Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat dacht je hiervan. 50 Model X taxi's in Dubai.

Schermafbeelding 2017-09-18 om 20.44.49.png
 
Lag al 1,5 jaar (gedemonteerd) in de kast. Waarschijnlijk een van de eersten in NL. VIN 75, geimporteerd uit de VS (zonder garantie). Vanwege een schade gevalletje kon het project nu eindelijk afgemaakt worden. Nog niet helemaal af (er missen nog wat details; zo moet het stoeltje nog in wit leer) maar het is nu toch eindelijk al wel een echte Signature :)
SmallSig.jpg
 
Batterij-upgrade is voorlopig niet mogelijk wegens issues qua homologatie (EU)?

Situatie: mijn MX wacht op upgrade naar 100kWh (nu 90kWh), via speciaal aanbod Tesla (MX was - zowat 1 jaar geleden - in transit naar Tilburg op het ogenblik dat de 100kWh werd aangekondigd). Aanvaardbare kost voor upgrade, waarbij huidige batterij wordt teruggenomen door Tesla.
Complicatie: Initieel was dit voorzien voor januari 2017, maar blijkbaar heeft Tesla dit in EU nog niet kunnen starten. Niet door voorraadproblemen van de 100kWh-versie, maar wel - volgens SeC - door aanslepende administratieve problemen. Immers, de upgrade moet ook op de officiële papieren van de wagen voorkomen (o.m. hoger vermogen?) en dit vergt in de EU veel tijd en kopzorgen

Bizar wel, want zijn er dan geen precedenten van iemand die al een batterij-upgrade (geen soft-upgrade uiteraard) heeft laten uitvoeren op een S of X?
 
Batterij-upgrade is voorlopig niet mogelijk wegens issues qua homologatie (EU)?

Bizar wel, want zijn er dan geen precedenten van iemand die al een batterij-upgrade (geen soft-upgrade uiteraard) heeft laten uitvoeren op een S of X?

Na een jaar veel te intensief forum volgen meen ik dat het onwaarschijnlijk is dat dit al officieel eens is gedaan. Het had vast de aandacht getrokken. Onofficieel: ja, wk057 in de us.