Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Er rijden al Tesla's met hun 6de (wie biedt meer) motor rond en al ver over de 80k km.

6de motor!?

En ik dacht dat ik pech had met 3.

De eerste begon plots te zingen als het elektrisch racewagentje van mijn kleinzoon. Werd probleemloos vervangen.

Die gaf het op in volle snelheid op de autostrade. Volledige black out. Raakte uitlopend gelukkig nog op de pechstrook en vervolgens halfweg op een afrit. Dan helemaal dood.

Ook probleemloos vervangen

Van de service van Tesla niets dan goed.
 
Of, zoals bij mij, om de 'klunk' bij vertragen of versnellen op lage snelheid. Trad op bij 60K km, uiteraard probleemloos vervangen. Er is echter geen Q-versie aandrijflijn beschikbaar voor Performance modellen, maar een P-versie, bleek toen (oktober-2016).
 
Of, zoals bij mij, om de 'klunk' bij vertragen of versnellen op lage snelheid. Trad op bij 60K km, uiteraard probleemloos vervangen. Er is echter geen Q-versie aandrijflijn beschikbaar voor Performance modellen, maar een P-versie, bleek toen (oktober-2016).
Ik heb in mijn eerste Model S twee nieuwe motoren gehad. Een derde zat eraan te komen. Na een ongeval, veroorzaakt door een Tesla medewerker, afscheid genomen van de eerste Model S uit nov. 2013 en een 1 jaar jonge Model S gekocht met AP. Die had zojuist een Q-versie nieuwe motor gekregen en is tot op de dag van vandaag muisstil.
Ik durfde geen dual motor te kopen omdat ik vermijdbare geluiden oprecht haat. Nu ik zie dat er al meerdere voorste motoren zijn vervangen en sommigen het extra geluid van die motor niet prettig vinden, voor mij een goede beslissing.
 
Waar kun je de versie van je motor eigenlijk terugvinden?

Die van mij is wel vervangen geweest, begon vooral op lage snelheden erg veel geluid te maken (hoorde je ook buiten de auto goed), maar dat was op het laatst verergerd tot het punt dat je tot 60-70 km/u wel erg duidelijk een vreemd geluid had. Vooral met de radio uit werd dat irritant. Maar goed, is supernetjes gefixt door Tesla en de motor die ik nu heb is erg stil :)
 
Ik heb geen part nummers op de factuur staan. Ach, hij is stil, dat is het belangrijkst :) De vorige begon eigenlijk al vrij snel wel bijgeluiden te geven, wat in eerste instantie wel acceptabel was nog. Maar deze, die er nu iets van 6 maanden onder zit denk ik, blijft een stuk stiller na deze tijd en aantal kilometers.
 
Er is echter geen Q-versie aandrijflijn beschikbaar voor Performance modellen, maar een P-versie, bleek toen (oktober-2016).
Er was, toen ik ca. een half jaar geleden een nieuwe drivetrain kreeg, wel al een Q-versie voor de Performance modellen volgens Tesla.
Die kreeg ik echter niet, omdat er maar een paar waren en die zouden al in Tesla's in de VS gaan.
Ik heb toen de voorgaande versie gehad en die is gelukkig tot op heden stil.
Voor de niet-P versies was er op dat moment al wel de Q-versie, die er bij elke vervanging in ging.
Of die al vervangen is door een R-versie of zelfs nieuwer is mij niet bekend.
 
Ik moet je verbeteren. Tesla biedt de verlenging wel degelijk aan. Zie www.tesla.com/support/onderhoudscontracten .
Er worden 3 niveau's van onderhoudscontracten voorgesteld, van 3 jaar of 60.000 km, 4 jaar of 80.000 km en 8 jaar of 160.000 km. Verder is te lezen:

U kunt het echter wel upgraden. Dit doet u door een bezoek te brengen aan uw dichtstbijzijnde Service Center of door in uw Tesla-account de knop 'Aanmelden voor services' te gebruiken.
Now I stand corrected! Het staat er inderdaad, was mij niet bekend.
Toch wel erg vreemd dat ze het via het web aanbieden en niet willen leveren. :confused:
 
Blijkt nu dat de tweede ook al een Q versie was.

Dus geen garantie dat die probleemloos zijn.
Er zijn meerdere oorzaken van brom, klonk etc. Ook de kabelboom in de buurt van de motor schijnt een brom te kunnen veroorzaken bijvoorbeeld, en de klonk schijnt in het diff te zitten.
Zouden ze bij het vervangen de hele unit inclusief diff, inverter, subframe enz, voor nieuw vervangen of sleutelen ze er alleen het defecte onderdeel ertussenuit (de elektromotor bijv.)? Of reviseren ze en wisselen ze de subframes met alles erop tussen de verschillende auto's met de brom uit?