Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraag aan forumleden die zijn gebeld over afleverdatum.

Hoor je alleen datum? Of kun je gelijk ook doorgeven dat je middenconsole wilt hebben?
Laatste lijkt me wel zo handig.

Over 6 weken staat ie op mijn oprit, dus verwacht telefoontje over uiterlijk 2 weken.
 
Opmerkelijk dat er een Multicoat Red klaar staat voor 'levering aan een klant' terwijl de 500 Signatures die kleur niet konden kiezen. Een R die voorrang heeft gekregen? Een Sig die toch een andere kleur mocht kiezen? Of een P die een VIP-behandeling krijgt? Ik ken er maar eentje die zo'n behandeling verdiend heeft en dat is onze Frank. De kleur is alvast goed.

thanks!
dachten ze er in Amerika er ook zo maar over! kleur is goed, wielen en dak niet. Maar ik wil hier nu niet moeilijk over gaan doen. laat maar komen.

trouwens, wie met zijn model S op de E17 tussen Antwerpen en Gent gaat rijden, kan gerust eens langs komen in Waasmunster (ik woon 3km van de autosnelweg)
Dan kan je de S eens in de garage zetten voor de foto. het zou misschien leuk zijn om een verzameling aan te leggen van diverse model s'n van forumleden in de bekenste garage van de Benelux en omstreken:biggrin:
 
lwie met zijn model S op de E17 tussen Antwerpen en Gent gaat rijden, kan gerust eens langs komen in Waasmunster (ik woon 3km van de autosnelweg)
Dan kan je de S eens in de garage zetten voor de foto. het zou misschien leuk zijn om een verzameling aan te leggen van diverse model s'n van forumleden in de bekenste garage van de Benelux en omstreken:biggrin:
Frank, je kan me zeker een keer verwachten. Mogelijk krijgen wij zelfs dezelfde afleverdag, rij ik direct achter je aan.
 
Even een vraag aan forumleden die zijn gebeld over afleverdatum.

Hoor je alleen datum? Of kun je gelijk ook doorgeven dat je middenconsole wilt hebben?
Laatste lijkt me wel zo handig.

Over 6 weken staat ie op mijn oprit, dus verwacht telefoontje over uiterlijk 2 weken.

Tessy, Er werd mij verteld dat ik bij de eerste uitlevering zat op 23 augustus. ( is 22 augustus maar was nog niet officieel dus meld ik dat niet ). Er werd gevraagd om een KvK en copie rijbewijs verder of ik het service pakket wilde ( Yes) en winterbanden set. Verder geen vragen ook van mij niet.
 
Wat verzekeringen betreft voor particulieren in België: na verschillende verzekeringen uit te zoeken en tenzij ik me dan toch nog moest vergissen:
Ethias is de goedkoopste (en ook een erg betrouwbare, soepele verzekeraar).... Dus tot nader bericht neem ik Ethias als mijn verzekeraar...

En google ingevuld...
 
Last edited:
Boys & Girl, om maar in stijl te blijven,

Men levert op basis van bestelling. Als deze binnen is gaan ze een auto bakken, niet vreemd toch? Sommige mensen hier hebben meteen op "order" gedrukt, anderen liepen weken te dralen over een spoiler of zo. Prima, dat mag. Maar ik kan wel begrijpen dat men levert op basis van hard core bestellingen.

Dus, VIN nummers of feitelijke besteldata lijken me de beste indicatoren. Ik heb de Excel in Google Docs nog niet bekeken maar dat ga ik morgen doen. Graag aanvullingen ( zie eerdere posts) waar mogelijk! Ik zal Tesla morgen mailen met onze bevindingen en vragen maar dan moet ik wel concrete info hebben.

Zojuist van Lester de bevestiging dat de productievolgorde inderdaad gedaan wordt op basis van ontvangst van de bestelling - met de toevoeging (in antwoord op mijn vraag of mijn Perf.Plus pakketje de oorzaak is van mijn achterstelling) dat in theorie bepaalde optie-combinaties kunnen zorgen voor een lichte (jaja, wat is licht) vertraging.

Wiebe je wil concrete info.
Daar gaan we, allemaal P's die na (of tegelijk met, P375) mij besteld hebben en een vroegere window hebben:
P267 orderdatum 3 juni window okt.
P375 orderdatum 24 april window eind okt.
P411 orderdatum 14 mei window 23-31 okt.
P447 orderdatum 14 mei window 1-3 nov.
P653 orderdatum 2 mei window 21 sept.-5 okt.
P692 orderdatum 13 mei window eind okt.
P1332 orderdatum 20 mei window eind okt.-begin nov.
In vergelijk met mijn:
P852 orderdatum 24 april window 10-17 nov.

