Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
laatste dag autosalon in Brussel.
(die rosse, was vroeger een blonde:wink:)
tesla team.jpg
 
Hi guys,

Na ruim 2 jaar, hier een kleine rentree op het forum.
Want er wordt wat nieuws voor me gebouwd.

De intentie was lang, eind 2018 over te stappen naar model3.
AP, 90D etc. werden me te machtig.
Wel even de X afgewacht. Mogelijk die, en anders zien wat voor leuks op de X zit wat wellicht ook in de S zou kunnen komen (geen camera’s ipv spiegels, geen ipod-nano schermpjes in het stuur, helaas).
Ventilated seats lijkt me heerlijk.
De X is nog breder (minpunt voor mij); geen open dak (heb ik toch liever dan die gave helikopter-voorruit); en de range uiteraard aanmerkelijk minder. Geen X voor mij.

Aldus eind november (dr zat weer een prijsverhoging aan te komen), op de reserveringsknop gedrukt.
De centjes nog even hier gehouden, wat er moest nog een kleur definitief worden vastgesteld.
Pas eind december daar met vrouwlief over uit (ze wilde weer pearl; ik: een nieuwe auto, een nieuwe kleur; en bijna iedereen kiest tegenwoordig een witte, dan ik zeker niet).

Dus de aanbetaling kon de deur uit, en op de knop “bevestigen“ worden gedrukt.
Ja wacht ff; staan de nieuwe prijzen in mijn configuratie.

Men was het bij Tesla na 3x toch wel met me eens; moest alleen nog even van hogerhand formeel toestemming komen. Maar voor de referral moest de aanbetaling wel 31-dec. binnen zijn. Dus maar m’n credit-card getrokken.

(voor de vin-uitgifte-datum-liefhebbers: die stond er direct op 31-dec. )

12 jan. verscheen de oorspronkelijke prijs weer in my-tesla.
13 jan. (laatste dag bedenktijd) op de knop gedrukt (omdat ik dat toch zelf wilde doen; sentimental reasons).

Delivery window Maart-begin april.
Ik zag van de week dat ie in productie is (althans, dat zegt my-tesla; en daar ga ik me dit keer helemaal niets bij afvragen, voorstellen of wat dan ook).
Ik wacht het rustig af; hij komt als die komt (en dat zal wel eind maart zijn, ivm TSLA)
Niks geen F5’en, m’n DS stalken, vinnetjes-vergelijk, datum van dit of dat, maar dan moet de mijne toch ook op die boot staan, oh f*ck haven-staking, gaat het ook nog sneeuwen, hee hoe kan jij nou eerder zijn, ik ga meteen m’n DS bellen.

Been there, done that.
(en dat recht heb je alleen bij je eerste Tesla; en wie heeft al die gekkigheid ooit voor andere auto meegemaakt?)

Zen this time.

Oja, 90D Titanium met het nodige (wederom, heel wat)
En voor the first-timers; VIN 125serie, kunnen jullie weer ff puzzelen, spiegelen etc.

-----
edit: oeps, wel een erg lange post geworden; sorry
edit2: 1ste x copypaste bleek toch voldoende; nog steeds lang, maar de echo is verwijderd (idd Frank, te makkelijk zo een lange post maken
 
Last edited:
laatste dag autosalon in Brussel.
(die rosse, was vroeger een blonde:wink:)
View attachment 109139

Was in verhouding tot de oppervlakte de drukste stand van heel het salon.
De stand van Tesla had wel een luxe plaats (tussen Porsche, Lamborghini, Ferrari, RR, ...) als je dit vergelijkt met de plaats voor het salon te Geneve!
Schermafbeelding 2016-01-25 om 09.11.07.png

PS: Wel ongelooflijk hoe die rosse er na 10 dagen salon er nog zo vrolijk rond huppelde, chapeau!
 
Was in verhouding tot de oppervlakte de drukste stand van heel het salon.
De stand van Tesla had wel een luxe plaats (tussen Porsche, Lamborghini, Ferrari, RR, ...) als je dit vergelijkt met de plaats voor het salon te Geneve!
QUOTE]

Met de meeste andere FEV's in de middelste centrale hal. Kan ook een keuze van de salon heren geweest zijn.

Die andere T past natuurlijk ook veel beter naast Bugatti (Tata)...
 
Ze is ook Tesla-Queen van het salon geworden en heeft 2 van de 3 prijzen gewonnen.
een weekend een model S ter beschikking en een overnachting in een hotel in Luxemburg voor 2 personen!
papa is fier:smile:


Super! ... en voor 2 personen, dan kan de papa ook mee. :tongue:

- - - Updated - - -

Met de meeste andere FEV's in de middelste centrale hal. Kan ook een keuze van de salon heren geweest zijn.

Die andere T past natuurlijk ook veel beter naast Bugatti (Tata)...

Toevallig of niet, maar er staat wel geen Duitse fabrikant bij, zou anders nogal een afgang zijn. :tongue:
 
Hoi Martijn, welkom terug. Deze keer zomaar besteld zonder met mij te overleggen? :p
Veel plezier er mee!

Ha Maurice, dankje (en jij ook Frank).
De volgorde was toch:
1. ik reserveer
2. ik maak een testrit, en jij schuift aan
3. jij reserveert ook
Maar, sorry, ben je dit keer bij stap 2. helemaal vergeten. Kunnen we natuurlijk alsnog doen, mits het tot stap 3. leidt :smile:
 
Wist even niet in welk forum dit zou passen maar heeft alles te maken met de huidige energietransitie:

Saudi Arabia victim of "Dutch Desease"

http://reut.rs/1OKikGu

Had ik toch best een goed cijfer voor economie op de middelbare school maar toen de term Dutch Desease werd behandeld was ik even ziek waarschijnlijk.

Ik ben dit niet al te lang geleden ook al tegengekomen. De Arabieren zijn ook niet gek, zij weten (als geen ander waarschijnlijk) dat de olie opraakt als we zo veel blijven gebruiken. Ze moeten ook aan de toekomst denken. Ze moeten daar iets doen met zonne-energie en energie intensieve productie.