Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Net even wat boodschappen gedaan en heb op een half uur tijd onderweg 3 Tesla's gezien : wit, bruin en titanium. In de relatief kleine gemeente waar ik woon, zou je dat helemaal niet verwachten.
Volgende week (dus met wat vertraging) zal die van mij ook regelmatig te spotten zijn.

De opmars van Tesla in de streek is dus duidelijk volop aan de gang. Of het was toeval, maar dat bestaat niet...
 
Ben in Tilburg bij SeC geweest, de nieuwe vestiging is volop in gebruik, de model S wordt niet afgebouwd aan geleverd en hangt in een carrousel om te worden afgebouwd.

Na assemblage wordt er binnen proef gereden op een testbaan over de gehele lengte van het nieuw gehuurd pand.

Er komt een officiële opening!
Wanneer is onbekend maar dat blijf ik volgen.

De apparaten vanuit de oude vestiging zijn overgebracht naar de nieuwe op één brug na.

De oude vestiging wordt het warehouse tbv de onderdeel distributie van Europa.
Ik hoop die testbaan eens in gebruik te zien.
 
Ben in Tilburg bij SeC geweest, de nieuwe vestiging is volop in gebruik, de model S wordt niet afgebouwd aan geleverd en hangt in een carrousel om te worden afgebouwd.

Na assemblage wordt er binnen proef gereden op een testbaan over de gehele lengte van het nieuw gehuurd pand.

Er komt een officiële opening!
Wanneer is onbekend maar dat blijf ik volgen.

De apparaten vanuit de oude vestiging zijn overgebracht naar de nieuwe op één brug na.

De oude vestiging wordt het warehouse tbv de onderdeel distributie van Europa.
Ik hoop die testbaan eens in gebruik te zien.

Bedankt voor de interessante informatie. Ik fiets er regelmatig langs, nieuwsgierig als ik ben, en heb al de nodige bedrijvigheid kunnen zien maar kan natuurlijk niet zien wat er echt gebeurt. Het is wel een enorme hal dus er zijn nog mogelijkheden. Die testbaan lijkt mij ook wel leuk.

Ik hoop ook een uitnodiging te ontvangen.

Benieuwd of het dak vol panelen komt te liggen en wat men met de powerwall en powerpacks t.z.t. vanuit hier gaat doen.
 
Even een vraagje tussendoor (of bestaat er een draadje met vragen over handleiding?)

Afijn, auto wassen moet allemaal een keer, toch?
Doe ik graag met de radio aan maar die wordt "geknepen" als je uitstapt (deur open)
Maar veel erger (lees: stiller) is dat de radio uit gaat als je de deur dicht gooit (e je niet op de stoel zit)
Kortom: hoe laat je de radio door spelen als je niet in de auto zit?

Dan nog een puntje;
Sinds de laatste update krijg ik melding per sms dat het laden is interupted terwijl dat helemaal niet zo is. Staat vrolijk te laden op ingestelde tijdstip.
Opvallend is dat deze melding precies komt op ingestelde start tijdstip.
Iemand dezeflde ervaring? Wat is eraan te doen?
 
ja - me too

Even een vraagje tussendoor (of bestaat er een draadje met vragen over handleiding?)
Sinds de laatste update krijg ik melding per sms dat het laden is interupted terwijl dat helemaal niet zo is. Staat vrolijk te laden op ingestelde tijdstip.
Opvallend is dat deze melding precies komt op ingestelde start tijdstip.
Iemand dezeflde ervaring? Wat is eraan te doen?
 
Voor de P85D eigenaren in België en Nederland die het Amerikaans forum niet volgen, dit is een belangrijke aktie waarbij de komende dagen een persoonlijke brief wordt gestuurd naar Elon mbt het ontbrekende vermogen van de P85D bij een snelheid hoger dan 100 km/u.
Letter To Elon Musk Regarding P85D Horsepower – Signature Thread Only, Please

Ik heb de brief ondertekend.


Briefschrijver lijkt het niet helemaal te begrijpen:

The missing horsepower is quite noticeable at highway passing speeds. For example, from 70-90 mph, the P85D should perform like a car with a power to weight ratio of one HP for every seven pounds. Instead it performs like a car with one HP for every nine pounds. The result of this is that from 70-90 mph the P85D is easily outperformed by an Audi RS7 with a power to weight ratio of only one HP for every eight pounds.



De grote motor levert maximaal vermogen tussen 5.000 en 8.600 TPM = tussen 70 en 120 km/uur (45 - 75 MPH .
Boven de 120 km/uur ( 75 MPH ) levert de motor minder vermogen, dat is nou eenmaal de karakteristiek van de elektromotor.
Alleen een versnellingsbak kan er voor zorgen dat ook bij hogere snelheden het maximale vermogen beschikbaar is.
 
b316249155c87f3fe5900e5993046700.jpg


Zojuist tijdens fietstrip langs ziekenhuis gereden waar mijn vrouw werkt. Onze Tesla wordt daar bij collega's hoog ingeschat en het denken over elektrisch rijden heeft tot resultaat geleid. De vestigingen liggen zo'n 15 km uit elkaar dus inzet is best te doen, zeker als pauzes worden gebruikt om te laden. De zes laders bieden echter, als mijn informatie klopt, 3,7 kw, prima voor de Nissan, niet echt voor de Tesla. Zo lang ga je niet op ziekenbezoek [emoji275]
 
Briefschrijver lijkt het niet helemaal te begrijpen:

The missing horsepower is quite noticeable at highway passing speeds. For example, from 70-90 mph, the P85D should perform like a car with a power to weight ratio of one HP for every seven pounds. Instead it performs like a car with one HP for every nine pounds. The result of this is that from 70-90 mph the P85D is easily outperformed by an Audi RS7 with a power to weight ratio of only one HP for every eight pounds.



