Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gefeliciteerd - jammer van die steen.. dat gaat wel heel snel..
biodefense/airco
Speel eens met de blauwe knop midden onderaan en de witte erboven. Daarna zie een soort monster avatarje om de bio dd aan/uit te zettenView attachment 311740

Ja inderdaad erg jammer van de steen op de middenpost. Ik ga bij lokaal schadebedrijf maar eens navragen of ze dit kunnen herstellen.

Als ik op dat blauwe teken druk onderaan dan gaat de climate control aan of uit maar niet de airco aan of uit. Tevens zie ik die overige tekens niet. Zal straks nogmaals proberen.
Ben vandaag ermee naar Kortrijk geweest en fantastische rit gehad. Autopilot is erg veel beter dan in vorige auto. (BMW 7)

Hopelijk vinden jullie het niet erg maar ik heb eens met die eastereggs gespeeld en die duikboot geselecteerd alleen nu blijft hij staan op de duikboot met diving en dergelijke termen. Ook na parkerenweg lopen en terug van slot halen blijft hij die duikboot laten zien.

Het verbruik ligt gemiddeld rond de 250-255 W per uur.

Jonathan
 
Egbert,

Als jij in beide auto’s gereden hebt wat heeft dan je voorkeur qua rijden?

Heb je voor een BMW 730d gereden en nu een 740d maar ik vind model x werkelijk veel beter rijden.
Zowel qua weggedrag als qua beleving is het een unieke ervaring, het is met woorden dat moeilijk te omschrijven Maar ben echt onder de indruk. Is een combinatie van factoren, grote voorruit, ontbreken motorgeluid, schakelvrij optrekken, spotify, wit vegan leather, bediening scherm, etc.

Navi is goed maar verdiend verbetering.
 
Jonathan,

Klikken op "front" en dan krijg je de instellingen van de voorste airco te zien, inclusief biohazard mode.

Als de duikboot blijft, moet je terug bovenaan op het Tesla logo tappen, terug sliden om de easter eggs te zien en nog eens op de duikboot tappen.
 
Egbert,

Als jij in beide auto’s gereden hebt wat heeft dan je voorkeur qua rijden?

Heb je voor een BMW 730d gereden en nu een 740d maar ik vind model x werkelijk veel beter rijden.
Zowel qua weggedrag als qua beleving is het een unieke ervaring, het is met woorden dat moeilijk te omschrijven Maar ben echt onder de indruk. Is een combinatie van factoren, grote voorruit, ontbreken motorgeluid, schakelvrij optrekken, spotify, wit vegan leather, bediening scherm, etc.
Navi is goed maar verdiend verbetering.

"...ben echt onder de indruk. Is een combinatie van factoren, grote voorruit, ontbreken motorgeluid, schakelvrij optrekken, spotify, wit vegan leather, bediening scherm, etc..."

muv de grote voorruit heb ik dezelfde ervaring in een S.. zelfs na 4,5 jaar en 250K km's voel ik nog vijfwel dagelijks dat gevoel van "onder de indruk zijn".. de X vind ik vergelijkend met de S groot en "log" aanvoelen, maar denk dat dat vnl een gebrek aan ervaring is. Doordat je in een X hoger zit en een flinke voorruit hebt, heb je veel meer zicht. Ik ben 1.92 en kijk in de S eigenlijk tegen de zonneklep aan, doe'm soms op wat langere ritten aan de zijkant. Met een X heb je daar geen last van.

Mag graag van buiten naar de lijnen van m'n auto kijken en bij de X krijg ik dan toch iets van buikpijn, de S daarentegen is goed in evenwicht - doet mij vaak aan m'n andere auto denken -;)
 

Attachments

  • IMG_0315.jpg
    IMG_0315.jpg
    1 MB · Views: 78
  • Like
Reactions: Steven
"...ben echt onder de indruk. Is een combinatie van factoren, grote voorruit, ontbreken motorgeluid, schakelvrij optrekken, spotify, wit vegan leather, bediening scherm, etc..."

muv de grote voorruit heb ik dezelfde ervaring in een S.. zelfs na 4,5 jaar en 250K km's voel ik nog vijfwel dagelijks dat gevoel van "onder de indruk zijn".. de X vind ik vergelijkend met de S groot en "log" aanvoelen, maar denk dat dat vnl een gebrek aan ervaring is. Doordat je in een X hoger zit en een flinke voorruit hebt, heb je veel meer zicht. Ik ben 1.92 en kijk in de S eigenlijk tegen de zonneklep aan, doe'm soms op wat langere ritten aan de zijkant. Met een X heb je daar geen last van.

