Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan al twee dagen 's-ochtends geen verbinding met Tessie maken via de app. Gisteren lukte het na ontgrendelen van de auto wel, vandaag dat zelfs ook niet. Op het moment dat ik echt weg ging lukte het pas, heel irritant.
Daarnaast heb ik gemerkt dat bij 'gas' los bij 100 ~ 120km/u er minder regen is dan eerst en het remlicht daardoor niet meer aan gaat (regen +/- 45). Het was zo'n 5gr C en stippellijntje was al verdwenen).
 
Misschien (hoop ik althans) is de reden voor de verminderde regen dat je bij even "gas" los een minder onrustig verkeersbeeld krijgt voor achteropkomende auto's. Mijn ervaring (licht offtopic) met een hybride Volvo is dat bij 70-75+ de regen ook minimaal is. Maar het zou dan wel fijn zijn als Tesla dat communiceert en dat de bestuurders daarop kunnen anticiperen.
 
Nog een ander klaagpuntje:
Dat Remote S app kan niet meer connecten met m'n S, zou met IOS 9 te maken kunnen hebben of met de Tesla servers.
Ik heb Allen van Regoapps al gemaild met m'n klacht.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Hier IOS9 al een tijdje geinstalleerd. Geen problemen (op het moment) met contact zoeken via Remote app.
Heb je app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Auto zelf gereset? Neem aan van wel als ervaren Tesla rijder van het eerste uur :wink:.
 
Cool!
melk1.jpg
melk2.jpg


(bron: https://www.facebook.com/vandebron)

Google Maps
Vlakbij Schiphol, perfecte locatie voor zo'n grap.
 
Nog een ander klaagpuntje:
Dat Remote S app kan niet meer connecten met m'n S, zou met IOS 9 te maken kunnen hebben of met de Tesla servers.
Ik heb Allen van Regoapps al gemaild met m'n klacht.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Heb nog niet zo lang geleden een update van de app op de Iphone gekregen.
Heb nu wel gewoon contact. Misschien even kijken of je de laatste versie gebruikt?
 
Nog een ander klaagpuntje:
Dat Remote S app kan niet meer connecten met m'n S, zou met IOS 9 te maken kunnen hebben of met de Tesla servers.
Ik heb Allen van Regoapps al gemaild met m'n klacht.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Kreeg na 14 minuten antwoord van Allen:
Here's how to fix it: Open the main app on the iPhone or iPad. Then sign off your MyTesla account. After you sign off the app, close the app from the multitask. Then try signing back in again. The sign off button is found by pressing the command menu button on the top left, and then pressing the car icon with the circular arrows around it.

En hij doet het weer
Allen geeft Tesla service level!
 
Nog een ander klaagpuntje:
Dat Remote S app kan niet meer connecten met m'n S, zou met IOS 9 te maken kunnen hebben of met de Tesla servers.
Ik heb Allen van Regoapps al gemaild met m'n klacht.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Had ik ook gisteren. Even uitloggen uit Remote S en terug inloggen : probleem opgelost ! Maar... vandaag weer zelfde probleem. Merk ook dat de app zichzelf regelmatig sluit - had ik voorheen nooit.
 
Nog een ander klaagpuntje:
Dat Remote S app kan niet meer connecten met m'n S, zou met IOS 9 te maken kunnen hebben of met de Tesla servers.
Ik heb Allen van Regoapps al gemaild met m'n klacht.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Heb ook geen problemen doch als je auto bijvoorbeeld aan een WiFi netwerk staat en de verbinding is niet optimaal.
Ik had dat probleem en heb het betreffende netwerk uitgeschakeld.
Het werkte daarna feilloos via 3G (4G) op iPhone met 9.1.
 
Mijn Tesla is voor onderhoud en heb een vrij nieuwe loaner mee, dus dat betekent natuurlijk ook weer een jaar aan nieuwere/andere techniek. Het is daarom ook wel leuk om even de vergelijking met mijn eigen Tesla te doen en dat wil ik ook even met jullie delen. Eigenlijk zijn er een paar punten opvallend:


1) De motor van de loaner (1500 km op de teller) is beduidend stiller onder de 100 km/u, daarboven merk je vrijwel geen verschil o.a. doordat je meer overig geluid hebt.


2) De loaner heeft next-gen seats voorin, ik heb de normale lederen stoelen. Voor de passagier is de next-gen heel prettig, vooral in bochten, omdat je beter vastzit in je stoel. Als bestuurder mis ik juist een beetje de bewegingsvrijheid die ik had op de stoel en geef ik dus eigenlijk de voorkeur aan de normale stoelen. Misschien dat de next-gen op het circuit wel prettiger is, maar daar kom ik niet :)


3) De loaner mist duidelijk de hifi optie en wat ben ik ongelofelijk blij dat ik die wel heb. Het verschil is echt heel erg groot. Ik ben zelfs de instellingen na gaan lopen, omdat ik dacht dat het verschil vrij klein zou zijn (tenminste, dat is wat ik soms langs zie komen hier op het forum). Bij de normale audio mist gewoon alle gevoel in het geluid. Complimenten aan Tesla m.b.t. de hifi optie dus!


4) Wat is er verder eigenlijk weinig bijzonder weinig veranderd, het is net alsof ik gewoon in mijn eigen Tesla rijd. Ook op dat punt eigenlijk complimenten aan Tesla m.b.t. de kwaliteit van de auto.
 
Hier kan ik toch behoorlijk pissig over worden. De ANWB heeft een lijst met de top 10 van elektrische auto's opgesteld, en daar staat en e-up op één. Tesla Model S staat niet in de lijst, want:

Er zijn op moment van verschijnen van deze Top10 nog vier andere volledige elektrische personenauto's op de markt: de Ford Focus,Mercedes Benz B, Renault Kangoo Z.E. en Tesla Model S. Deze auto's hebben een hoger normverbruik dan de auto's uit de Top10, of het normverbruik is onbekend

Top10 Elektrische autos - ANWB