Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpg


De 21 op de party is iedereen op het forum welkom incl. Familie en of vrienden!!

Wel graag even de lijst invullen op

Welcome to Google Docs

Dan weten we een beetje waar we rekening mee moeten houden ivm borrelhapjes en drank!

Welcome to Google Docs
 
Last edited:
Ik zit al een poosje te dubben of ik wel of niet winterbanden ga nemen. De auto komt in november en dan ga je het slechtere weer tegemoet. Wat doen jullie? Ben eigenlijk wel benieuwd wie er allemaal winterbanden nemen. Maak wel weer 40.000 km per jaar, dus zit redelijk veel op de weg. Ga niet naar Duitsland in de winter, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
 
Ik heb het wel gedaan! Puur omdat ik er altijd goed ervaringen mee heb gehad! En dus ook met mijn vorige auto's heb gedaan! Maar er zijn ook mensen die dat niet dus ja keuzes!
Ik heb geen performance plus gedaan en heb er nu spijt van! Winterbanden kunnen natuurlijk nog altijd maar toch
 
Ik zit al een poosje te dubben of ik wel of niet winterbanden ga nemen. De auto komt in november en dan ga je het slechtere weer tegemoet. Wat doen jullie? Ben eigenlijk wel benieuwd wie er allemaal winterbanden nemen. Maak wel weer 40.000 km per jaar, dus zit redelijk veel op de weg. Ga niet naar Duitsland in de winter, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Tesla levert uit met all season banden, deze zijn voorzien van een sneeuwvlok en dus goed als winterband. Ook dus legaal om mee in D te rijden. Denk daarbij het zo laat en dan een aparte zomer set aanschaf. Misschien zijn de achterbanden wel op na de winter
 
Ik zit al een poosje te dubben of ik wel of niet winterbanden ga nemen. De auto komt in november en dan ga je het slechtere weer tegemoet. Wat doen jullie? Ben eigenlijk wel benieuwd wie er allemaal winterbanden nemen. Maak wel weer 40.000 km per jaar, dus zit redelijk veel op de weg. Ga niet naar Duitsland in de winter, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Ik neem absoluut winterbanden. tesla of andere (ic Rial Lugano) weet ik nog niet.
verschil tussen winter en zomer (of all weather) is zéér groot - dat is althans mijn ervaring. (50.000 km/jaar, ben goede klant bij de bandencentrales :eek:)



Zou dan wel het sound pack erbij bestellen. Uiteraard het Engine Sound Pack...
En een lachgas installatie.
ROFL
 
Voor diegenen die wel winterbanden nemen. Gaan jullie voor de pirelli's? Of voor andere banden?

Jammer trouwens dat de 19in cyclone velgen niet op onze auto's kunnen. Heeft iemand die los bij kunnen bestellen?

Als we het dan toch over accessoires hebben, heeft iemand de rubber matten besteld? Die kunnen ze toch gewoon in de auto doen dan zo de container in?
 
Last edited:
aqabyqyt.jpg

Via Twitter. Nieuwe aero wielen, 3% efficiënter.

Bah, dit is net een Opel ampèra!!!

- - - Updated - - -

Heb op m'n BMW heel even all weather banden gehad, was m niet, veel te weinig grip, veel uitbreken bij uitaccelereren van bochten Uiteindelijk de dunlop winter sport 4d erop gegooid. Veel grip, bijna net zoveel als zomer banden. Echter, wel ieder seizoen nieuwe set nodig.... Weet overigens niet of deze banden er ook voor de tesla zijn, begreep dat het gewicht van de tesla nog wel wat eisen stelt...
 
Heb de url gevonden met alle manuals van Tesla & Roadster! Ze staan er in alle documenten voor alle talen die nu beschikbaar zijn inclusief NL
https://www.teslamotors.com/mytesla/manuals/


Enjoy!
Wxll
PS Wel even inloggen in MyTesla voordat je deze link klikt. Ook als Documenten niet beschikbaar is bij MyTesla, even deze link hierboven klikken en "enjoy"

Dank voor de handleiding. Leuk leesvoer voor het weekend!
 
Last edited:
Welke kleuren zijn nu uiteindelijk het meest in trek? Zat eerst aan het grijs te denken, maar ziet er toch wat mat uit... Viel uiteindelijk voor de blauwe kleur op de configurator, kijk je naar de kleur in de showroom lijkt ie toch wat donker.... En wat doet de kleur met de restwaarde? Toch maar gewoon safe voor zwart gaan zodat de spoiler er iet teveel uitspringt?
 
@Wxll : er is wel terdege een 12V systeem en accu (!) aanwezig in de model S.

Veel onboard elektronica is afhankelijk van dat 12V circuit, en er is een DC-DC converter om stroom van de grote (360V?) accu naar de kleine 12V om te zetten.

In het geval dat de 12V accu leeg of defect is kan het dus soms nodig zijn deze te jumpstarten vanaf een ICE.
 
Humor! Vond een foutje in de Manual van de Model S:

Ze spreken er over als je accu leeg is dat je dan je auto met "startkabels moet starten"
Ehhh LOL das so old ICE school om je auto te Jump-starten :tongue:

View attachment 29526

En ook in de Engelse versie:
View attachment 29527

En zou toch best kunnen kloppen. Als ook de 12v batterij leeg is moet je deze misschien aan een andere accu koppelen om de kunnen 'opstarten'.
 
Humor! Vond een foutje in de Manual van de Model S:

Ze spreken er over als je accu leeg is dat je dan je auto met "startkabels moet starten"
Ehhh LOL das so old ICE school om je auto te Jump-starten :tongue:

View attachment 29526

En ook in de Engelse versie:
View attachment 29527

Beste wxii,

Volgens mij is dit geen fout. De tesla heeft naast het grote accupakket ook een oldschool 12 volt accu. Niet om de startmotor te bedienen, maar wel voor alle elektronica aan boord. Als de 12 volt accu leeg is, dan krijg je de auto niet aan de praat, ook als is het accupakket helemaal vol.

Bij tesla hebben zich in het begin door slechte 12 volt accu's problemen voorgedaan.

Mvg,

Daniel

Edit: mijn tiksnelheid op de iPhone laat te wensen over, sorry voor dit derde antwoord!