Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag echt zitten genieten onderweg. Ik cruise gewoon lekker met 115 km/u over de snelweg, voel helemaal geen behoefte om te gaan blazen (heb genoeg aan de wetenschap dat ik dat wel zou kunnen, en iedereen in het stof achter me zou kunnen laten).

Sinds gisteren ineens ook geweldige ontvangst: geen blokjes meer in het navigatiescherm, internetradio loopt vloeiend. Alsof er iets is veranderd qua provider of zo.

Eens, zelfde ervaring. Na een paar dagen de power te hebben gevoeld en gedemonstreerd is de rust op kruissnelheid over 's-lands wegen genieten. Radio luisteren doe ik vooral naar podcasts vanaf de iPhone en dan vooral die van mijn favoriete DJ's, heerlijk vind ik dat!

- - - Updated - - -


Erg gaaf, mooi ook zo zonder de zichtbare sensoren.
Dank je, voor mij overigens onverwachts dat de sensoren verborgen zijn na een wrap en las dit gisteren pas voor het eerst op dit forum. Ging later naar de foto's kijken die ik notabene zelf gepost had en ja, verdomd ze zijn verdwenen. Vanmiddag nog wel even de werking ervan controleren, begreep dat niet bij elk automerk de PDC storingsvrij na een wrapping functioneert.
 
Eens, zelfde ervaring. Na een paar dagen de power te hebben gevoeld en gedemonstreerd is de rust op kruissnelheid over 's-lands wegen genieten. Radio luisteren doe ik vooral naar podcasts vanaf de iPhone en dan vooral die van mijn favoriete DJ's, heerlijk vind ik dat!

- - - Updated - - -



Dank je, voor mij overigens onverwachts dat de sensoren verborgen zijn na een wrap en las dit gisteren pas voor het eerst op dit forum. Ging later naar de foto's kijken die ik notabene zelf gepost had en ja, verdomd ze zijn verdwenen. Vanmiddag nog wel even de werking ervan controleren, begreep dat niet bij elk automerk de PDC storingsvrij na een wrapping functioneert.
Zal waarschijnlijk ook afhangen van het soort folie. Kan me voorstellen dat metaalhoudende coatings voor een storing kunnen zorgen. Ziet er wel fraai uit zo. Ik hou wel van strak, dus zonder alle aanduidingen en andere zaken die afbreuk doen aan de strakke lijnen. Heb ik op mijn vorige auto's ook altijd weggelaten. Wil zelfs de naam van de dealer nog niet op de kentekenplaathouder hebben.:smile:. Bij Tesla heb ik daar niet zo'n moeite mee:wink:
 
net even mijn dak getest! de auto ging niet harder dan 190! ik had nog maar 115 km te gaan dan was de tank leeg en dan knijpt hij zijn vermogen dus op hoge snelheid denk ik!
tuurlijk was dit in duitsland :)
geen piepje of fluit.! ik hoor het dak wel maar dat is altijd et een pano dak op die snelheid! verder nog steeds zeer tevreden
 
net even mijn dak getest! de auto ging niet harder dan 190! ik had nog maar 115 km te gaan dan was de tank leeg en dan knijpt hij zijn vermogen dus op hoge snelheid denk ik!
tuurlijk was dit in duitsland :)
geen piepje of fluit.! ik hoor het dak wel maar dat is altijd et een pano dak op die snelheid! verder nog steeds zeer tevreden

Nice, hoeveel was het verbruik op 190km/h ?
 
Radio luisteren doe ik vooral naar podcasts vanaf de iPhone en dan vooral die van mijn favoriete DJ's, heerlijk vind ik dat!

Dat zijn de soort apps die ik nog verwacht voor de Tesla: algemene Podcast app, Spotify, SoundCloud, etc. Zodat je die kan instellen dat die via wifi ('s nachts, thuis) de laatste bestanden op 'het geheugen' in de wagen zet. Elke dag verse muziek, automagisch.