De grote motor levert maximaal vermogen tussen 5.000 en 8.600 TPM = tussen 70 en 120 km/uur (45 - 75 MPH .
Boven de 120 km/uur ( 75 MPH ) levert de motor minder vermogen, dat is nou eenmaal de karakteristiek van de elektromotor.
Alleen een versnellingsbak kan er voor zorgen dat ook bij hogere snelheden het maximale vermogen beschikbaar is.

Op geen enkel moment levert onze P85D een vermogen van meer dan 555 PK. Boven de 120 km/u is het idd nog erger. Maar zonder de motoren te vervangen zouden de 2 aanpassingen voor Ludicrous mode het vermogen met 20% verhogen. Die 20% brengt onze wagen dichter in de buurt van de 700 PK waarvoor wij ongeveer 20K extra betaald hebben.

Wat een hele reeks P85D eigenaren wereldwijd vragen is dat Tesla ons uitlegt waarom onze wagen niet het geadverteerde vermogen heeft, daar waar dit bij elk ander type Model S wel het geval is.
 
En de P85D bestellers van het eerste uur hebben daarbij ook nog de 85D links laten liggen, vanwege de 2 seconden verschil waar de 85D vervolgens wel een boost en duidelijk meer pk's dan eerder aangegeven kreeg.
Ik vraag me sindsdien af of het geen marketing is geweest om de 85D niet direct met de betere specs te adverteren, om daarmee een groter deel voor de p85d te laten kiezen.
 
John, I just knew someting like that was going to happen :tongue:

En de P85D bestellers van het eerste uur hebben daarbij ook nog de 85D links laten liggen, vanwege de 2 seconden verschil waar de 85D vervolgens wel een boost en duidelijk meer pk's dan eerder aangegeven kreeg.
Ik vraag me sindsdien af of het geen marketing is geweest om de 85D niet direct met de betere specs te adverteren, om daarmee een groter deel voor de p85d te laten kiezen.
 
Bedankt iedereen voor de gelukswensen :)

Gefeliciteerd Bas maar dat is geen reden om niet meer op het bord te komen ;-) @Pim Been there done that...

Mijn reden om niet vaak meer hier te schrijven is dat we binnenkort verhuizen naar een groter huis (met meer slaapkamers ja) en dat er nogal enorm veel te klussen is... Maar later meer daarover in het Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d. draadje.
Anyway de kabels voor de Cohere Maxem/Keba laadpaal liggen er intussen (moet slim samenwerken met de warmtepomp die geinstalleerd wordt) dus ik kan de Tesla binnenkort ook op ons nieuwe adres laden.

Verder merk ik sinds een tijdje dat de besturing 'knakt' bij het ver indraaien (bijv. bij inparkeren), is dit een bekend euvel? Tilburg maar bellen voor een afspraak?
 
En de P85D bestellers van het eerste uur hebben daarbij ook nog de 85D links laten liggen, vanwege de 2 seconden verschil waar de 85D vervolgens wel een boost en duidelijk meer pk's dan eerder aangegeven kreeg.
Ik vraag me sindsdien af of het geen marketing is geweest om de 85D niet direct met de betere specs te adverteren, om daarmee een groter deel voor de p85d te laten kiezen.

Ik ga er niet van uit dat het een snode truuk was om de 85D niet meteen het huidige vermogen te geven. De mensen die voor die wagen hebben gekozen kunnen er maar blij mee zijn. Gaan voor de 85D is nog steeds de verstandige keuze (ideale trade-off tussen vermogen, range en prijs). De 85D en de P85D worden vandaag nog steeds verkocht en als je op de site kijkt naar het verschil in vermogen zou je dat ook in de praktijk moeten voelen. Maar daar zit een probleem want ipv het geadverteerde vermogen van 700 PK, geraakt men niet hoger dan 555 PK zonder hardware aanpassingen (upgraden van de zekering en de 2 contactors). De motor en batterij kunnen de 700 PK wel aan maar de zekering en contactors niet (zonder de geest te laten). We kunnen dus een 2-tal seconden genieten van een Insane acceleratie en daarna is het vat af. Uniek en heel erg leuk maar met dit kluitje mogen we ons niet zomaar in het riet laten sturen.

Er is, in tegenstelling tot de andere modellen, bij onze P85D blijkbaar iets mis gegaan tussen wat Tesla dacht te kunnen realiseren en wat uiteindelijk mogelijk bleek met de bestaande hardware. Wanneer je een stevige meerkost betaalt om het top-of-the-line model van 700 PK te kopen, verwacht je uiteindelijk ook dat die 700 PK netjes wordt waargemaakt. Is dat enkel mogelijk door wat aanpassingen, dan is het aan Tesla om die bij een service beurt in garantie uit te voeren. Dat is in het verleden al genoeg gebeurd bij bvb een reeks batterijen met contactors die onvoldoende betrouwbaar bleken en de hardware fix om met 3x32A te kunnen laden.

Wat ik mij afvraag, John, is of het Ludicrous verhaal geen snode truuk is om ons voor de fix waar we rechtmatig aanspraak op kunnen maken te laten betalen...