niet te lang in uw hoofd"
Gezien de prijs, is de wagen niet direct aankoopbaar. Ik hoop nog steeds dat ik hem via mijn leasebudget (+brandstofkosten) kan krijgen in 2015. Volgens http://www.tcoberekenen.be zou dit moeten lukken. Of ik zou gaan afzien van de bedrijfswagen, en de auto zelf aankopen.

al vindt ze het veel geld voor een auto waar ik gemiddeld 16km per dag mee ga rijden en voor de rest op de parking aan mijn bureel staat:redface:
Ik wil er gerust wat extra kilometers mee doen, als dat een probleem zou worden, ik passeer elke dag via Waasmunster (Kallo-Gent) :biggrin:
Ik kijk ernaar uit om je eens tegen te komen in het waasland.
 
Grappig te lezen hoe bij veel mensen de rol van de vrouw is. Het wordt bijna een eigen thread waard. De mijne ziet het allemaal een beetje hoofdschuddend aan, ik weet zeker dat ze denkt dat ik voornamelijk weer een nieuw speeltje nodig heb, maar ik heb haar toch wel met argumenten kunnen duidelijk maken dat deze auto zich de komende jaren gaat terug verdienen en dat we daarom sneller dan gepland voor een nieuwe keuken kunnen gaan kijken. Ineens vindt ze hem ook erg mooi.
 
Hoeveel vrouwen van forumleden zijn er eigenlijk tegen? +1 hier in elk geval...
En hoe overtuig je ze?
Als ik met logische argumenten probeer te discussiëren breekt de discussie altijd af.

Er zijn wel een hoop threads met heel toffe (en grappige) commentaren. Die laat ik haar dan zien. Verder hoop ik dat de testrit (als ik een uitnodiging krijg) haar over de streep haalt. Mijn huidige lease-wagen heb ik pas 9 maand, dus ik heb nog heeel wat tijd om te overtuigen. Of het moet zijn dat binnen een jaartje het nieuwe er echt wel van af is (NOT!)
 
In de USA betekende een signature-reservering nog echt wat: maanden eerdere levering.
Slechts enkele kleuren en allemaal full-option, was natuurlijk goed om de productie te vereenvoudigen (en dus te verhogen).
Ik zou ook not amused zijn te zien dat die non-sig-noren gewoon nog eerder gaan krijgen, en de non-sig-EU’s zeer waarschijnlijk kort na de EU-sig’s (maar ik zou de zwangerschap er niet voor afbreken en de blijde verwachting voortzetten, maar misschien wel een downgrade).
Het zou goed zijn om bijvoorbeeld de EU-sigs het winterpakket en pdc "cadeau" te doen.
Zie je toch wat meer terug waar je ooit risicovol 30K voor neertelde.
Als het ooit gepresenteerde voordeel (vooral tijd) nu een heel stuk minder wordt, kan je toch op een andere manier weer voldoende inhoud aan “voordeel” geven.
Tesla heeft tenslotte ook een jaar langer profijt gehad van die 30K.
En stel ook gewoon alle kleuren beschikbaar, waarom dat nu nog beperken?

Ik dacht meer aan het Performance Plus pakket gratis maar alle beetjes helpen :smile:

- - - Updated - - -

Hoeveel vrouwen van forumleden zijn er eigenlijk tegen? +1 hier in elk geval...
En hoe overtuig je ze?
Als ik met logische argumenten probeer te discussiëren breekt de discussie altijd af.
Hoezo overtuigen? Hij is al besteld, sorry.