Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier alleen nog de AWD en P.. wel 3k van de prijs af én de nieuwe autopilot prijsconstructie (uitkleding autopilot)
 

Attachments

  • 192F5AEF-6794-4CEE-8170-4A03A2A26B4C.png
    192F5AEF-6794-4CEE-8170-4A03A2A26B4C.png
    382.4 KB · Views: 53
Lees ik goed dat een ietwat aangeklede S100D nu 30.000 EUR goedkoper is dan twee maanden terug? Spectaculair.

Voor een Model S P100D met AP is het verschil zelfs €55.000 (€165.000 versus €110.000) als je de duurste opties aanklikt. Maar ik heb al ergens gelezen dat Tesla heeft laten weten dat de prijzen in de Europese configurators voor Model S en X niet goed zijn. Het zou ook wel erg fors zijn. Ben benieuwd wat er gebeurt als iemand nu snel een bestelling plaatst.
 
Voor een Model S P100D met AP is het verschil zelfs €55.000 (€165.000 versus €110.000) als je de duurste opties aanklikt. Maar ik heb al ergens gelezen dat Tesla heeft laten weten dat de prijzen in de Europese configurators voor Model S en X niet goed zijn. Het zou ook wel erg fors zijn. Ben benieuwd wat er gebeurt als iemand nu snel een bestelling plaatst.
Die prijzen zal Tesla moeten honoreren. De prijzen zijn overduidelijk voor een leek niet als irreëel te onderkennen. Ze staan er ook al een flink aantal uren op terwijl Tesla die per minuut kan wijzigen.
Pas als er een fout is gemaakt van bij 90%, of een komma op de verkeerde plaats, heeft Tesla een kans de leveringsplicht te ontlopen.
 
Voor een Model S P100D met AP is het verschil zelfs €55.000 (€165.000 versus €110.000) als je de duurste opties aanklikt. Maar ik heb al ergens gelezen dat Tesla heeft laten weten dat de prijzen in de Europese configurators voor Model S en X niet goed zijn. Het zou ook wel erg fors zijn. Ben benieuwd wat er gebeurt als iemand nu snel een bestelling plaatst.

ik heb alvast eentje besteld; eerder vandaag.
we zien wel wat er gebeurd....
 
Die prijzen zal Tesla moeten honoreren. De prijzen zijn overduidelijk voor een leek niet als irreëel te onderkennen. Ze staan er ook al een flink aantal uren op terwijl Tesla die per minuut kan wijzigen.
Pas als er een fout is gemaakt van bij 90%, of een komma op de verkeerde plaats, heeft Tesla een kans de leveringsplicht te ontlopen.
Nou, de toets zal zijn of je redelijkerwijze moest weten dat het niet klopte.
Iedereen op dit forum weet dat het niet klopt.
Dus: ik ben Nico Janssen uit Borculo. Just saying.
 
Pfffff alleen Mn huidige P90D nog even zien te slijten.
Benieuwd wat ze aan inruil bieden?!

Tsja, die inruilwaarde zal dan toch een stuk minder zijn dan je hoopt. Ik geloof nu ook wel dat de nieuwe prijzen correct zijn. Het is voor velen een buitenkans, maar voor een aantal mensen wel even slikken. Ook voor mij. Vorig jaar juni een S P100D gekocht voor €140.000. Dat was weliswaar met zo'n €25.000 korting omdat het een demo was, maar tsja, nu koop je die auto nieuw voor €110.000. Bij de 100D is de prijsdaling ook groot, maar bij de P100D is het wel heel extreem.

Tesla had er schijnbaar een enorme marge op en dat kon je ook zelf wel uitrekenen als je zag wat het verschil was tussen een 100D en P100D. Je zag het ook al aankomen bij de Model 3-prijzen. Daar is de premie voor een performance een stuk lager. De premie voor een performance bij de X en S is daarmee nu gelijk getrokken.

Het heeft uiteraard een flinke invloed op de restwaarde. *Sugar* happens. Als ik een dure tv koop is die een jaar later ook voor tientallen procenten minder te koop. Dit gaat natuurlijk om wat andere bedragen. Maar ja, dit hoort er schijnbaar bij in een zich zo snel ontwikkelende markt. Kopers van een BMW i3 of Nissan Leaf lopen ook steeds achter de feiten aan.

Vanuit Tesla's standpunt is het heel begrijpelijk. Ze willen de automarkt op zijn kop zetten en de anderen tot het uiterste dwingen om mee te gaan in de elektrificering. Maar daarbij wel de koploper blijven. Daar hoort dit bij.

Persoonlijk is het niet leuk, maar soms zit het mee en soms zit het tegen. Vorig jaar een nieuw huis gekocht voor €705.000 euro, dat nu wordt gebouwd. In de tweede fase van dat plan kost een identiek huis nu €780.000. Dat is wat prijsverschil betreft de overtreffende trap.

Voorlopig rijd ik lekker nog ruim 4 jaar door in mijn P100D, waarbij elke rit een feestje is. En daarna is er in elk geval nog de gegarandeerde restwaarde.