Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Maandag contact gehad met Tesla, ze stuurden een ranger aan het einde van de dag, helaas was er iets in de communicatie verkeerd gegaan, want hij had een PLUS velg+band bij zich (265mm ipv 245mm, en ook de velg is breder).
Dus dat ging niet werken, dinsdag ochtend was hij er weer met de juiste combi.
Prijs van de velg is EUR 1200, band EUR 600, TPMS sensor Eur 130 meen ik.. factuur moet ik nog krijgen.
Oh ja ik had ook geen ranger service er bij genomen, dus dat is nog eens Eur 100.

Dus wees gewaarschuwd ;-)

Pluspuntje, mijn velg laat ik repareren, is maar licht beschadigd zo te zien. Nieuwe band is ook besteld. komt a.s. vrijdag bij de bandenboer binnnen.

Mocht iemand in het weekend zijn band lek rijden, dan heb ik er hier nog een liggen :smile:

Liggen ze er wel op nu? Morgen met drie wielen sturen is ook niks :)
 
In de Design Studio vond ik 'm al mooi, met name "schuin van achter" (no comment ;)), maar zooooo riskant zonder in het echt te zien! Heel lang over getwijfeld, owners op Tesla forum gevraagd om foto's waarvan zij zelf echt vonden dat de kleur goed overkwam zoals hij in het echt is, veel posts gelezen van mensen die hem zelf niet in die kleur besteld hadden maar wel erg onder de indruk waren toen ze hem in het echt zagen - en toen de knoop doorgehakt.

Toen nog een keer zo'n proces doorgemaakt mbt de bekleding: had oorspronkelijk zwart besteld (veilige keuze) maar heb uiteindelijk toch in Tan gewijzigd. Over díe keuze zal ik pas helemaal gerust zijn als ik hem zie, maar bruin is gewoon bloedmooi, punt :)
ik ben bij zwart gebleven. Kids. Ze gaan naar een buiten-BSO, soort scouting meets naschoolse opvang. Soms moeten ze zich uitkleden vóór de auto, dan gaat de kleding in een vuilniszak, en of werd mijn lichte bekleding in mijn Lexus vies.
 
ik ben bij zwart gebleven. Kids. Ze gaan naar een buiten-BSO, soort scouting meets naschoolse opvang. Soms moeten ze zich uitkleden vóór de auto, dan gaat de kleding in een vuilniszak, en of werd mijn lichte bekleding in mijn Lexus vies.
Daar is nu toch de frunk voor? Of heb ik toch niet goed genoeg de manual gelezen? :biggrin:

- - - Updated - - -

Als het slecht weer is wellicht... ;-)
Haha! Nóg een voordeel :)
 
Voor zover ik weet komen er de 21e alleen signatures! Deze konden niet in bruin gekocht worden!
Dus ik denk niet dat er een bruine is! Maar je weet nooit :biggrin:

De frunk is toch om de vieze kinderen met kleren en al in te gooien? Ipad met een hoes er bij in en ze kunnen tv kijken klep dicht en klaar! Thuis onder de douche zetten en klaar
 
Last edited:
De laatste weken zien we weinig productie aankondigingen voor EU auto's, terwijl er wel massaal USA modellen worden gemaakt en afgeleverd. Als econometrist ga je dan denken waarom ze dit doen. Het doel is optimalisatie van kwartaalresultaten en dan met name het 'inweven' van de Europese productie zonder dat dit de korte termijn cijfers raakt. Gewoon gaan produceren voor EU op basis van bevestigingen werkt niet optimaal. Je eindigt dan het kwartaal met te veel auto's 'onderweg'.

Het meest optimaal is nu om pas te gaan produceren voor de EU als aflevering binnen het kwartaal voor USA auto's niet meer mogelijk is. Dus vol voor EU in de laatste twee weken van september, daarna verhouding EU/USA verschuiven naar USA auto's gedurende het kwartaal. De laatste 6 weken van het kwartaal produceer je dan weer volop USA auto's. Dit scheelt al zo'n 1200 auto's afleveringen voor het vierde kwartaal. Dit werkt alleen aan de start van het 'inweven', effect wordt daarna minder. Ik verwacht daarom dat vanaf de 16e veel van de nog naar onderdelen zoekende EU auto's in productie zullen gaan.

Als het werkt zoals ik denk, dan is dat natuurlijk ook goed nieuws voor de aandeelhouders onder jullie.
 
Dapper hoor, bruin.
Hebben jullie die kleur ooit in het echt gezien of hebben jullie je keuze bepaald op basis van de website?

Ben ook erg benieuwd. Ik heb alleen op de website en een staaltje in Eindhoven gezien. Blijft spannend. Maar hoorde van iemand op dit forum (effe naam kwijt) dat hij de kleur in Amerika heeft gezien en foto's gemaakt, dat het een gave kleur is. Er schijnt er nu een in Eindhoven te staan, wellicht ga ik daar eens kijken. Maar ik heb toch al besteld. Als het toch niet mooi is, dan wrappen.
 
