Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand er al aan gedacht welk Service Plan ze zullen pakken ?

Ikzelf rijdt rond de 30000 tot 35000km per jaar. Op dit moment ben ik er nog niet uit wat de beste optie is.
De goedkoper per jaar (700euro), of the middelste zonder Ranger support....
Of toch die met Ranger support ? Is het wel nodig ?

Wat zijn jullie keuzes en gedachtes zoals waarom juist die optie ?
Ik neem het pakket van 2800 euro. Met Ranger support. Rijd best veel rond naar klanten toe enzo en vind het zonde om een dag op te offeren om naar Eindhoven te moeten rijden.
 
nee rangers los bestellen zal niet gaan denk ik... en als je het voor elkaar krijgt, zul je waarschijnlijk extra betalen.

Het argument van Widodh is overtuigend. 1 dag extra naar Eindhoven en hiervoor vrij pakken, kost meer geld dan de extra kosten t.o.v de andere pakketten.
 
uuu probleem ik zie geen pakket met rangers in Europa, deze zijn los te bestellen zie

http://www.teslamotors.com/en_EU/service?utm_campaign=EU_HQ_ServicePlansDrip_models_service_2013_en.html&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&elq=b69c9dcff4c046e58ddffef437bd7c74&elqCampaignId=108

deze heb ik per mail gekregen van tesla! op de site staan wel de rangers als all in ben benieuwd
Ik heb dat nog na gevraagd, wij moeten deze pagina aan houden: Service | Tesla Motors

Daar staat de Ranger support gewoon tussen.

En idd, die 700 euro extra, dat verdien ik in 4 jaar wel terug als ik niet naar Eindhoven hoef te rijden. Klinkt uit de hoogte, maar het is wel zo simpel :)
 
als tesla een scherpe prijs heeft voor de banden dan laat ik het ook tesla doen! maar dat is afwachten!
ik verwacht met mijn eerste setje achterbanden geen 7000 km te halen, veel proefrijden met klanten :biggrin:

Lijkt me sterk dat Tesla met een goede bandenaanbieding komt. Mijn ervaring is van duur naar voordelig gerangschikt:
Dealer
Quick fitters
Lokale bandenboer
 
Ik ben eens benieuwd wat ik van die all-seasons banden moet verwachten die er bij de 19" standaard opliggen. Ik ben aan het twijfelen om toch een extra setje velgen + winterbanden mee te bestellen. Als hij in oktober geleverd wordt zou ik die wel eens snel nodig kunnen hebben.
Zou ik ook toch direct doen. Met het koppel en de achterwiel aandrijving, doch deze worden wel nog gecompenseerd door de tractie controle van de Model S. Ik denk eerder dat het gewicht van de wagen een grotere rol zal spelen, dus goed winterrubber zou ik zeker wel doen.
 
De banden laat ik gewoon door de lokale bandencentrum doen. (Goede ervaring mee qua prijs en service)
Het enige dat noodzakelijk is, zijn de sensors in de velgen, die moeten eenmalig erin geplaatst worden. Dit kan niet door een extern bedrijf gedaan worden aangezien deze moeten worden gecalculeerd worden met de auto.

Edit : En ja, ik pak wel een extra set winterbanden. Er zit teveel verschil hierin. Winterbanden is het gewoon waard.
 
nee rangers los bestellen zal niet gaan denk ik... en als je het voor elkaar krijgt, zul je waarschijnlijk extra betalen.

Het argument van Widodh is overtuigend. 1 dag extra naar Eindhoven en hiervoor vrij pakken, kost meer geld dan de extra kosten t.o.v de andere pakketten.

Waarom naar Eindhoven? Er komen ook service-centra in Apeldoorn en Amsterdam toch? Dus voor velen zal het een omrit van 50-100 km zijn, dus gewoon wat eerder van huis. Je krijgt een mooie Model S mee als loaner en aan het einde van de dag lever je die weer in.

Ik rijd overigens 30.000 km per jaar, weinig belastende snelwegkilometers, en ga dus liever niet elke 8 maanden de auto voor € 600 naar de garage brengen. Gelukkig is dat ook niet langer verplicht. Ik denk dat ik niet eerder dan na 30.000 km langs ga.
 
Waarom naar Eindhoven? Er komen ook service-centra in Apeldoorn en Amsterdam toch? Dus voor velen zal het een omrit van 50-100 km zijn, dus gewoon wat eerder van huis. Je krijgt een mooie Model S mee als loaner en aan het einde van de dag lever je die weer in.

Ik rijd overigens 30.000 km per jaar, weinig belastende snelwegkilometers, en ga dus liever niet elke 8 maanden de auto voor € 600 naar de garage brengen. Gelukkig is dat ook niet langer verplicht. Ik denk dat ik niet eerder dan na 30.000 km langs ga.

Haha, omdat ik net aan de andere kant van Nederland woon. Helemaal in het zuiden (yep Limboland !). Eindhoven is voor mij het dichtste bij, maar heeft wel te zeggen een omweg van 180km. Zelfs al krijg ik een 'loaner', neemt nog altijd tijd weg voor de onderhoudsbeurt.
Met een Ranger kan ik de beurt laten doen terwijl ik werk en dus kost het mij geen dag tijd, en het is 700euro extra op 4 jaar.

Ik merk nu al dat ik niet eens tijd heb om bij Tesla Eindhoven gewoon langs te gaan om eens een kijkje te nemen in de winkel. Dit zal niet anders zijn bij een onderhoudsbeurt.

Nee, ik denk dat ik de 4 jaar + Ranger pak.
 
Waarom naar Eindhoven? Er komen ook service-centra in Apeldoorn en Amsterdam toch? Dus voor velen zal het een omrit van 50-100 km zijn, dus gewoon wat eerder van huis. Je krijgt een mooie Model S mee als loaner en aan het einde van de dag lever je die weer in.

Ik rijd overigens 30.000 km per jaar, weinig belastende snelwegkilometers, en ga dus liever niet elke 8 maanden de auto voor € 600 naar de garage brengen. Gelukkig is dat ook niet langer verplicht. Ik denk dat ik niet eerder dan na 30.000 km langs ga.
Ik denk dat er altijd wel iemand te vinden is die hem even voor me weg wil brengen :smile:. Service Center Amsterdam komt waarschijnlijk bij mij om de hoek.