Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Frankie zeer fraai.

Jeugdsentiment uit de jaren '70/'80. Geen mobieltjes maar een groene of rode draaischijftelefoon, geen internet(fora), cassettebandjes (chrome of metal!) om de Soulshow op te nemen en slechts een paar tv-zenders die alleen 's avonds uitzonden… Je bent vast een veertiger, just like the rest of us. Well, most of us.
 
Frankie zeer fraai.

Jeugdsentiment uit de jaren '70/'80. Geen mobieltjes maar een groene of rode draaischijftelefoon, geen internet(fora), cassettebandjes (chrome of metal!) om de Soulshow op te nemen en slechts een paar tv-zenders die alleen 's avonds uitzonden… Je bent vast een veertiger, just like the rest of us. Well, most of us.

'k ben een veertiger (maar het zijn mijn laatste 14 dagen):crying:
maar een tiener van geest:cool:
 
finaal resultaat NHTSA testen :
the Model S achieved a new combined record of 5.4 stars
the Model S set a new record for the lowest likelihood of injury to occupants

en nog :
During testing at an independent facility, the Model S refused to turn over via the normal methods and special means were needed to induce the car to roll.

grappig :
during validation of Model S roof crush protection at an independent commercial facility, the testing machine failed at just above 4 g's.


linkje naar Tesla website werkt niet, maar deze wel :
http://www.marketwire.com/press-rel...f-any-car-ever-tested-nasdaq-tsla-1822390.htm

op basis van de crashes die we al gezien hebben, zijn we niet echt verbaasd dat NHTSA tot dit resultaat komt - maar het blijft een leuke bevestiging.
 
Last edited:
finaal resultaat NHTSA testen :
the Model S achieved a new combined record of 5.4 stars
the Model S set a new record for the lowest likelihood of injury to occupants

en nog :
During testing at an independent facility, the Model S refused to turn over via the normal methods and special means were needed to induce the car to roll.

grappig :
during validation of Model S roof crush protection at an independent commercial facility, the testing machine failed at just above 4 g's.


linkje naar Tesla website werkt niet, maar deze wel :
http://www.marketwire.com/press-rel...f-any-car-ever-tested-nasdaq-tsla-1822390.htm

op basis van de crashes die we al gezien hebben, zijn we niet echt verbaasd dat NHTSA tot dit resultaat komt - maar het blijft een leuke bevestiging.

Het is toch ongelooflijk hoe goed de MS blijft scoren in allerlei tests! Blij mee. Hopelijk stuwt dit de aandelen weer wat op.
 
finaal resultaat NHTSA testen :
the Model S achieved a new combined record of 5.4 stars
the Model S set a new record for the lowest likelihood of injury to occupants

en nog :
During testing at an independent facility, the Model S refused to turn over via the normal methods and special means were needed to induce the car to roll.

grappig :
during validation of Model S roof crush protection at an independent commercial facility, the testing machine failed at just above 4 g's.


linkje naar Tesla website werkt niet, maar deze wel :
http://www.marketwire.com/press-rel...f-any-car-ever-tested-nasdaq-tsla-1822390.htm

op basis van de crashes die we al gezien hebben, zijn we niet echt verbaasd dat NHTSA tot dit resultaat komt - maar het blijft een leuke bevestiging.

Wow!
De verwachtingen waren hoog, maar ze zijn overtroffen.
Goed om te lezen dat Tesla zelf eerst getest heeft met de NHTSA testen en daarna nog de toen overgebleven zwakste punten versterkt heeft.
Met recht een game changer...
 
Skoda-kinderwagen.jpg


Voor wie echt bang is van een platte band en met jonge kinderen zit, is deze kinderwagen van Skoda gezien de ruime kofferruimte in Model S een te overwegen optie.:smile:
 
Ik ben zojuist gebeld door Tesla (ik had me aangemeld voor een proefrit a.s. Vrijdag en ook weer afgemeld omdat het voor nieuwe klanten is), maar nu ga ik toch vrijdag om 11.30 uur in Tilburg rijden. Ik doe dit om de wachttijd van nog zeker een maand of 3 te overbruggen. Ben benieuwd, want ik zou dan dus ook de nieuwe Tesla's moeten zien. Ik zal kijken of ik iets nieuws ga zien.

ik ga vragen stellen over onderhoudscontract (ga 40 kkm rijden per jaar), bandenslijtage, laden in het buitenland (zie mijn wens voor rondrit door Groot Brittannië en Ierland volgend jaar. En natuurlijk een bevestiging zoeken voor mijn leverdatum....
 
Last edited:
finaal resultaat NHTSA testen :

during validation of Model S roof crush protection at an independent commercial facility, the testing machine failed at just above 4 g's.
Bedankt voor de link.

"at least four additional fully loaded Model S vehicles could be placed on top of an owner's car without the roof caving in. This is achieved primarily through a center (B) pillar reinforcement attached via aerospace grade bolts."

Wow, dat is bijna 8000 Kilo op het dak, zonder dat ie het begeeft!