Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@rodgert & @in-clusion

Welkom op dit forum voor visionairen op het gebied van opschaalbare wereldwijde mobiliteit :wink:

Hebben jullie je gegevens als ingevuld op het Google doc. In de thread Vin.nrs. En jullie markertje al op de kaart gezet in de thread world map of reservations??
 
nog een nieuweling op het forum

Aangezien de nodige nieuwelingen zich netjes voorstellen zal ik dat ook maar even doen. Fouk Tsang uit Dordrecht en hopelijk eind november gelukkige berijder van een Tesla Model S 85 met de nodige opties in wat saai grijs (leg ik zo nog wel uit).
De reden waarom ik gekozen heb voor Tesla? De eerste was wat vervelend in de nacht voor Moederdag werd mijn parelmoer witte Lexus RX450h voor deur gejat. Ik was helaas niet de enige in dat weekend werden er meerdere uit Nederland gestolen, op bestelling volgens de politie. Vooral de witte zijn erg in trek. Maar 5 dagen later melde de verzekeraar dat de auto was teruggevonden in het altijd mooie Litouwen. Alle papieren moesten in orde gemaakt worden en hopelijk was hij snel terug... Tot op de dag van deze post is de auto nog niet terug. Formeel mag je de auto na 30 dagen opgeven, ik heb nog iets langer gewacht. Toen die kogel door de kerk was kwam er een andere uitdaging een nieuwe auto uitkiezen. Nu volgde ik al een tijdje Elon Musk en was erg onder de indruk van zijn uitdagende visie als ondernemer. Daar zouden we er een paar van in Nederland/België moeten hebben. Maar ja een Tesla een auto van meer dan een ton kan je dat in deze tijd wel maken. Dus opnieuw gekeken naar de Lexus en nog wat andere auto's maar nergens dat *** gevoel. Ik ben ook een beetje een gadget freak en alle auto's doen zo ouderwets aan als je gewend bent aan touch etc. Toch nog maar een keer gekeken naar de Tesla en mijn collega rekenmeester aan het werk gezet en ook de leasemaatschappij laten rekenen. Toen kwam ik via Twitter een oude zakenrelatie tegen die aangaf dat hij met zeer veel spanning zat te wachten op zijn Tesla. Na een leuk telefoongesprek gaf hij aan dat hij er eigenlijk twee had besteld (hij wilde het liefst een SIG) en dat hij gezien onze relatie in het verleden het reserveringsnummer wel wilde geven. Zat nog een early bird korting op dus dat was ook nog eens een mazzeltje. Het leaseplaatje viel eerst tegen maar dat kwam omdat de leasemaatschappij door zijn MIA heen was (ik ben bang aan allemaal volvo's en highlanders). Toen toch maar besloten om hem zelf te financieren kwam stukken voordeliger uit.

Zo zie je maar weer ieder nadeel heeft zijn voordeel, vanaf november in een Tesla, ik heb begrepen dat ze in het oosten niet zo van grijs houden.


Indien ik de bitterballen moet serveren op de launchingparty laat mij het weten, de benjamins op deze site doen dit met liefde.
 
Ik heb het filmpje met de Europese specs nog eens bekeken.
Er is nog nergens sprake van koplampsproeiers in combinatie met xeon lampen.
Is dit niet meer noodzakelijk?
Gaan ze die er in Tilburg in boren?
Gaan ze de Xeon lampen weg laten?

- - - Updated - - -

Frank, je had een patent moeten nemen

Dat was niet echt mijn idee, ik had die foto ook maar van tinternet genomen:wink:

Heeft er iemand al signalen opgevangen wanneer het event in Tilburg zou plaatsvinden?
 
Las ik zojuist op nu.nl

Glass Tesla


Katta is ontwikkelaar van Glass Tesla, een app waarmee enkele functies van de Tesla Model S te besturen zijn.


