Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla heeft aangekondigd dat ze de marge per auto van 25% naar 30% willen brengen.
Vandaar dat er binnenkort een prijsverhoging aankomt in de V.S. waar de andere markten in meegaan.
Daarnaast wordt er nog 1 keer een prijsverhoging verwacht vanwege de dollarkoers maar elke keer als die er aan lijkt te komen veert de Euro nog een beetje op. Verwachting is dat de Euro zal stabiliseren op 1,05$ dus nog een paar procent en we hebben een stabiele prijs...
Reken in totaal op 2 x 3K verhoging in de komende maanden.
 
Tesla heeft aangekondigd dat ze de marge per auto van 25% naar 30% willen brengen.
Vandaar dat er binnenkort een prijsverhoging aankomt in de V.S. waar de andere markten in meegaan.
Daarnaast wordt er nog 1 keer een prijsverhoging verwacht vanwege de dollarkoers maar elke keer als die er aan lijkt te komen veert de Euro nog een beetje op. Verwachting is dat de Euro zal stabiliseren op 1,05$ dus nog een paar procent en we hebben een stabiele prijs...
Reken in totaal op 2 x 3K verhoging in de komende maanden.

de marge naar 30% brengen kan deels natuurlijk ook door inkoop en schaalgrootte voordelen te benutten. Is in de USA de prijs al vaker verhoogd eigenlijk? wij hebben hier een aantal $ correcties gehad, dus nu weer de pijngrens opzoeken lijkt me niet de beste strategie, maar ja wie zijn wij :(
 
De marge op de S gaat vanzelf omhoog door prijsdaling van de batterij en stroomlijning van de productie. Dat ze de prijs hoog houden is wel logisch gezien de lancering van de goedkopere Model 3, maar de prijs nog verder opschroeven lijkt me toch erg onverstandig.

Mee eens, op een bepaald moment is de rek uit de prijselasticiteit. Het verbaast me dat dat punt al niet lang is bereikt in Europa. Gelukkig zijn ze production constraint en hebben ze eigenlijk geen concurrentie in dit segment. Ze zullen er het maximum uit proberen halen tot de concurrentie hen tot prijsaanpassingen dwingt. Maar daar zijn we de komende jaren nog lang niet aan toe. Tesla blijft exclusief speelgoed met alle voor- en nadelen.
 
  • Like
Reactions: redevries
Exclusief speelgoed aan de werkelijke kostprijs van een Audi A5 weliswaar :). Maar je punt is zeker 100% correct, en ik vrees dat Tesla's "supply contraint" zijn ook een invloed zou kunnnen hebben op de prijs van de M3, of zeker de opties.
 
Exclusief speelgoed aan de werkelijke kostprijs van een Audi A5 weliswaar :). Maar je punt is zeker 100% correct, en ik vrees dat Tesla's "supply contraint" zijn ook een invloed zou kunnnen hebben op de prijs van de M3, of zeker de opties.

De kostprijs is concurrentieel met een Audi A5 omdat er specifieke fiscale maatregelen van kracht zijn. Dit zal helaas niet blijven duren. Enjoy it while it lasts...

Als Tesla de M3 niet met een aanzienlijke marge gaat verkopen, zoals Apple met zijn producten, gaat dit niet zonder weerslag zijn voor de beurskoers. Reken er maar op dat de analisten hier met argusogen naar gaan kijken. Of Elon moet ze kunnen overtuigen dat ze eerst zo veel mogelijk markt willen pakken zonder marge, "Silicon Valley style".
 
Manmanman is het weer EV bashing weekend ofzo?

Volkskrant: De uitstoot van Tesla's wordt alleen maar verplaatst | Vonk | de Volkskrant

En in het FD: "Voorlopig komt de electrische auto de stad nog niet uit"
(Kan de afbeelding helaas niet pasten hier)

Uit frustratie geboren, zullen we maar zeggen. Ja, laten we met zijn allen 20 jaar niets doen omdat er dan, misschien, een veilige kerncentrale kan zijn.
En als nu de directie van het FD eens voor alle medewerkers de 1.000 euro reserveringsbijdrage voor Model 3 voor zijn rekening neemt?