Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Die 19" cyclone vind ik wel een goede middenweg tussen de huidige 19" en de 21" wielen.

21" is echt supergaaf, maar ik vind A de banden te duur en B zijn ze zo kapot.

Die 19" cyclone zijn dan wel een goede optie.
Mooi voor de winterbanden.

- - - Updated - - -

Volgende week ga ik naar een Vossen dealer om de 20" velgen te bekijken en evt alvast te bestellen.
Ga Tesla dan vragen of mijn auto op winterbanden geleverd kan worden, dan laat ik zelf de dag van ophalen meteen de zomer 20" set er op leggen.
21" durf ik net niet aan.
In geval van problemen heb ik liever alles origineel van Tesla. Tenzij je Vosser natuurlijk veel mooier vindt.
 
Deze Tesla Motors Model S - 2 augustus 2013 - Autogespot wou ik jullie niet onthouden
De enige Model S die voorlopig in .be rond rijdt (buiten de demo autos), het moet de wagen zijn waar ze in de Bxl Store over spraken (rechstreeks import uit de US, maar geraakt niet ingeschreven en moet onherroepelijk terug naar de US. Bij Tesla willen/kunnen ze hem zelf geen onderhoud geven...).....

Da s die van Gunther Depooter van vitaemobility. K heb hem onlangs op een early adopter session tentoongesteld zien staan. Florida license plates dacht ik. Normaal dat een us spec hier moeilijk of niet ingeschreven geraakt...
 
de afbeeldingen uit de design studio zijn ook aangepast. het zijn er minder, maar mooier
design studio3.jpg

design studio1.jpg

design studio2.jpg
 
TM site is flink geupdate vandaag, Amerikanen krijgen veel nieuwe opties:
-Twee nieuwe 19" velgen : aerodynamic en cyclone
-Leren stoelen zijn standaard of performance (verschil is rode bies en alcantara zo te zien)
-De EU opties die we al kennen: parkeersensoren,cold weather package, extra interieur verlichting (security ontbreekt?)
-Mistlampen
-Extra leer op dashboard en deuren
-Yacht floor
-Alcantara hemel
-Michelin primacy banden

Verder lijkt het er op dat er een hele hoop opties uit het performance pakket gehaald zijn waar nu bijbetaald voor moet worden:
Leren stoelen (performance seats daar nog bovenop), carbon dash, carbon spoiler, air suspension.

De auto wordt zo een stuk duurder met al die opties waar nu bijbetaald voor moet worden, dus voor ons gunstig omdat wij nog volgens de "oude" specs besteld hebben.
De EU pagina/opties lijken onveranderd overigens.

nou ja - er zijn wel een aantal opties bij die ik graag zou hebben op een EU versie. ik wacht in elk geval nog met bestellen, er van uit gaande dat die opties ook in EU zullen komen. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen....
 
Hoi,

Na enkele weken gelezen te hebben ook even voorstellen.
Ik heb mijn Tesla eind maart besteld.
P+ in bruin met tan interieur.
Ik vermoed dat ik 'm pas krijg eind November of begin december.
Alles maakt me enthousiast behalve de verhalen en foto's van de achterbanden na slecht 7000 km.........
Nu heb ik ook de 21 inchen in bestelling en omdat je voor en achter twee verschillende maten hebt is omwisselen geen optie.
De ingestelde Camber is ergens bewust voor gekozen maar als de banden aan de binnekant op zijn tot op het staal en de buitenkant is nog prima dan maak ik me serieus zorgen of ik hiermee jaarlijks zo'n 25K aan km mee wil maken.
Als je andere velgen er op legt wordt de Camber niet anders dus dat helpt dan mi. ook niet echt, toch?
De evbox laadpaal staat al op de oprit en kan eigenlijk niet wachten .....
RN510278 maar heb nog geen Vin
 
Hoi,

Na enkele weken gelezen te hebben ook even voorstellen.
Ik heb mijn Tesla eind maart besteld.
P+ in bruin met tan interieur.
Ik vermoed dat ik 'm pas krijg eind November of begin december.
Alles maakt me enthousiast behalve de verhalen en foto's van de achterbanden na slecht 7000 km.........
Nu heb ik ook de 21 inchen in bestelling en omdat je voor en achter twee verschillende maten hebt is omwisselen geen optie.
De ingestelde Camber is ergens bewust voor gekozen maar als de banden aan de binnekant op zijn tot op het staal en de buitenkant is nog prima dan maak ik me serieus zorgen of ik hiermee jaarlijks zo'n 25K aan km mee wil maken.
Als je andere velgen er op legt wordt de Camber niet anders dus dat helpt dan mi. ook niet echt, toch?
De evbox laadpaal staat al op de oprit en kan eigenlijk niet wachten .....
RN510278 maar heb nog geen Vin

welkom ! en uiteraard heb je de juiste keuze gemaakt !



wat betreft de bandslijtage : 21" zal inderdaad sneller slijten dan 19", en ook meer lawaai maken - voeg daar nog schade aan de velg bij, en je begrijp intussen dan ik voor 19" gegaan ben.
Ook op mijn huidige wagen -een Saab9.5- heb ik de laagprofiel-bandjes/velgen eraf geflikkerd wegens exact die redenen.

Maar : 7000km is niet normaal, die zijn uitzonderingen waarover de eigenaar klaagt, en misschien terecht, de afstelling kan niet goed geweest zijn. maar dit is zeker niet 'de standaard' voor 21". M.i. moet je toch makkelijk 20.000 km halen met een setje. (bovendien : kijk je banden regelmatig na op slijtage, dan zie je een verkeerde afstelling ook sneller.

Hans kan je hier zonder twijfel nog veel meer vertellen.

