Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zonder iets over mij te willen afroepen bedacht ik mij vandaag dat het me nuttig lijkt als de auto via de server een bericht met data naar de app zou sturen in het geval van een ongeluk (mits de benodigde elektronica nog werkt). Om eventuele medegebruikers zoals een partner te waarschuwen. Bijvoorbeeld bij het deployen van de airbag. Uiteraard met een subtiele melding. Niet "your Tesla just crashed" maar "your Tesla's airbags were triggered at 12:00. Location: ..." Zouden jullie een feature als deze wenselijk vinden? Uiteraard wil niemand een bericht als dit zien binnenkomen, maar ik denk dat ik er liever voor kies om het direct en zsm te weten dan indirect en met een vertraging.

Of Tesla dit zou aandurven (ik zie het eerste nieuwsbericht over een false positive al voor mij) is een andere vraag.
 
Niet zo'n gek idee, M.
En eenvoudiger te realiseren dan je wellicht denkt. De auto zendt namelijk in geval van geactiveerde airbags al een crash report naar de Tesla servers met de laatste waarden van allerlei logs en een handvol lage resolutie foto's van de laatste seconde.
Om jouw idee te realiseren hoeven de Tesla servers dus slechts een standaardbericht naar het voor het betreffende VIN geregistreerde e-mailadres te sturen.
 
En dan?
De auto stuurt een bericht, hee, de airbags van uw man/vrouw/partner zijn net geactiveerd (per email heeft weinig toegevoegde waarde, wie checkt er nu elke 10 seconden zijn email?)
Partner gaat meteen proberen te bellen en er wordt niet opgenomen.....wat van alles kan betekenen.
Is dat echt een prettige situatie ?
 
En dan?
De auto stuurt een bericht, hee, de airbags van uw man/vrouw/partner zijn net geactiveerd (per email heeft weinig toegevoegde waarde, wie checkt er nu elke 10 seconden zijn email?)
Partner gaat meteen proberen te bellen en er wordt niet opgenomen.....wat van alles kan betekenen.
Is dat echt een prettige situatie ?
Ik geef je helemaal gelijk, maar 30 jaar geleden zag ook nauwelijk iemand de noodzaak om 24/7 een zendapparaat bij zich te dragen en elke 5 minuten de gedragingen van je familie en vrienden (en tegenwoordig ook een horde mensen die je nog nooit in het echt gezien hebt) na te gaan.

Dus het zal me niet verbazen als dit feature er ooit in komt. ;)
 
Niet zo'n gek idee, M.
En eenvoudiger te realiseren dan je wellicht denkt. De auto zendt namelijk in geval van geactiveerde airbags al een crash report naar de Tesla servers met de laatste waarden van allerlei logs en een handvol lage resolutie foto's van de laatste seconde.
Om jouw idee te realiseren hoeven de Tesla servers dus slechts een standaardbericht naar het voor het betreffende VIN geregistreerde e-mailadres te sturen.

En voor zover ik heb begrepen nemen ze dan telefonisch contact op met de bestuurder om te vragen hoe het gaat en wat ze (evt) kunnen doen. Een bericht aan het thuisfront zonder verdere details veroorzaakt alleen al door de paniek gevaarlijke situaties.
 
En dan?
De auto stuurt een bericht, hee, de airbags van uw man/vrouw/partner zijn net geactiveerd (per email heeft weinig toegevoegde waarde, wie checkt er nu elke 10 seconden zijn email?)
Partner gaat meteen proberen te bellen en er wordt niet opgenomen.....wat van alles kan betekenen.
Is dat echt een prettige situatie ?
Nee, dat is geen prettige situatie. Toch zou ik het verkiezen, denk ik. Dit zal voor iedereen anders zijn.
Maar ik vind het fijn te horen dat Tesla meteen contact probeert op te nemen met de bestuurder. Dat wist ik niet.
 
Nee, dat is geen prettige situatie. Toch zou ik het verkiezen, denk ik. Dit zal voor iedereen anders zijn.
Maar ik vind het fijn te horen dat Tesla meteen contact probeert op te nemen met de bestuurder. Dat wist ik niet.
dat doen ze zeker! Maar als je dan al bent uitgestapt -dat gaat vaak nog heel goed met een Tesla- en de telefoon blijft gewoon gekoppeld aan de Bluetooth dan hoor je m niet overgaan.
 
Tesla levert vanaf nu standaard banden met schuim om geluid te dempen. Ben heel benieuwd of het veel verschil maakt.
Tesla tirefoam.jpg
 
  • Informative
Reactions: Nogo1966
Eergisteren heb ik eenmaal een melding gezien op de openingspagina van het forum waarbij de moderatoren aangaven het niet op prijs te stellen dat er referral links in de signature geplaatst werden. Met mogelijke ban tot gevolg. Er zijn op BE/NL deel nog enkele leden die dat wel hebben. Ben ik de enige die deze melding gezien heeft?
 
Eergisteren heb ik eenmaal een melding gezien op de openingspagina van het forum waarbij de moderatoren aangaven het niet op prijs te stellen dat er referral links in de signature geplaatst werden. Met mogelijke ban tot gevolg. Er zijn op BE/NL deel nog enkele leden die dat wel hebben. Ben ik de enige die deze melding gezien heeft?
Ja is mij ook opgevallen, heb hem weggeklikt. Is niet meer terug gekomen.
Je kijkt er overigens wel snel overheen.