Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En ook grappig hoe Tesla toch weer Increasing prices on an annual basis is standard practice in the automobile industry and almost every industry for that matter. gebruikt wanneer het hen uitkomt. Terwijl ze er anders altijd prat op gaan het net anders te willen doen t.o.v. de gevestigde autoindustrie. (wat voor een deel natuurlijk waar is)

In navolging van het artikel in de Standaard ben ik eens wat verder gaan zoeken en heb volgende gevonden:
*In de richtsnoeren wordt bepaald dat de autofabrikanten informatie die nodig is om onderhoud en reparatie te kunnen verzorgen op dezelfde wijze ter beschikking moeten stellen aan onafhankelijke autobedrijven als dat zij aan hun dealernetwerk doen.
*In de richtsnoeren wordt eveneens bepaald dat autofabrikanten consumenten niet kunnen verplichten om als onderdeel van de garantiebepalingen alle onderhoudswerkzaamheden binnen het dealernetwerk uit te laten voeren.


Voor meer info:
Europese mededingingswetgeving
http://europa.eu/pol/comp/index_nl.htm
 
Last edited:
Vraag mij af you coyote het doet om overal in europa via mobile link berijkbaar te zijn!
Volgens mij moet Tesla een soorthelijk systeem gebruiken!

Misschien een eigen "telefoonnetwerk", zodat de autos overal verbinden met "tesla-mobile" datanetwerk

Ik denk dat dit zeker kan geregeld worden!
Zal wel wat administratie vragen in het begin!

Ben zeker dat mobiele providers wel wat bandbreete willen ter beschikking stellen in ruil voor €€€€€€€
 
We moeten wel extra betalen voor de 12 way stoelen en voor het 21 inch schoeisel!

Ja ik vind het niet helemaal duidelijk, het hele verhaal roept bij mij nu weer meer vragen op. Waarom wachten ze niet even met deze officiële aankondiging en komen gelijk met één duidelijk verhaal ook naar ons "Europeanen" toe? Blijkbaar is er toch verschil in behandeling, en een Ipad is toch een heel ander hebbe ding als een auto dus heeft ook een andere verkoop tactiek nodig.
En hier proberen ze het toch één beetje op de zelfde manier in de markt te zetten.
 
In ieder geval is welke EV dan ook geen auto waarmee je eens fijn door Europa gaat crossen. Bijkomend nadeel is natuurlijk ook dat Nederland nogal wat blind spots heef als het gaat over 3G dekking. U kunt dus zo maar verdwaald raken in Sint Herejezusveen omdat Vodafone net even geen bereik heeft daar. Gegarandeerd dat je mijn huis nooit kunnen vinden met een Model S, ik zit in de Bermudadriehoek qua mobiel bereik. En dat is dan wel weer een geruststelling![/QUOTE]

Ik heb t-mobile en dan kun je voor Europa een data abo bestellen voor Europa valt mij best mee. Als Tesla het goed doet dan kunnen ze dit best afspreken met een x aantal providers!
Ik gebruik de navi van mijn iPhone veel,is ook op 3 g en werkt goed! Zolang je je aan de voorgestelde route houd. Kom je in een 3G arm gebied en ga je niet de navi volgen dan heb je een probleem

Wat betreft prijs hoop ik dat mijn berekening klopt maar ben ik bang dat ik er toch 20 of 30 duizend langs zit.

We wachten af.! Heb de hoop opgegeven om de prijs is mijn schoen te verwachten! Moet ook zeggen dat ik niet echt lief ben geweestdus de Sint was zo i zo voorbij gereden ( in zijn witte prius)

Voor wiebe, ik ga wiebelen wel opgeven met een nieuwe betekenis, het uitbreken van je ev, jij kan wel rijden want je had de tractionaf staan! Die andere idioten hebben alles aan staan

Let niet op foutjes is vlug opde Ipad getypt en vlug en Ipad gaan niet samen
 
Dat is toch wel een gemis lijkt me. Ik hoop dat dit binnenkort als optie komt. Begrijp ook niet goed waarom ze een dergelijke belangrijke optie niet hebben. Dat lijkt me belangrijker dan een camera. Ik heb in mijn huidige auto surround view en parkeersensoren rondom, maar als ik moest kiezen dan toch liever de parkeersensoren voor en achter. Achteraf inbouwen werkt vaak minder goed en is minder mooi weggewerkt.
 
De navigatiekaarten zijn gedownload op de harde schijf van de model S
zelfs zonder 3g werkt navigatie
alleen zonder 3g komt googlemaps niet tevoorschijn
googlemaps word enkel gebruikt om locatie op te zoeken, niet voor navigatie
 
ivm 3 fasen
andere connector in europa in achterlicht dan in amerika
ook vermeld in thread van't filmpje
Top!

Ik ben in Indonesië en kan hier niet echt YouTube kijken.

Wik je dit wellicht ook in het 3-fase topic part 2 posten? Staat het direct op de juiste plek!

Ik ben zelf 12 december weer thuis, hoop dan de prijzen wel te weten!
 
Zou het niet logisch zijn dat wij vandaag een mail krijgen dat de eu prijzen bekend zojn ?

