Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg eindelijk een brief van het openbaar ministerie in België dat ik wordt vervolgd. . 1 februari reed is rond middernacht 150 km/u op de E19, waar je 120 mag.

Verder in de brief staat dat ik strafvordering kan laten vervallen, voor een bedrag van 110 euro. Belgische vrienden, dat is een koopje! Er wordt mij ook nog geadviseerd om een advocaat te raadplegen, maar dat kost al snel meer geld dan dit.

Wat heeft dit voor zin? Op middernacht een lege snelweg controleren, bijna 6 maanden wachten op de afhandeling en een minimale boete. Het levert de overheid niets op, en of het nou bijdraagt aan de verkeersveiligheid vraag ik mij ook af....

Op de E19; zal waarschijnlijk een vaste flitspaal geweest zijn. bij Rumst misschien ?

110€; ik veronderstel dat de snelheid na correctie op 136km/u zal gesteld zijn ?

Tarief in België is 50€ voor de eerste 10km/u; en dan 10€ per km/u extra.
136km/u => 1*50 + 6*10 = 110€


Mijn collega is geflitst aan 51km/u, ik heb hem gezegd dat hij voortaan 9km/u harder moet rijden.:wink:

- - - Updated - - -


Daar heb ik nu een 11 meter lange camper gehuurd met v10. Dat was het enige wat ze nog hadden. Dat is dan het gevolg van een beetje impulsieve last-minute actie. Ik schat niet dat dit ding die snelheid kan halen :)


let op; met die V10 !
 
Op de E19; zal waarschijnlijk een vaste flitspaal geweest zijn. bij Rumst misschien ?

110€; ik veronderstel dat de snelheid na correctie op 136km/u zal gesteld zijn ?

Tarief in België is 50€ voor de eerste 10km/u; en dan 10€ per km/u extra.
136km/u => 1*50 + 6*10 = 110€


Mijn collega is geflitst aan 51km/u, ik heb hem gezegd dat hij voortaan 9km/u harder moet rijden.:wink:

- - - Updated - - -





let op; met die V10 !

Het was een mobiele unit, onder het viaduct bij Brecht. Er zit verder geen specificatie bij, maar dit lijkt me dan correct. Hoe dan ook, ik vind dat ik er genadig af kom :)
 
Het zat er in dat iemand op het idee zou komen. Geplukt van Facebook.

Schermafbeelding 2015-08-20 om 18.08.42.png
 
Ik krijg eindelijk een brief van het openbaar ministerie in België dat ik wordt vervolgd. . 1 februari reed is rond middernacht 150 km/u op de E19, waar je 120 mag.

Verder in de brief staat dat ik strafvordering kan laten vervallen, voor een bedrag van 110 euro. Belgische vrienden, dat is een koopje! Er wordt mij ook nog geadviseerd om een advocaat te raadplegen, maar dat kost al snel meer geld dan dit.

Wat heeft dit voor zin? Op middernacht een lege snelweg controleren, bijna 6 maanden wachten op de afhandeling en een minimale boete. Het levert de overheid niets op, en of het nou bijdraagt aan de verkeersveiligheid vraag ik mij ook af....

Rene, zoals Jpet reeds zei, best betalen en niet tegenpruttelen.
Ze hebben geld nodig hier in België en alle middelen zijn goed. Ze zijn nu bezig alles op alles te zetten om achterstallige boetes te kunnen innen, je gelooft het niet op welke wijze ze dit allemaal doen.
Je hebt inderdaad geluk, want iets sneller was minder lollig geweest… .
Heb ooit een bord "bebouwde kom" niet gezien in een landelijke omgeving ( echt waar ! ) en reed dus 90 waar 50 mocht --> € 350,- boete én 14 dagen rijbewijs ingetrokken.
 
Daar heb ik nu een 11 meter lange camper gehuurd met v10. Dat was het enige wat ze nog hadden. Dat is dan het gevolg van een beetje impulsieve last-minute actie. Ik schat niet dat dit ding die snelheid kan halen :)
Paar weken geleden precies zo'n ding gehuurd, ook 11 meter. Vergeet niet je bochten ruim te nemen en kijk vooral uit bij benzinestations qua hoogte en breedte, en met de uitstekende luifeltjes van de pomp. Zijn wij ook niet meer gewend, die benzinestations ;-)
Veel plezier!
 
Had je geen Waze of iCoyote?

Ik gebruik Waze en heb nog maar 1x een mobiele controle niet gezien op Waze en dat was toen ze zich nog aan het opzetten (parkeren) waren op de E17. Vanzelfsprekend netjes aangegeven voor mede-wazers :)

Ikke? Neen, was - ik vergeet het nooit meer - 1 september 2000, ik denk dat die dingen toen nog niet bestonden.
Sindsdien weet ik dat je op 1 september in België best in een mollengat kruipt, want al wat kan flitsen en bekeuren komt uit de kast… !
Ben niet meer van de jongste hé :wink:
Is wel een lesje geweest in alertheid, denk dat ik sindsdien nog 1x ben geflitst aan 79 waar het 70 mocht zijn @ vast tarief € 50,-
Niettegenstaande ik toch zeker 1000 à 1200 km per week afleg.
 
Weet iemand al of we nu als early adopters ook gebruik kunnen maken van de 90kwh upgrade? Anders is dit ook een brief naar Elon waardig...

Ik snap het ook niet. Als je zoiets aankondigt, zorg je toch dat je van het momentum bij de persaandacht gebruik maakt om bestellingen binnen te halen? Niet alleen extern maar ook intern schort er toch iets met de communicatie bij Tesla. Hoe groot ze intussen ook zijn, dit is nog steeds startup territorium.
 
Ze raden dat af:
Update: There has been some reporting confusion in the media surrounding whether or not current 85 kWh Model S owners can also get their battery upgraded to a 90 kWh pack, and what that cost might be. As we understood it, no such option was being offered, so we reached out to Tesla for clarification and was informed via a spokesperson that “You cannot retrofit the battery pack. Only retrofit is available to P85D customers is the ludicrous mode.”

Which basically means that existing 85 kWh Model S sedans can have their packs replaced with a new 90 kWh pack featuring the new improved chemistry, but not the old unit itself upgraded for the $3,000 fee and then retained (we assume a residual trade-in value would be placed on and given for the original pack).

Hence the statement from CEO Musk stating that he “wouldn’t recommend doing so (upgrading to 90 kWh) unless your usage is on the edge of current range.” While adding, “On average, we expect to increase pack capacity by roughly 5% per year. Better to wait until you have more time on your existing pack and there is a larger accumulated pack energy difference.”
bron: http://insideevs.com/new-tesla-model-s-options-90-kwh-battery-ludicrous-mode-cheaper-base-model/