Verder zijn er nog een aantal P's met een latere orderdatum en dezelfde delivery window.
Er zijn geen P's met dezelfde of een vroegere orderdatum en dezelfde of een (nog) latere delivery window.

:frown:
 
Zojuist van Lester de bevestiging dat de productievolgorde inderdaad gedaan wordt op basis van ontvangst van de bestelling - met de toevoeging (in antwoord op mijn vraag of mijn Perf.Plus pakketje de oorzaak is van mijn achterstelling) dat in theorie bepaalde optie-combinaties kunnen zorgen voor een lichte (jaja, wat is licht) vertraging.

Wiebe je wil concrete info.
Daar gaan we, allemaal P's die na (of tegelijk met, P375) mij besteld hebben en een vroegere window hebben:
P267 orderdatum 3 juni window okt.
P375 orderdatum 24 april window eind okt.
P411 orderdatum 14 mei window 23-31 okt.
P447 orderdatum 14 mei window 1-3 nov.
P653 orderdatum 2 mei window 21 sept.-5 okt.
P692 orderdatum 13 mei window eind okt.
P1332 orderdatum 20 mei window eind okt.-begin nov.
In vergelijk met mijn:
P852 orderdatum 24 april window 10-17 nov.

Verder zijn er nog een aantal P's met een latere orderdatum en dezelfde delivery window.
Er zijn geen P's met dezelfde of een vroegere orderdatum en dezelfde of een (nog) latere delivery window.

:frown:
Voor mij is niet geheel duidelijk wat de "besteldatum" is. Is dat de datum waarop de aanbetaling is gedaan? Of de datum die onder je handtekening op het definitieve koopcontract staat na finalisatie. Ik ga even uit van de laatste. Dan is het voor mij alsvolgt:
P2846 orderdatum 16 mei 2013 window oorspronkelijk sept-okt op contract.
Omdat ik vorige week toch nog maar "cold climate" en "rear facing seats" heb toegevoegd heb ik natuurlijk tussen neus en lippen door even naar de verwachte levertijd gevraagd. Zou officieus nu zo'n half november zijn.
 
Zojuist van Lester de bevestiging dat de productievolgorde inderdaad gedaan wordt op basis van ontvangst van de bestelling - met de toevoeging (in antwoord op mijn vraag of mijn Perf.Plus pakketje de oorzaak is van mijn achterstelling) dat in theorie bepaalde optie-combinaties kunnen zorgen voor een lichte (jaja, wat is licht) vertraging.

Wiebe je wil concrete info.
Daar gaan we, allemaal P's die na (of tegelijk met, P375) mij besteld hebben en een vroegere window hebben:
P267 orderdatum 3 juni window okt.
P375 orderdatum 24 april window eind okt.
P411 orderdatum 14 mei window 23-31 okt.
P447 orderdatum 14 mei window 1-3 nov.
P653 orderdatum 2 mei window 21 sept.-5 okt.
P692 orderdatum 13 mei window eind okt.
P1332 orderdatum 20 mei window eind okt.-begin nov.
In vergelijk met mijn:
P852 orderdatum 24 april window 10-17 nov.

Verder zijn er nog een aantal P's met een latere orderdatum en dezelfde delivery window.
Er zijn geen P's met dezelfde of een vroegere orderdatum en dezelfde of een (nog) latere delivery window.

:frown:
En toch lijkt het me sterk dat alleen naar de ordedatum wordt gekeken. Kijk bijvoorbeeld naar P692 (nulwoning). Hij heeft de bestelling al begin 2012 gedaan en op 13 mei dit jaar bevestigd. Ik (P3514) heb eind april 2013 besteld en heb op 16 mei gefinaliseerd. Logisch dat hij de auto flink eerder krijgt dan ik.
Kijkend naar het lijstje hierboven is het logisch dat de door jou genoemde nummers (behalve P1332) de auto eerder krijgen dan jij. Want eerder besteld.

Niet onrechtvaardig dus, maar wel tegenstrijdig met de uitspraak dat definitieve besteldatum leidend is.

- - - Updated - - -

waarom zou je nieuwe kinderstoelen moeten hebben voor de Model S? Of heeft dat niets met de auto te maken, en heb je ze sowieso nodig?
 
in mijn huidige auto zit geen iso fix systeem

wanneer er meer intresse in is zal ik iets zoeken.

zojuist toch nog even met tesla UK gebeld. nummer p375 word pas eind september geproduceerd. plus zes weken is dan 1/2 november. K..