Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een zandkasteel gemaakt.
weet iemand wat dit is?
hier op het strand heb ik toch een tiental keer moeten uitleggen wat het was.:wink:
20150308_144209.jpg
 
Ook waterkracht blijkt net als zon en wind geen garantie voor een continue levering. Traditionele centrales als back-up blijven noodzakelijk (ook in Denemarken).
Enige oplossing die ik zie om duurzame energie-opwekking succesvol te maken is grootschalige energieopslag ( waterstof, redux-flow buffer centrales, ?). Maar of dat realistisch is ?

De Norned kabel is een HVDC stroomkabel die aangelegd is tussen Noorwegen en het Groningse Delfzijl. Deze kabel heeft een capaciteit van 700MW in beide richtingen. Door deze kabel zijn de elektriciteitsnetten van Noorwegen en Nederland direct aan elkaar gekoppeld. Zo profiteert Noorwegen 's nachts van de stroom van Nederlandse gas- en kolencentrales (waaraan 's nachts een overcapaciteit is) en kan Nederland overdag haar tekorten aanvullen met stroom uit Noorse waterkrachtcentrales. Deze kabel is zo'n succes dat er nog een tweede kabel in planning is (NorNed 2) alsmede een kabel naar Denemarken (COBRA). De stroomprijs in Noorwegen is over het algemeen lager dan in Nederland doordat Noorwegen voor 99% gebruik maakt van grootschalige waterkracht. Het aanleggen en daarmee koppelen van de de Nederlandse en Noorse stroommarkt zorgt er voor dat de prijzen op deze markten dichter bij elkaar komen te liggen. De reden dat dit voor Noorwegen toch gunstig is, is omdat de prijs van elektriciteit in droge jaren in Noorwegen exorbitant kant stijgen, omdat dan het waterniveau in alle stuwmeren in Noorwegen sterk daalt en er tekorten dreigen die niet anders opgevangen kunnen worden binnen Noorwegen. Door het aanleggen van de NorNed-kabel kan Noorwegen in droge jaren zijn tekorten aanvullen met geïmporteerde stroom, wat een stabiliserend effect heeft op de stroomprijs.
 
Vandaag een zandkasteel gemaakt.
weet iemand wat dit is?
hier op het strand heb ik toch een tiental keer moeten uitleggen wat het was.:wink:


Ik denk dat dit de laatste trip naar SriLanka was voor Frank.

Wat heeft hij nu allemaal gemist :
* zijn AmericanBeauty, die zonder hem dan ook nog eens een stapje in de wereld heeft gezet.
* de Superchargers.
* de 1st Tuesday
* de opening van het European HQ in Amsterdam
* ontelbare ritjes..
 
Ook waterkracht blijkt net als zon en wind geen garantie voor een continue levering. Traditionele centrales als back-up blijven noodzakelijk (ook in Denemarken).
Enige oplossing die ik zie om duurzame energie-opwekking succesvol te maken is grootschalige energieopslag ( waterstof, redux-flow buffer centrales, ?). Maar of dat realistisch is ?

vooralsnog is in NL de hoeveelheid duurzame energie nog geen probleem.....

image.jpg



Overigens wordt er aan scala mogelijkheden gewerkt om vraag en aanbod van stroom te matchen voor het geval het komt tot een groot aandeel weersafhankelijke variabele opwek. Naast opslag ook versteviging van internationale koppelingen, smartgrids op diverse geografische schalen, opslag, regelbaar duurzame opwek (bijv met biomassa).n

Wind Energy and Issues of Intermittency | The Energy Collective
 
Last edited:
Ik denk dat dit de laatste trip naar SriLanka was voor Frank.

Wat heeft hij nu allemaal gemist :
* zijn AmericanBeauty, die zonder hem dan ook nog eens een stapje in de wereld heeft gezet.
* de Superchargers.
* de 1st Tuesday
* de opening van het European HQ in Amsterdam
* ontelbare ritjes..

Ja Dirk, wrijf het er nog een beetje in..
ik moet hier wel nog 10 dagen zitten hè!
 
Parrot Bebop.
Fantastisch apparaat, schudt heen en weer in de wind maar weet het beeld heel mooi te stabiliseren.

Kan wel wat opnamen maken tijdens de e-rally? (Voel er eerlijk gezegd niet zoveel voor om de hele dag in de colonne mee te rijden, maar wellicht kan ik zo nog wat betekenen voor die dag?)

We hebben al 2 drones, maar die kun je niet genoeg hebben ;)
 
Ik heb 3D gel stickers besteld, je hebt ze in alle maten en kleuren:
Tesla T 3D Gel Wheel Center Resin Badges Stickers Decals Set of 4, Misc 3D Domed Gel, Tesla-3D-Domed-Gel-wheelcenter

View attachment 65782

Dit is de 73mm grootte (max breedte van de Brock caps).
Even deze leverancier opnieuw onder aandacht brengen.
Gisteren een set van die dome gel jongens (zwart met zilveren logo) op de kapjes van mijn zomervelgen geplakt. Kost wat (5 eu / stuk), maar dan heb je ook wat.
Bedankt voor de tip, Alain.
 
Parrot Bebop.
Fantastisch apparaat, schudt heen en weer in de wind maar weet het beeld heel mooi te stabiliseren.

Kan wel wat opnamen maken tijdens de e-rally? (Voel er eerlijk gezegd niet zoveel voor om de hele dag in de colonne mee te rijden, maar wellicht kan ik zo nog wat betekenen voor die dag?)
77

colonne ?
we hebben lessen getrokken uit de ervaringen van de eerste rally; én ook maximaal rekening houden met de feedback.
Inschrijven dus, come and see for yourself !