Je hebt ook begrepen dat het jongste lid belast wordt met een bijzonder opdracht ?
 
Vraagje waar de senioren vermoedelijk wel antwoord op weten: krijg je na een "RN" nummer een "P" en daarna de VIN? Of was de P een nummer van voor de productiestart, en is het nu RN -> VIN?

In de VS krijg je al een tijdje geen P nummer meer, ik denk dat dit hier ook het geval is nu. De VIN krijg je ongeveer 4 a 6 weken voor productie (een 12 tal weken voor levering)

zelf heb ik ook nog geen VIN (reservatie # P1332 van 20 september 2012), maar ik hoop op volgende week.

de Amerikaanse prijzen van een aantal opties zijn vandaag ferm gestegen. maar als ik vandaag mijn zelfde comfiguratie maak kom ik nog maar aan 71k $, en is de levering voorzien voor eind september:confused:
 
Last edited:
Fuzzylogic,
Is dit vergelijkbaar met het systeem van Greenflux? Ga je je systeem op de markt brengen? En wat zou dit fraais gaan kosten?

Weet niet wat er bij hun voor hardware in zit, mijn ontwerp heeft een controller die met een serieele (RS485) kabel in verbinding staat met een sensor kastje in de meterkast.
Dit sensor kastje meet dmv stroom transformators de stroom per fase.
Voordeel is dat je geen slimme meter nodig hebt, het werkt bij elke aansluiting.

Ik ga zowiezo een paar test versies maken, de schema's /code etc zet ik online, voor de mensen die het zelf willen bouwen.

De controller kost ongeveer Eur 60 aan onderdelen, daar moet nog een 4 polig 40A relais bij, EV socket, kast, bedrading in de kast etc.. Ik schat zo'n Eur 200 totaal aan onderdelen.
Voor een 3 fase sensor, heb je stroom transformatoren (EUR 30), en iets van Eur 20 voor de sensor print.
Dus Eur 250 voor alle componenten. Moet het alleen nog in elkaar gezet worden ;-)
 
Hallo allemaal, ik zal me ook eens voorstellen. Mijn naam is Roger, heb in mei een leasecontract getekend voor een zwarte 60kw bij Mr Green lease en ben dus ook in spannende afwachting. Leuk om alle info hier te lezen. Ik weet alleen mijn reserveringsnummer niet, ik heb van MrGreen wel de garantie dat de mijne nog dit jaar wordt uitgeleverd. Sowieso hoef ik em niet te vroeg te hebben, omdat mijn andere leaseauto nog t/m april volgend jaar loopt, ik wil de overlap natuurlijk zo kort mogelijk houden.

Groet Roger
 
Ik heb gisteren een testrit gaan doen met een P85 (niet Performance), "US Edition", 21" wheels. In't kort mijn bevindingen en wat weetjes
(...)
- electrische spiegels bevestigd (blijkbaar beseffen ze nu dat EU automarkt anders is dan de US - is ook de reden waarom nu parkassist mogelijk is)

Ik heb wat achterstand met de forum (vakantie...), maar wie sprak over de electrische spiegels? Het eerste positief bericht dat ik erover hoor...
 
Hallo allemaal, ik zal me ook eens voorstellen. Mijn naam is Roger, heb in mei een leasecontract getekend voor een zwarte 60kw bij Mr Green lease en ben dus ook in spannende afwachting. Leuk om alle info hier te lezen. Ik weet alleen mijn reserveringsnummer niet, ik heb van MrGreen wel de garantie dat de mijne nog dit jaar wordt uitgeleverd. Sowieso hoef ik em niet te vroeg te hebben, omdat mijn andere leaseauto nog t/m april volgend jaar loopt, ik wil de overlap natuurlijk zo kort mogelijk houden.

Groet Roger

Dag Roger,

dat maakt u tot een unicum op dit forum.
wij willen allemaal onze S liever vandaag dan morgen voor de deur.

en jij op 31.12.2013...

- - - Updated - - -

Ik heb wat achterstand met de forum (vakantie...), maar wie sprak over de electrische spiegels? Het eerste positief bericht dat ik erover hoor...


electrisch in de zin van electrisch verstelbaar.. maar niet inklapbaar :crying:

- - - Updated - - -

Cylcone banden zijn stoer! Wil ze voor mij winterbanden :)

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11271-19-quot-Turbine-Wheel-Solution/page3
post 29 - die Rial Turbine zien er ook oke uit.

http://www.flickr.com/photos/90351977@N03/8214748430/
http://www.flickr.com/photos/9035197...n/photostream/
http://www.flickr.com/photos/9035197...n/photostream/
http://www.flickr.com/photos/9035197...n/photostream/
 
Zien er ook goed uit! Beschikbaar in NL?

yep, zelfs bij http://www.profiletyrecenter.nl

- - - Updated - - -

Zeer persoonlijk maar ik ben toch blij dat ik de 21 inch heb,! Ja meer slijtage,ja kans op krasjes maar o zo mooi om te zien ( mijn kans op kransjes is met 90%afgenomen want mijn vrouw durft niet in de tesla te rijden ze vind hem te groot en te duur)

LOL


ik betwijfel wel dat het zal blijven duren.... eens ze met de S gereden heeft, ben je hem kwijt.... en dan kunnen enkele krasjes je ook niet meer deren...:biggrin:

- - - Updated - - -


een sig minder.... lijkt mij van de baan te zijn gegaan, en door het veld geploegd.
Cabine is oke, ook geen sporen van interventie door de brandweer, de inzittenden zijn dus waarschijnlijk op eigen kracht uit de auto gekomen.
Hopelijk zonder (fysieke) schade.