Met de Glass Tesla-app is het mogelijk om met Google's slimme bril te toeteren, de lichten aan en uit te zetten, deuren open en dicht te doen en het oplaadproces te volgen. De bril geeft dan bijvoorbeeld weer hoe ver de accu nog is opgeladen of hoe ver al gereden is op welk percentage van de batterij.
 
FF een ander verhaal : op de USA site kan je nu apart kiezen voor performance stoelen, ook als je geen performance uitvoering heb besteld zoals ik.

Ik heb besteld : MS85, 17", Pano, Multicoat Red, Grey interior met Matte Obeche, Techpack, Air Susp, Parking Sensors, Int. Lighting, Parcel Shelf.

Ik vond de meerprijs voor het Performance pakket te veel om o.a. de mooiere stoelen te krijgen.
Zie deze link naar de mooiere grijze stoelen : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12320-Photos-of-the-Grey-interior-with-matte-Obeche

Mijn aflevering staat gepland voor begin december, ga toch ff vragen of ik voor USD. (wordt Euro's dus haha) 1000,- meerprijs de Performance stoelen met Alcantara delen kan krijgen.

Ook vraag ik me af of wij wel Fog Lamps krijgen, ook zo'n nieuwe optie op de USA site. Bij mijn weten waren die verstralers te zien op de NL site tijdens het bestellen medio mei/juni dit jaar.
Ik verwacht dan dat ze er wel op zitten. Had allemaal duidelijker geweest als je een complete lijst van je bestelling had gehad van alle specs. Nu alleen summiere beschrijving gehad met hoofdpunten.

Verder ben ik uiteraard ook ongeduldig, heb alles van de MS gelezen en na 35 jaar Lotus verslaving nu toe aan een nieuwe "silent experience" !
 
zijn nu al mijn velgen en banden gestolen?
compositor.jpg

:scared:
 
Zo zie je maar weer ieder nadeel heeft zijn voordeel, vanaf november in een Tesla, ik heb begrepen dat ze in het oosten niet zo van grijs houden.

Indien ik de bitterballen moet serveren op de launchingparty laat mij het weten, de benjamins op deze site doen dit met liefde.
Welkom op dit forum.

Ik hoop dat het dievengilde wat terughoudend is ten opzichte van de Tesla. Het vergt in ieder geval wat extra voorbereiding van hun kant, dus ik heb goede hoop...

Nog even en je kunt weer lekker onderweg!
 
Ik heb het filmpje met de Europese specs nog eens bekeken.
Er is nog nergens sprake van koplampsproeiers in combinatie met xeon lampen.
Is dit niet meer noodzakelijk?
Gaan ze die er in Tilburg in boren?
Gaan ze de Xeon lampen weg laten?

Gevonden op een website voor het inbouwen van Xenon verlichting :

Xenon in een auto met een deel 1 na 31-12-2006?

Zoals hierboven al vermeld kan bijna elk voertuig worden voorzien van deze verlichting zonder al te veel werkzaamheden of veranderingen. Auto's met een datum deel 1 na 31-12-2006 of later hadden de wettelijke verplichting om een automatische hoogtestelregeling van de koplampen en een koplampsproei-installatie te hebben.
Deze regel is dit jaar komen te vervallen!
Als u dus xenonverlichting wenst te hebben in een auto uit 2008, zijn de automatische koplamphoogteregeling en de koplampreinigingsinstallatie niet meer verplicht.

Wel blijft het zo dat de verlichting niet mag verblinden en dat de verlichting geel, geel/wit, wit of wit met een minimaal vleugje blauw van kleur moet zijn.


Dus zoals ik het mag begrijpen, is het niet meer verplicht.
 
Tesla drivers, by contrast, tended to have business and finance as their dominant categories of interest. They also tended to like whiskey and breweries for drink and, strangely enough, had abnormally high levels of interest in cannabis, erotic dance, strip clubs and Lululemon.
op wie hier slaat dit?!
is een onderzoek onder tesla en prius rijders hahahaha

Tesla Model S Drivers Love Pot And Kinky Behaviors | EarthTechling