Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@PeterSZ en ... allen...

Ik lees:
P447 orderdatum 14 mei window 1-3 nov. => Ik dus, een Belg...
P653 orderdatum 2 mei window 21 sept.-5 okt. => een Nederlander

@PeterSZ: ik kreeg m'n mogelijkheid tot bestelling op 14 mei en vulde deze binnen het uur in.. dus niet gedraald ...
een hoger P nummer (P653) kon z'n order op 2 mei doen... dus kreeg z'n uitnodiging minimum 12 dagen vroeger... (of nog vroeger????)
Gevolg: een arme Belg krijgt z'n auto een dikke maand later...

Dus worden de arme Belgen toch "gediscrimineerd" ... als het toegestaan is dit modewoord effe te mogen gebruiken...: dus later een uitnodiging tot bestelling + veel latere levering...
:mad:
:biggrin:

Misschien in Google sheet NOG een kolommetje bij maken: "datum uitnodiging bestelling" ????

Maar toch nog steeds: alle vertrouwen in Telsa hoor!!!
:wink:

ik.....nederlander wonend in de provincie tegen belgie aan : p375 deliver window eind okt/begin nov.
 
@Karl

Je hebt helemaal gelijk - maar troost je - in vergelijking met mij is het minder zuur - 20 dagen later je uitnodiging tot bestellen dan ik - en toch je auto nog eerder krijgen - een paar weekjes!:biggrin:

Heb de countdown maar aangepast naar vrijdag 15 november... terug bij af.
En nu moesten we er maar 'ns over ophouden.:wink:

Kom op TESLA - STAMPEN met die productielijnen.
 
Kan je geen aanvraag doen voor een publieke laadpaal? Is mooie investering op de zaak, 120% afschrijfbaar op 2 jaar. En die kan perfect op straat langs of achter de parkeerplaats.

Laadpaal is 1 van de winwinvoorstellen, die ik deed, maar is feitelijk voor Models S niet nodig.En fiscaliteit weeg ik toch steeds af tov. andere belangen (liquiditeit, andere investeringen,...).

Pers benaderen is de troef, die ik liever nog wat in mijn mouw hou, hoewel ik burgemeester wel preventief ook op die mogelijkheid wees. Maar zoek liever niet de contramine op als het anders kan opgelost worden.
 
-1 ik vind dat een man best zo nu en dan emoties mag laten zien, dit hoeft niet apart op een ander topic! dit is algemeen dus daar moet alles kunnen! ik word helemaal gek van iedere keer naar een ander topic te moeten gaan om iets te zoeken!
verder wachten we af
 
Emoties ok, maar zeuren nee.
Zeuren over leverdatums is begrijpelijk, maar verandert de situatie niet.
Wil je iets bereiken, dan zul je toch de instantie(Tesla) zelf moeten aanschrijven en je ongenoegen toonbaar maken.

Ik kan begrijpen dat de SIG eigenaren zich een beetje belazerd voelen ivm de levertijd etc. Indien Nederland niet zo idioot was geweest met de 7% in 2014 dan hadden een boel ondernemers gewoon in 2014 besteld.

De posts over levertijd +20 dagen, -20 dagen, eerder besteld, later finalize, etc etc. Probeer ik zoveel mogelijk te skippen.
Het wordt langdradig, geeft geen oplossing en kortom saai om te lezen.

Ikzelf hoop dat de discussie weer terug gaat naar het oude niveau.
 
Proefritjes!
Als we straks allemaal spierpijn hebben van de Tesla grin, zullen we vele (nieuwe) vrienden hebben die wel een proefritje willen maken in dat electrische wonder.
Ik neem me voor deze mensen op de passagiersstoel dan wel achterbank (frunc?) plaats te laten nemen.
Hoe zien jullie dat?
 
Die fabrieks filmpjes vind ik idd fantastisch.

Een testrit.. tja raar maar waar.. Heb ik nog steeds niet gedaan.
Moet vrij pakken van me werk en dat wil niet echt lukken EN (ik ken mijzelf), heb ik geen geduld meer totdat de auto komt.

Er is nog geen enkel filmpje te vinden die MS een slechte review geeft, of waarvan ze zeggen matig/slech rijcomfort. Dus maak ik me ook totaal geen zorgen.
 
Die fabrieks filmpjes vind ik idd fantastisch.

Een testrit.. tja raar maar waar.. Heb ik nog steeds niet gedaan.
Moet vrij pakken van me werk en dat wil niet echt lukken EN (ik ken mijzelf), heb ik geen geduld meer totdat de auto komt.

Er is nog geen enkel filmpje te vinden die MS een slechte review geeft, of waarvan ze zeggen matig/slech rijcomfort. Dus maak ik me ook totaal geen zorgen.

Martin ik heb wel gereden, july vorig jaar al, een half uur lang.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10726-Belgium-and-the-Netherlands-(Dutch)/page17 (beetje omlaag scrollen)

Daarom jeukt het mij ook zo vreselijk dat ze me 6 weken naar achteren hebben geschoven :wink:

ps. Op zich wel opmerkelijk dat je een ton uitgeeft aan een auto waarin je nog nooit hebt gereden. Heb je 'm überhaupt wel 'in the flesh' gezien??
"Otootje gekocht. Electrisch. Kost een tonnetje ofzo. Nooit gezien. Laat staan gereden. Zal wel goed zijn. Althans, dat zeggen ze op zo'n forumpje over dat karretje."
 
Last edited:
Ik kreeg vandaag het idee, dat "olie vogels" al jaren een "statement" proberen duidelijk te maken!

bird statement.jpg
 
PeterSZ:"Ik begrijp de kennelijke spraakverwarring niet zo goed. Nogmaals, een reservering is géén bestelling.."

Dan zal ik het je nog een keer proberen uit te leggen. Als je reserveert en een volgnummer krijgr mag je er van uitgaan dat als je precies de instructies van Tesla volgt je ook ongeveer in die volgorde geleverd krijgt. Als je dan dus later de gelegenheid krijgt om je reservering om te zetten in een bestelling dan iemand die later heeft gereserveerd gaat er dus iets mis. En gezien de tijd die er voor Europa tussen het bestellen en het produceren zit had Tesla dit makkelijk kunnen oplossen. Zeker ook omdat ze tegen veel reserveringshouders gecommuniceerd hebben dat de besteldatum niet uit zou maken zolang het maar binnen de gestelde termijn gebeurde.