Mag graag van buiten naar de lijnen van m'n auto kijken en bij de X krijg ik dan toch iets van buikpijn, de S daarentegen is goed in evenwicht - doet mij vaak aan m'n andere auto denken -;)
Nice picture! I love them both:rolleyes:
Ik vind mijn Tes geweldig! Maar als ik mijn klassieke oliestoker naar buiten rij dan kan ik daar ook erg van genieten..
 
Egbert / Wolter, wat een fijn forum. Beide vragen beantwoord. Op front of rear klikken. Je moet het net even weten. Prachtige auto zo’n cabrio e type.

Model s is een schitterend gelijnde auto. X is wat logger, maar biedt voor gezin wat meer mogelijkheden.

S zeker met nieuwe neus is na al die jaren nog steeds modern. Dat is uniek in autoland.
 
Ik lees hier nog niets over het aangekondigde einde van ‘gratis’ internettoepassingen in de Tesla's gekocht na 1 juli a.s. (in de USA tenminste).

Tesla is introducing new paid ‘premium connectivity’ package to support in-car internet features of growing fleet

TL;DR: voor bestaande eigenaren verandert er niets. Voor toekomstige eigenaren komt er een ‘Premium Connectivity Package’ van US$ 100 per jaar. Nodig om Google Maps, Spotify, Tune-In, web browser, OTA-updates over 3G/4G, etc te kunnen gebruiken.

Interessante nuance is dat de navigatie wel rekening blijft houden met actuele verkeerssituaties, maar die niet meer toont in Google Maps, zonder het uitbreidingspakket.
 
Last edited:
Voor hen die nog twijfelen aan de impact van het TMC forum:

Lees dit artikel (tendentieuze kop, maar inhoud valt mee): https://www.buzzfeed.com/carolineodonovan/elon-musk-tesla-spacex-war-press-media
...Two other former senior employees described Musk as notoriously thin-skinned. “He'll read an obscure critical post by, like, some Belgian blogger at 3 in the morning and he'll wake up people on the comms team and demand this person be crushed,” one former employee said. “It's all utterly disproportionate in response.” ...
 
Ik lees hier nog niets over het aangekondigde einde van ‘gratis’ internettoepassingen in de Tesla's gekocht na 1 juli a.s. (in de USA tenminste).

Tesla is introducing new paid ‘premium connectivity’ package to support in-car internet features of growing fleet

TL;DR: voor bestaande eigenaren verandert er niets. Voor toekomstige eigenaren komt er een ‘Premium Connectivity Package’ van US$ 100 per jaar. Nodig om Google Maps, Spotify, Tune-In, web browser, OTA-updates over 3G/4G, etc te kunnen gebruiken.

Interessante nuance is dat de navigatie wel rekening blijft houden met actuele verkeerssituaties, maar die niet meer toont in Google Maps, zonder het uitbreidingspakket.
Aan ene kant stom, aan de andere kant betaal je bij de concurrentie 300€ voor 3 jaar dezelfde service zonder Spotify...
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Nee.

contra
  • teveel zon in de auto - iemand van ons heeft EPP, dus is eigenlijk no-brainer
  • niemand bij ons vindt 'm mooi (en de S veel mooier)
  • hoger verbruik
  • voelt wel erg groot aan (maar is wennen natuurlijk)
pro
  • lekker hoog zitten
  • makkelijk in/uit
  • coole deuren (gadget-level)

Wordt dus weer een S - vóór 1-1-19 -;)
Na de S nu een X, maar hierna toch weer een S of 3. De rijbeleving is dan beter.
 
Iemand hier een tip voor een wasstraat in regio Utrecht - Amsterdam waar een model X doorheen kan? Ik vind niets breder dan 2.10m of 2.20m en begrijp dat dat de max breedte met spiegels uit is - dus dat redt de X niet. Na 5 maanden is hij nu wel erg vies aan het worden :oops: