Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vergeet de toezegging met betrekking tot het verlagen van de onderhoudskosten niet...
Ik heb laatst ook een onderhoudsbeurt laten doen. Als ik eerlijk ben vind ik het niet overdreven duur, als je in aanmerking neemt dat:
- remblokken, ruitenwisserbladen, batterij key-fob, en diverse kleine onderdelen / onderhoudsmiddelen zijn inbegrepen alsmede het werkloon dat er bij hoort
- Tesla geen extra kosten in rekening brengt als je het onderhoudsinterval uitstelt (in mijn geval na 80k km ipv na 20k km)
- je gratis een leenauto meekrijgt, die je niet volgetankt hoeft in te leveren als het geen elektrische auto is
- je krijgt desgewenst gratis een gewassen en gepoetste MS weer terug, zelfs de remschijven zijn weer netjes gemaakt door ze te spuiten!
Kom voor dit soort dingen maar eens bij de reguliere merken. Bij welke auto's zit het vervangen van remblokken bij een onderhoudsbeurt inbegrepen?
 
Bij welke auto's zit het vervangen van remblokken bij een onderhoudsbeurt inbegrepen?
Bij de andere merken betaal je alleen voor wat je afneemt? Als je je aan de 20k beurten houdt betaal je dus 3x voor remblokken die niet vervangen hoeven te worden (ervan uitgaande dat ze pas bij 80k aan de beurt zijn)?
Me dunkt dat ze voor 700 euro idd prima de auto een keer kunnen wassen en de leenauto niet aanrekenen, marge genoeg op dat bedrag...

Maar ik zou zelf eigenlijk toch liever de keuze hebben om alleen het uurloon voor de inspectie te betalen en dan de benodigde onderdelen, wassen/poetsen, leenauto er los bij. Zal me verbazen als dat hoger uitkomt dan die 700 euro (maar ik begrijp natuurlijk wel dat het voor anderen fijn is om met een vast bedrag te kunnen rekenen ivm begroting etc).
 
Te laat... [emoji53]
ImageUploadedByTapatalk1447764559.143217.jpg


- - - Updated - - -

Bij de andere merken betaal je alleen voor wat je afneemt? Als je je aan de 20k beurten houdt betaal je dus 3x voor remblokken die niet vervangen hoeven te worden (ervan uitgaande dat ze pas bij 80k aan de beurt zijn)?
Me dunkt dat ze voor 700 euro idd prima de auto een keer kunnen wassen en de leenauto niet aanrekenen, marge genoeg op dat bedrag...

Maar ik zou zelf eigenlijk toch liever de keuze hebben om alleen het uurloon voor de inspectie te betalen en dan de benodigde onderdelen, wassen/poetsen, leenauto er los bij. Zal me verbazen als dat hoger uitkomt dan die 700 euro (maar ik begrijp natuurlijk wel dat het voor anderen fijn is om met een vast bedrag te kunnen rekenen ivm begroting etc).
Nou, wat was het uurloon ook alweer? 115 euro ofzo? Dat gaat dan snel hoor...

- - - Updated - - -

lastig te meten op de dyno, zo'n p90dl:

'slip mode', wat is dat? Zit er bij mij niet op...
 
Last edited by a moderator: