Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er iemand al enig idee hoe laat de eerste auto's donderdag echt uit de fabriek rijden? Ik wil graag gaan kijken, maar ik zou niet weten hoe laat ik er dan moet zijn. Ik heb een volle werkdag en wil niet teveel tijd kwijt zijn, maar ik wil het toch ook niet missen....
 
Heeft er iemand al enig idee hoe laat de eerste auto's donderdag echt uit de fabriek rijden? Ik wil graag gaan kijken, maar ik zou niet weten hoe laat ik er dan moet zijn. Ik heb een volle werkdag en wil niet teveel tijd kwijt zijn, maar ik wil het toch ook niet missen....

Ik weet alleen dat we er om 10:30 verwacht worden, en dat het zo'n 3 uur duurt..
Heb helaas niet meer info.
 
Elon in het interview:
"By the end of this year we should have pretty wide spread coverage of the superchargers in Europe. And by the end of next year we should be able to travel almost anywere in western-europe using superchargers." :cool:
Dat klinkt goed. Mogelijk toch al volgende zomer met de S supercharging over de route du soleil.
En wie weet komende winter ook al zo mogelijk naar de franse alpen (maar daar ga ik niet op gokken; neem wel een keer die winter-thalys).

Maar dit lijkt me toch sterk. Nog een dikke vier maanden te gaan dit jaar, nog geen 1 charger geopend, en dan eind december een 'pretty wide spread coverage'? Er zijn voor zover ik weet ook nog geen locaties gespot in NL, eentje in Duitsland wel, bij Frankfurt. Zie Tesla Superchargers in Europe . Vanuit Amsterdam 425km, net te ver om risicoloos heen te rijden denk ik.
 
Hmmm ik wilde rond 16:30 komen (werken tot 3 uur en dan nog 1,5 uur rijden.) Is er dan nog iemand?

Je kunt tot 18.00 uur proefritjes maken, dus dan is er nog wel iemand, maar of er nog wordt uitgeleverd dan, dat denk ik niet. Het echte spektakel zal dan wel over zijn denk ik.

- - - Updated - - -

Ik weet alleen dat we er om 10:30 verwacht worden, en dat het zo'n 3 uur duurt..
Heb helaas niet meer info.

Ik neem aan dat je een rondleiding krijgt en uitleg over de auto, dus als ik er dan rond 11.30 uur-12.00 uur ben, dan kan ik je naar buiten zien komen rijden rond 13.00 uur en kan ik zelf ook nog een proefritje maken.
 
Zoals ik eerder al aanhaalde : de S versie is en blijft een speciale editie die een groter voorschot betekenden en meer opties standaard. of je hem daardoor eerder krijgt, dat denk ik niet. Het zou toch niet fair zijn als ik hem een jaar eerder bestel dan u maar gierig was dat u hem eerder krijgt omdat u een jaar later niet gierig bent ...

Je bent verkeerd geïnformeerd, vrees ik. Die extra opties op de Signature, daarvoor moet gewoon betaald worden. Als vergelijkbaar uitgeruste auto's worden vergeleken, dan kost een Signature een paar duizend euro meer dan een gewone productieauto.

Hét verkoopargument, door Tesla voortdurend herhaald, is dat de 500 Signatures als eerste zouden worden geleverd. Het was inderdaad ook een mogelijkheid voor late bestellers, die daar extra geld voor over hadden, om 'voor te dringen' in de wachtrij. Dat kon overigens iedereen doen! Wie dat geld er niet voor over had, moest zijn beurt afwachten.

Dus ik denk dat sommige Signature-reserveringshouders wel degelijk een goede reden hebben om te klagen, als blijkt dat hun auto alsnog later wordt geleverd dan gewone productieauto's. Dan is er voor niets een premie betaald.
 
Maar dit lijkt me toch sterk. Nog een dikke vier maanden te gaan dit jaar, nog geen 1 charger geopend, en dan eind december een 'pretty wide spread coverage'? Er zijn voor zover ik weet ook nog geen locaties gespot in NL, eentje in Duitsland wel, bij Frankfurt. Zie Tesla Superchargers in Europe . Vanuit Amsterdam 425km, net te ver om risicoloos heen te rijden denk ik.

Dat hangt er vanaf waar je woont :biggrin:. Moet mij toch zeker wel lukken... Is nog geen 300 kilometer..
 
Je kunt tot 18.00 uur proefritjes maken, dus dan is er nog wel iemand, maar of er nog wordt uitgeleverd dan, dat denk ik niet. Het echte spektakel zal dan wel over zijn denk ik.

Voor het maken van een proefrit moet je wel een afspraak maken voor a.s. Donderdag en vrijdag.

- - - Updated - - -

Gaat goed zo te zien, huidige prognose volgens twitter is 675+km.. best goed. Verbruik onder de 127Wh/km. Best indrukwekkend...

ik wil wel graag horen onder welke voorwaarden dit gebeurd. Snelheid, cruisecontrol?, circuit of openbare weg. Maar als de 500 overschreden wordt, dan wordt het echt leuk.
 
de studenten rijden over de openbare weg, met redelijk normale snelheden (provinciale wegen en snelweg, dan niet harder dan 80km/h), zitten nu op ca 128 Wh/km, komen dus boven de 600 km uit. Twitter / M_Steinbuch: Studenten @TUeindhoven halen ...

- - - Updated - - -

De studenten hebben nu 331km gereden met 41kWh

- - - Updated - - -

zie ook http://www.tesladriving.nl/real-long-distance-recordpoging/
 
de studenten rijden over de openbare weg, met redelijk normale snelheden (provinciale wegen en snelweg, dan niet harder dan 80km/h), zitten nu op ca 128 Wh/km, komen dus boven de 600 km uit. Twitter / M_Steinbuch: Studenten @TUeindhoven halen ...

- - - Updated - - -

De studenten hebben nu 331km gereden met 41kWh

- - - Updated - - -

zie ook Athlon Tesla Model S Real Long Distance Recordpoging - De Tesla Driving Experience | Powered by Athlon Car Lease

Maarten,
Rijden de studenten in jouw auto?