Doc Electric
Member
12 september jl. reeds mijn langverwachte (december 2010 besteld) S opgehaald.
Ook bij mij:
- Geen mistlampen
- Geen parkeersensoren
- Geen rode stekker
Parkeersensoren waren door Stephen Davies | Tesla Lead HQ Product Specialist zelf nog toegevoegd aan de uitrusting. Niet dus. Stond niet op de orderlijst. Gelukkig wel schriftelijk bewijs dat hij dit toegezegd had. Tesla biedt €550 korting op het 4 jaar onderhoud pakket indien gekozen wordt niet alsnog de sensoren te laten plaatsen. I.t.t. in de VS schijnt Tesla NL nog altijd geen leen Tesla ter beschikking te stellen wanneer de S voor dit soort langduriger onderhoud/ herstel bij hen binnen is, hetgeen langdurig moeten missen van de S lastig maakt. Zelfde probleem heb ik tot nu toe ook met mijn Roadster Sport Sig gehad, waardoor keer op keer gedwongen alsnog op fossiele brandstof te rijden. Gezien mijn ervaring met de krappe parkeervakken (zie onder) kies ik ondanks alles toch maar voor de sensoren.
Nu negen dagen in bezit, en wat opvalt:
- De linker buitenspiegel heeft geen dode hoek gedeelte. (Ik zou volgens de Tesla vertegenwoordiger de eerste zijn die dit was opgevallen en meldde (?))
- Bijzondere lokatie cruise control. Het went, maar desondanks wordt deze handle nog geregeld voor die van de richtingaanwijzer gehouden.
- Stoel, stuur en buitenspiegels zijn in te stellen in een gebruikersprofiel, maar de binnenspiegel moet (bij mij (?)) nog steeds handmatig aangepast worden aan de betreffende bestuurder.
- Tesla Google Maps navigatie app is uitermate beperkt (geen standaard thuislocatie in te voeren, geen kortste/snelste route optie, geen alternatieve route optie, geen file mijdende optie, én ... geen flitslokaties) en hij bedenkt bijzondere routes (over water met een veerpont zonder dit van te voren aan te geven). Sinds gisteren (20 september) geeft Tesla Google Maps enkel nog een raster. Omineus.
- De laadtimer heeft enkel de optie voor een starttijd niet de optie voor ook een stoptijd. (Een stop optie kan kosten besparend zijn(!))
- De radio heeft moeite de zenders te vinden die ik op de radio van de benzine auto van mijn vrouw zonder probleem wel krijg. Bij mijn Roadster ben ik dit inmiddels al 3,5 jaar gewend, maar van de S had ik dit niet verwacht.
- Geen bekerhoudertjes achterin terwijl Elon begin dit jaar als reactie op een tweet van een VS eigenaar tevens Tesla S blogger getwitterd zou hebben dat deze alsnog nageleverd zouden worden aan Sig eigenaren.
De smartphone app is grappig. Menig geïnteresseerde al laten schrikken met de remote controlled claxon.
Ik mis echter o.a. de mogelijkheid op afstand het laadproces te (her)starten en te staken tenzij ik niet goed gekeken heb.
En tot slot de 3 publieke laadpalen binnen een straal van 1,5 km van mijn woning in Maastricht:
Opvallend is dat de parkeervakken veel te klein zijn én dat de parkeerplaatsen met name door fossielen bezet worden!
Vakken te klein en oneigenlijk bezet door fossielen.
Vak is te klein.
En nog een plek bezet door een fossiel (achter mijn S)
Laadpaal staat in (!) het parkeervak.
Als de vakken links en rechts bezet zijn kom je er niet meer tussen of, erger nog, er niet meer uit.
Publiek laden met de S gaat, afgezien van het nog gering aantal publieke laadpalen in het Maastrichtse, door de afmetingen nog niet overal even makkelijk worden. Zeker niet zonder parkeersensoren.
Ook bij mij:
- Geen mistlampen
- Geen parkeersensoren
- Geen rode stekker
Parkeersensoren waren door Stephen Davies | Tesla Lead HQ Product Specialist zelf nog toegevoegd aan de uitrusting. Niet dus. Stond niet op de orderlijst. Gelukkig wel schriftelijk bewijs dat hij dit toegezegd had. Tesla biedt €550 korting op het 4 jaar onderhoud pakket indien gekozen wordt niet alsnog de sensoren te laten plaatsen. I.t.t. in de VS schijnt Tesla NL nog altijd geen leen Tesla ter beschikking te stellen wanneer de S voor dit soort langduriger onderhoud/ herstel bij hen binnen is, hetgeen langdurig moeten missen van de S lastig maakt. Zelfde probleem heb ik tot nu toe ook met mijn Roadster Sport Sig gehad, waardoor keer op keer gedwongen alsnog op fossiele brandstof te rijden. Gezien mijn ervaring met de krappe parkeervakken (zie onder) kies ik ondanks alles toch maar voor de sensoren.
Nu negen dagen in bezit, en wat opvalt:
- De linker buitenspiegel heeft geen dode hoek gedeelte. (Ik zou volgens de Tesla vertegenwoordiger de eerste zijn die dit was opgevallen en meldde (?))
- Bijzondere lokatie cruise control. Het went, maar desondanks wordt deze handle nog geregeld voor die van de richtingaanwijzer gehouden.
- Stoel, stuur en buitenspiegels zijn in te stellen in een gebruikersprofiel, maar de binnenspiegel moet (bij mij (?)) nog steeds handmatig aangepast worden aan de betreffende bestuurder.
- Tesla Google Maps navigatie app is uitermate beperkt (geen standaard thuislocatie in te voeren, geen kortste/snelste route optie, geen alternatieve route optie, geen file mijdende optie, én ... geen flitslokaties) en hij bedenkt bijzondere routes (over water met een veerpont zonder dit van te voren aan te geven). Sinds gisteren (20 september) geeft Tesla Google Maps enkel nog een raster. Omineus.
- De laadtimer heeft enkel de optie voor een starttijd niet de optie voor ook een stoptijd. (Een stop optie kan kosten besparend zijn(!))
- De radio heeft moeite de zenders te vinden die ik op de radio van de benzine auto van mijn vrouw zonder probleem wel krijg. Bij mijn Roadster ben ik dit inmiddels al 3,5 jaar gewend, maar van de S had ik dit niet verwacht.
- Geen bekerhoudertjes achterin terwijl Elon begin dit jaar als reactie op een tweet van een VS eigenaar tevens Tesla S blogger getwitterd zou hebben dat deze alsnog nageleverd zouden worden aan Sig eigenaren.
De smartphone app is grappig. Menig geïnteresseerde al laten schrikken met de remote controlled claxon.
Ik mis echter o.a. de mogelijkheid op afstand het laadproces te (her)starten en te staken tenzij ik niet goed gekeken heb.
En tot slot de 3 publieke laadpalen binnen een straal van 1,5 km van mijn woning in Maastricht:
Opvallend is dat de parkeervakken veel te klein zijn én dat de parkeerplaatsen met name door fossielen bezet worden!
Vakken te klein en oneigenlijk bezet door fossielen.
Vak is te klein.
En nog een plek bezet door een fossiel (achter mijn S)
Laadpaal staat in (!) het parkeervak.
Als de vakken links en rechts bezet zijn kom je er niet meer tussen of, erger nog, er niet meer uit.
Publiek laden met de S gaat, afgezien van het nog gering aantal publieke laadpalen in het Maastrichtse, door de afmetingen nog niet overal even makkelijk worden. Zeker niet zonder parkeersensoren.