Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Denk dat dat wat kreupel vertaald is... Neem aan dat ze bedoelen leg hem niet op een plek neer waar snel water zich kan ophopen zoals een put etc.

Wxll
Wat een vreemde bepaling! Mijn garage zit onder mijn huis in de kelder... 
quote_icon.png
Originally Posted by Billy viewpost-right.png
Kom een probleem tegen in de gebruiksaanwijzing van de laadkabel..
Attachment 29509
Mijn carport ligt verdiept. Moet mijn wagen straks dus op straat gaan zetten..:wink:






 
+1 voor de handleiding vraag.

@Wiebe hoorde net van een Pebell dat bij Financial lease ze de bestelling over kunnen zetten op je "MyTesla" account. Zal op een gegeven moment ook wel moeten want anders kan je hun steeds bellen om via de app je airco aan te zetten in je tesla een half uurtje voor vetrek.

Ga er maandag even achteraan om te zien of ze dit nog doen.

Wxll
 
+1 voor de handleiding vraag.

@Wiebe hoorde net van een Pebell dat bij Financial lease ze de bestelling over kunnen zetten op je "MyTesla" account.

Even nuanceren: ik heb Operational Lease bij Athlon en kreeg dat ondanks veel zeuren dus NIET voor elkaar. Het verhaal was dat ze dat voor Financial Lease rijders wel hadden gedaan maar dat het veel problemen had gegeven, en dat ze dat voor Operational Lease rijders dus niet gingen doen (totdat de auto geleverd zou zijn, in ieder geval). Maar ik hoorde dus net van Wxll dat dat bij hem ook niet gedaan is, dus ik vraag me nu dus af of het een zoethoudertje is geweest. Of misschien hebben ze het wel geprobeerd maar is het gewoon niet gelukt.
 
Even nuanceren: ik heb Operational Lease bij Athlon en kreeg dat ondanks veel zeuren dus NIET voor elkaar. Het verhaal was dat ze dat voor Financial Lease rijders wel hadden gedaan maar dat het veel problemen had gegeven, en dat ze dat voor Operational Lease rijders dus niet gingen doen (totdat de auto geleverd zou zijn, in ieder geval). Maar ik hoorde dus net van Wxll dat dat bij hem ook niet gedaan is, dus ik vraag me nu dus af of het een zoethoudertje is geweest. Of misschien hebben ze het wel geprobeerd maar is het gewoon niet gelukt.

Heb ook dit verzoek gedaan maar nog geen antwoord ontvangen. Wel een VIN-nummer vandaag! 19233. Heb geen idee wanneer de auto komt, heb een 'aflevergarantie voor 2013' maar met wat puzzelen kom ik uit op ongeveer eind november (bij FAQ's Tesla; VIN nr is 4-5 wkn voor delivery wrs voor de VS, 6 weken bootje, minimaal weekje in NL? = 12 wkn). Lach me rot als het 4/5 december zou worden. Zou ik een dag wachten voor over hebben. Mogen mensen die hun MS krijgen na 21.9 toch komen op het Delivery feestje?
 
Heb ook dit verzoek gedaan maar nog geen antwoord ontvangen. Wel een VIN-nummer vandaag! 19233. Heb geen idee wanneer de auto komt, heb een 'aflevergarantie voor 2013' maar met wat puzzelen kom ik uit op ongeveer eind november (bij FAQ's Tesla; VIN nr is 4-5 wkn voor delivery wrs voor de VS, 6 weken bootje, minimaal weekje in NL? = 12 wkn). Lach me rot als het 4/5 december zou worden. Zou ik een dag wachten voor over hebben. Mogen mensen die hun MS krijgen na 21.9 toch komen op het Delivery feestje?
@SofaSogo: Financial of operational lease? Zelfs een VIN nummer heb ik nooit gekregen. Ik heb een reserveringsnummer (RN305405) iets dat Athlon een "sequence number" noemde: 123. Weet iemand wat dat laatste nummer is? Ik zie op het forum hier vaak een driecijferig nummer gebruikt worden, zijn dat de laatste cijfers van het RN nummer, of is dat misschien dat sequence number?
 
Talking about privacy:
Ik werd vandaag gebeld door iemand die via-via had gehoord dat ik een Model S had besteld. Hij is organisator van de E-drive dag (http://breda-edrive.nl/) op 11 september in Breda (had ik toevallig al in mijn agenda staan). Of ik die dag eventueel langs kon komen, en mijn auto daar wilde tentoonstellen.
Helaas, ik heb hem nog niet.
Ik geloof dat er inderdaad wel 4 contacten tussen zaten die mijn gegevens hebben doorgegeven voordat ze bij hem terecht kwamen. Ongelooflijk hoe dat gaat.

Maar goed: ik heb beloofd hier eens te informeren. Als is het maar een deel van de dag: hij is natuurlijk heel blij met elke Model S die daar even kan worden vertoond.
Hij heeft ook contact met Tesla en Athlon, maar nog geen toezeggingen.

Zie hier zijn contactgegevens: http://jjadvies.com/contact.html
Mocht je willen gaan, laat het even aan me weten want dan probeer ik er tegelijk te zijn.

Groet,
Maurice
 
+1 voor de handleiding vraag.

@Wiebe hoorde net van een Pebell dat bij Financial lease ze de bestelling over kunnen zetten op je "MyTesla" account. Zal op een gegeven moment ook wel moeten want anders kan je hun steeds bellen om via de app je airco aan te zetten in je tesla een half uurtje voor vetrek.

Ga er maandag even achteraan om te zien of ze dit nog doen.

Wxll

Ok, ik hoor graag hoe dit gedaan moet worden. Thx!

- - - Updated - - -

Dank voor de handleiding. Leuk leesvoer voor het weekend!

Dito, thx!
 
Denk dat dat wat kreupel vertaald is... Neem aan dat ze bedoelen leg hem niet op een plek neer waar snel water zich kan ophopen zoals een put etc.

Wxll

quote_icon.png
Originally Posted by Billy viewpost-right.png
Kom een probleem tegen in de gebruiksaanwijzing van de laadkabel..
Attachment 29509
Mijn carport ligt verdiept. Moet mijn wagen straks dus op straat gaan zetten..:wink:





Ik vermoed dat men bedoeld dat voorkomen moet worden dat de auto op een lager punt als de aansluiting staat, opdat er geen water langs de kabel in de connector loopt.

- - - Updated - - -

Dank voor de handleiding. Leuk leesvoer voor het weekend!

Heeft iemand hem al doorgenomen? Wat mij opviel is dat er 12 pagina's meer in zitten. Is dat omdat wij meer uitleg nodig hebben?:wink:
 
Je kan hier een verslag lezen van een tour langs de nieuwe superchargers in Noorwegen. Ze blijken 120kW te zijn (of eigenlijk 115, een beperking van het stroomnet aldaar als ik het goed begrijp). Ook staat er iets over het kiezen van het juiste station als er meerdere wagens laden, alleen begrijp ik de logica niet helemaal:

"Zijn er anderen bij een laadstation, zeker niet om een ​​laadstekker te kiezen met hetzelfde aantal waar een andere auto is. Lasten voorbeeld. de Model S op 1B, kies dan niet kiezen voor 1A als elk ander nummer beschikbaar is, selecteert u 3A, 4B, 2A, enz. De cijfers geven de aantallen superladerne, A en B worden dan is dat hun eigen outlet. Dan kunt u de kracht van een super lader delen."

Google Translate
 
@Rutger: dit is in de US ook zo. Er zijn twee aansluitingen per station, dus "station1" heeft stekkers 1A en 1B, station 2 heeft 2A en 2B, etc. De 120kW is voor één station, en als beide stekkers van dat station in gebruik zijn, wordt de 120kW dus over twee auto's verdeeld. Heb je de keuze, kies dus altijd een station waarvan allebei de stekkers nog vrij zijn.

Er schijnt wel logica in zo'n station te zitten dat als één auto bijna vol is, de meeste stroom naar de andere auto gaat, maar of en hoe dat werkt weet ik niet.
 
Je kan hier een verslag lezen van een tour langs de nieuwe superchargers in Noorwegen. Ze blijken 120kW te zijn (of eigenlijk 115, een beperking van het stroomnet aldaar als ik het goed begrijp). Ook staat er iets over het kiezen van het juiste station als er meerdere wagens laden, alleen begrijp ik de logica niet helemaal:

"Zijn er anderen bij een laadstation, zeker niet om een ​​laadstekker te kiezen met hetzelfde aantal waar een andere auto is. Lasten voorbeeld. de Model S op 1B, kies dan niet kiezen voor 1A als elk ander nummer beschikbaar is, selecteert u 3A, 4B, 2A, enz. De cijfers geven de aantallen superladerne, A en B worden dan is dat hun eigen outlet. Dan kunt u de kracht van een super lader delen."

Google Translate
De laadplekken zijn setjes van 2. Staan er 2 op hetzelfde setje te laden, moet je laadcapaciteit delen. Dat meen ik eerder elders te hebben gelezen.

--- edit ---
Oh, echo