Zou wel heeeeeeeel wenselijk zijn en tijd worden. Begint nu toch echt wel kort dag te worden voor Get Amped Benelux + koopverplichting aan te willen gaan teneinde fiscale voordeeltjes op dit jaar te laten vallen. Een zeer grote voorwaarde voor mijn investerings afweging in deze!
 
De prijzen voor de vervangbaterijen vallen best mee... maar dit kan maar na 8jaar blijkbaar.
Jammer. anders kan je de 40kw kopen en onmiddelijk vervangen door de 85kw (is 8000$ goedkoper):redface:
Dit geeft in ieder geval mogelijkheden voor de tweedehands markt.

dit komt uit de blog van George Blankenship van gisteren
We have received many requests for a Battery Replacement Option. We are happy to now offer this option for all three battery variants. This option will provide you a new battery anytime after the end of the eighth year at a fixed price. Prices are as follows: $8,000 for the 40 kWh battery, $10,000 for the 60 kWh battery, and $12,000 for the 85 kWh battery
 
De prijzen voor de vervangbaterijen vallen best mee... maar dit kan maar na 8jaar blijkbaar.
Jammer. anders kan je de 40kw kopen en onmiddelijk vervangen door de 85kw (is 8000$ goedkoper):redface:
Dit geeft in ieder geval mogelijkheden voor de tweedehands markt.

dit komt uit de blog van George Blankenship van gisteren
We have received many requests for a Battery Replacement Option. We are happy to now offer this option for all three battery variants. This option will provide you a new battery anytime after the end of the eighth year at a fixed price. Prices are as follows: $8,000 for the 40 kWh battery, $10,000 for the 60 kWh battery, and $12,000 for the 85 kWh battery

Ik had het ook gelezen en dit verbaasde me! Zou ik een 85 kWh accu op mijn dak kunnen monteren voor lange afstanden? Of een aanhanger er achter met 3 accu's opgestapeld voor de vakantie naar italie:biggrin:
Ik vond het een koopje!

Ik ga nu maar weer een liedje zingen zoals iedere avond,

Teslaklaas kapoentje
Gooi wat in mijn schoentje
Gooi wat in mijn laarsje
Dank u teslaklaasje

U mag de prijs ook mailen want de houtkachel brand:wink:
 
Even ter relativering:
Je betaalt nu $12k en krijgt daarvoor over 8 jaar een nieuwe bij inruil van de oude accu. Als je de accu eerder wilt hebben moet je bijbetalen, heb je hem later nodig dan krijg je geld terug.

Je kunt niet een 40kWh auto kopen en later een 85kWh kopen voor $12k. De inruilwaarde van de 40kWh is natuurlijk ernstig lager. Bovendien heb je dan een 85kWh zonder Supercharge mogelijkheid.
 
Onze dochter is reeds enkele jaren fotomodel en ikzelf kunstschilder-ontwerper. Er hangt al jaren een lichtbak in mijn living met foto's van mijn dochter die ik af en toe verander. Van zodra de prijzen gekend zijn en ik heb beslist om door te gaan met de bestelling, wil ik de afbeelding veranderen in een ander model! tot ik de echte heb ontvangen. Alleen maar hopen dat ik niet te veel tegenstand krijg van het thuisfront hier. Want ze weten het hier nog niet van die modellen switch. :biggrin: hier alvast de huidige afbeelding en de toekomstige (deze heeft een afmeting van 120cm x100cm en is langs achter verlicht).zo kan ik er vanuit mijn zetel naar kijken.
Aja... mochten er zijn die interesse hebben in een ander model, dan de S: hier de link waar ons dochter(Shari) te boeken is voor fotoshoots!Models Office
Shari.jpg
Tesla model S.jpg
 
Last edited:
Mooie plaatjes Frank, als mijn dochter (3 mnd nu pas) er straks ook zo fraai uit gaat zien zal ik vast volledig grijs geworden zijn van de zorgen ;)
bedankt!
Die grijze haren, dat valt best mee. Je komt er dag per dag wel in. Die van ons wordt binnen twee weken 21 jaar, en ze woont al meer dan een jaar bij haar vriend. Geniet er van zou ik zeggen, want het gaat razend snel en voor je het weet zijn ze de deur uit. Binnen enkele jaren kunnen we dan misschien opnieuw beginnen met de keinkinderen.:wink:
 
bedankt!
Die grijze haren, dat valt best mee. Je komt er dag per dag wel in. Die van ons wordt binnen twee weken 21 jaar, en ze woont al meer dan een jaar bij haar vriend. Geniet er van zou ik zeggen, want het gaat razend snel en voor je het weet zijn ze de deur uit. Binnen enkele jaren kunnen we dan misschien opnieuw beginnen met de keinkinderen.:wink:

K heb 2 jongens ( 4 en bijna 2) minder zorgen als een meid denk/hoop ik. Alleen ben bang dat de 3e (die nu op komst is)een meisje is. Dat word dan echt een barbietje met 2 beschermende broers.
Maar voor mij als het mag in eu zo i zo 7 zitter