Dapper hoor, bruin.
Hebben jullie die kleur ooit in het echt gezien of hebben jullie je keuze bepaald op basis van de website?

Ik heb in eerste instantie de kleur vanaf de website gekozen en later heb ik de stalen gezien in Eindhoven. Daar heb ik buiten mee rondgelopen. Het blijft een beetje een gok, maar mij hebben de foto's uit de VS overtuigd. Ik denk dat het een poepchique auto wordt. :biggrin:
 
+1, gewoon zo smooth mogelijk rijden en inderdaad niet zo'n macho-uistraling.. ik zit toch meer in de auto dan dat ik er naar sta te kijken.. en wat anderen er van vinden..tsja.
at the end of the day blijft het toch gewoon een auto voor dagelijks gebruik (maar natuurlijk geen gewone auto..).. Heb wel nieuwe spaakvelgen op m'n E-Type gezet - daar kan ik wel echt met plezier naar kijken..
:biggrin::biggrin: Hoezo? sta je daar dan wel meer naast dan dat je erin zit?:biggrin::biggrin:
 
Hier een leuk bericht over de service van Tesla.


Life With Tesla Model S: Three Days Of Service Nirvana

Niet iedereen gaat voor de P85 blijkt :smile:
Dat heb ik al vaker gelezen. Hoop dat het in Europa ook zo gaat werken. Wel jammer dat Tesla nog steeds niet kan zeggen wat er onder het servicepakket valt. Raar is ook dat ze in de handleiding adviseren om de banden elke 8.000 km om te wisselen tussen voor en achter maar dat dat volgens de DS niet onder het servicepakket valt :confused:
 
Dat heb ik al vaker gelezen. Hoop dat het in Europa ook zo gaat werken. Wel jammer dat Tesla nog steeds niet kan zeggen wat er onder het servicepakket valt. Raar is ook dat ze in de handleiding adviseren om de banden elke 8.000 km om te wisselen tussen voor en achter maar dat dat volgens de DS niet onder het servicepakket valt :confused:

Met alle plezier geven ze je de duurste versie als een vervangende auto mee. Die verkopen ze ook het liefst. Kost nagenoeg hetzelfde om te bouwen, maar de marge hierop is waarschijnlijk meer als het dubbele. De haal- en breng service is niet uniek. Die hebben andere merken ook, alleen zijn ze daar niet zo slim om je een dure versie mee te geven.
 
Zoals het er nu uitziet, ben ik zwaar aan het denken geen service erbij te pakken.
20000km is gewoon te weinig voor mij. Dan kan ik beter 700euro betalen wanneer ik een servicebeurt nodig heb...

Betreffende de banden :
Het is een auto, en auto verslijten banden.
Hoeveel of hoe snel deze verslijten ligt aan een heleboel factoren.
- Hoe jezelf rijdt
- Kwaliteit van de banden
- Type wegen die je hoofdzakelijk rijdt
en er zullen nog wel een aantal punten zijn die ik vergeet op te noemen.

We krijgen de auto geleverd met All season banden. Ik probeer deze uit en voel hoe de wagen reageert in de sneeuw. Indien deze niet naar tevredenheid presteren, dan laat ik winterbanden erop leggen. Dat doe ik op de velgen die er bij zijn geleverd.

Banden zoek ik zelf wel uit, gewoon online en probeer wat reviews te vinden. Er zijn genoeg banden te koop in Nederland, Duitsland of België die passen op de MS. 19" banden heb van EUR70p/s tot EUR250p/s. vb : http://www.tirendo.nl/wanli-s-1063-xl-245-45-r19-102w-645831.html


Later koop ik wel een nieuwe set velgen+ banden(Zomerbanden).
Alles laat ik doen bij de lokale bandenboer. Ik zie geen rede om dit bij tesla te laten doen.
Betreffende die sensors ? Indien ze verplicht zijn vanwege het functioneren van de auto, ben ik van mening dat ze mij ook de tools moeten kunnen leveren om ze zelf te ijken. (lekke band ? reserve erop leggen zodat ik door kan gaan...)

Persoonlijk vind ik die sensors sowieso een extra dat weg gelaten kan/mag worden. Ooit iemand niet in de gaten gehad dat zijn band lek was ??
Het enige voordeel ? Als een band langzaam leeg loopt, dan heb je nog even tijd in te grijpen denk ik....al merk ik meteen als een band zachter begint te worden, zelfs op de snelweg.
 
ja ik had het met een Suzuki alto (nieuw model ) niet in de gaten! heb nog 130 op de snelweg gereden! kwam er achter toen ik stil stond en er naar keek? had geluk gehad dat ik niet gecrasht was! het was links achter, vond dat de koekblik in een bocht naar recht al veel slipte :biggrin: en dat terwijl ik normaal alles voel in een auto!!

maar ja een alto is ook geen auto te noemen :)