Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb op enig moment ook de Q versie gekregen, maar het verbruik is daardoor niet gewijzigd.
Was toch al heel hoog ;)
Ik heb juist het idee dat mijn verbruik sinds de start 3,5 jaar geleden wel degelijk is verminderd. In mijn S zit nu 1,5 jaar de Q drivetrain. Vooral bij korte ritten van minder dan 15 km was mijn zomerverbruik voorheen altijd rond 206 wH/km. Nu zit ik bij dezelfde rijstijl, type oud vrouwtje, in de zomer op of rond de 190 wH/km. Dit met een achterwielaangedreven 85 met 21" velgen en Michelin Pilot Super Sport banden.
Mijn ATA daalt nog steeds en is nu 206 wH/km over 20.000 km.
 
Was toch al heel hoog ;)
Ik heb juist het idee dat mijn verbruik sinds de start 3,5 jaar geleden wel degelijk is verminderd. In mijn S zit nu 1,5 jaar de Q drivetrain. Vooral bij korte ritten van minder dan 15 km was mijn zomerverbruik voorheen altijd rond 206 wH/km. Nu zit ik bij dezelfde rijstijl, type oud vrouwtje, in de zomer op of rond de 190 wH/km. Dit met een achterwielaangedreven 85 met 21" velgen en Michelin Pilot Super Sport banden.
Mijn ATA daalt nog steeds en is nu 206 wH/km over 20.000 km.
Mijn ATA daalt ook wel hoor, ik ga toch wat rustiger rijden. Was lang 266-268 en nu gedaald naar 260. Ik word ouder...
 
Ik heb afgelopen week mijn 75D besteld, en zit nu weer even met de configurator te spelen en opeens zijn de 0-100 tijden een volle seconde sneller geworden? Was 5,4 en nu staat er 4,4. Is dit een van die befaamde willekeurige Tesla updates die vanuit het niets wordt doorgevoerd? Uiteraard ook wel benieuwd of dit een software of hardware update is.
 
Ik heb mijn 75d eind mei besteld en half juni bevestigd. Benieuwd welke versie ik nu geleverd krijg. Leveringsdatum staat op eind augustus/begin september. Iemand enig idee?
From The Fine Article:
“Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today

Je auto zal nu nog niet gebouwd zijn, dus je krijgt hoogstwaarschijnlijk de snellere versie... hoop ik voor je, en ik hoop dat het artikel het ook correct verwoord heeft... ;)
 
  • Like
Reactions: Jelger
From The Fine Article:
“Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today

Je auto zal nu nog niet gebouwd zijn, dus je krijgt hoogstwaarschijnlijk de snellere versie... hoop ik voor je, en ik hoop dat het artikel het ook correct verwoord heeft... ;)
Ik heb onze 2e X 100D afgelopen donderdag besteld. Ik vraag me af of deze performance enhancement standaard voor iedere nieuwe auto is of dat je daar nog iets voor moet doen.
 
Was toch al heel hoog ;)
Ik heb juist het idee dat mijn verbruik sinds de start 3,5 jaar geleden wel degelijk is verminderd. In mijn S zit nu 1,5 jaar de Q drivetrain. Vooral bij korte ritten van minder dan 15 km was mijn zomerverbruik voorheen altijd rond 206 wH/km. Nu zit ik bij dezelfde rijstijl, type oud vrouwtje, in de zomer op of rond de 190 wH/km. Dit met een achterwielaangedreven 85 met 21" velgen en Michelin Pilot Super Sport banden.
Mijn ATA daalt nog steeds en is nu 206 wH/km over 20.000 km.

Hier is het verbruik abrupt gedaald met pakweg 10%, na een software update.
Intussen toch al enige tijd terug.
Ik denk dat het motor- en/of batterijmanagement is aangepast.
 
In verband met de upgrade van de 75d was ik even benieuwd naar het volgende. Ik heb die van mij besteld op 31 mei. Op 13 juni is de bestelling bevestigd. Voor zover ik weet is de status in 'my tesla' dat de auto sinds die datum in productie is genomen. Ik kan mij niet herinneren dat er een status aan vooraf gegaan is, zoiets als 'in planning' oid. Komt er ook nog een melding wanneer de auto daadwerkelijk geproduceerd wordt. Met andere woorden, kan ik ergens de actuele status uit afleiden? Ik ben uiteraard erg nieuwsgierig welke versie van de 75d ik nu geleverd ga krijgen.
 
In verband met de upgrade van de 75d was ik even benieuwd naar het volgende. Ik heb die van mij besteld op 31 mei. Op 13 juni is de bestelling bevestigd. Voor zover ik weet is de status in 'my tesla' dat de auto sinds die datum in productie is genomen. Ik kan mij niet herinneren dat er een status aan vooraf gegaan is, zoiets als 'in planning' oid. Komt er ook nog een melding wanneer de auto daadwerkelijk geproduceerd wordt. Met andere woorden, kan ik ergens de actuele status uit afleiden? Ik ben uiteraard erg nieuwsgierig welke versie van de 75d ik nu geleverd ga krijgen.

Tesla bellen
 
Goed idee, ze nemen alleen niet op ;)
Op zondag neemt roadservice wel op maar daar kun je met deze vraag niet terecht, uiteraard.

Maar als ik het zo zie is de auto al in productie genomen en dat is het moment dat alle onderdelen er zijn. Dus ga er voorzichtig maar van uit dat het niet de nieuwe hardware is. Nu is de schade heel beperkt. Die ene seconde zal je toch niet van wakker liggen?