(voor de ingewijde techneuten: Xamarin.Telsa... zou zalig zijn)
 
verbruik 320!

wat kan helpen bij het dak (net nogmaals getest) even een keer helemaal open en dicht doen bij stilstand! als je het dak dichtdoet terwijl je rijd sluit hij soms niet helemaal (luchtdicht)
zeker als je hem boven de 70 dicht doet!

verder zit ik te wachten op een app: email-agenda-youtube-ondersteuning voor flash! en video afsprelen van usb of iphone/ipad :) tevens als ik in de kofferbak een ipad hang dat ik de kinderen in de gaten kan houden!
 
net even mijn dak getest! de auto ging niet harder dan 190! ik had nog maar 115 km te gaan dan was de tank leeg en dan knijpt hij zijn vermogen dus op hoge snelheid denk ik!
tuurlijk was dit in duitsland :)
geen piepje of fluit.! ik hoor het dak wel maar dat is altijd et een pano dak op die snelheid! verder nog steeds zeer tevreden

Dank voor het testen! Zal vanmiddag nog eens doortrappen. Als ik het goed doe zou ik het geluid ook op moeten kunnen nemen.

Nog twee andere puntjes: ik heb mijn MennekesT2-MennekesT2 kabel uit China binnen. Ook met de bekende Dostar stekkers. En mijn hemel wat is die kabel fors (32A). Ding koste me 125 Euri plus 60 Euro verzendkosten (TNT, maandag verstuurd, donderdag bezorgd).
Dat is dus 185 Euro voor (zover het nu lijkt) een prima kabel. Ik gun LuckyLuke zijn business en als je op safe wilt gaan moet je natuurlijk bij hem bestellen en niet ergens anders. Maar een beetje avonturier kan hem dus ook gewoon uit China laten komen. Als je contact gegevens wilt moet je maar PM'en.

Laatste puntje: ik heb de Tesla nu aan een 'publieke' paal hangen die volgens horen zeggen 3x32 zou moeten zijn. Ik laad echter maar 3x16. Kan prima dat de paal toch maar 3x16 is. Maar hierdoor vroeg ik mij wel af hoe ik kan controleren dat ik inderdaad wel een duo-charger heb (zonder de achterbank los te halen).
 
Vandaag echt zitten genieten onderweg. Ik cruise gewoon lekker met 115 km/u over de snelweg, voel helemaal geen behoefte om te gaan blazen (heb genoeg aan de wetenschap dat ik dat wel zou kunnen, en iedereen in het stof achter me zou kunnen laten).

Rub it in! :biggrin:

Twee vragen aan de huidige S-eigenaren:
- Kun je een toerenteller op de display zetten? (zinloos maar leuk)
- Kan je het grote scherm ook helemaal verduisteren? ('s nachts lijkt het me heel irritant, al dat licht in je auto)
 
Rub it in! :biggrin:

Twee vragen aan de huidige S-eigenaren:
- Kun je een toerenteller op de display zetten? (zinloos maar leuk)
- Kan je het grote scherm ook helemaal verduisteren? ('s nachts lijkt het me heel irritant, al dat licht in je auto)

Toerenteller, geen idee. Het scherm gaat automatisch op nachtstand als het gaat schemeren, ziet er mooi uit. Je kunt overigens ook handmatig de sterkte van het licht bepalen.
 
Rub it in! :biggrin:

Twee vragen aan de huidige S-eigenaren:
- Kun je een toerenteller op de display zetten? (zinloos maar leuk)
- Kan je het grote scherm ook helemaal verduisteren? ('s nachts lijkt het me heel irritant, al dat licht in je auto)

1) Werkelijk geen idee, de elektromotor maakt toeren maar dat is uiteraard van een heel andere orde dan fossiele verbrandingsmotor. Neem aan dat er geen sensor in de elektromotor zit die dit überhaupt meet;
2) Ja, zeg ik met lichte twijfel maar geloof wel dat ik dit ergens gezien heb. Je kunt hem sowieso op elk gewenst lichtniveau instellen - dus ook zeer laag - als ook een automatische dag- en nachtstand programmeren.
 
Raar, in de opties stond bij Signature Performance, Nappa met Alcantara, en zat ook in de demo auto.

Ik heb hier na levering eerder op het forum over gepubliceerd en moet eerlijk zeggen dat ik het prima vind het geperforeerd leer is erg fraai en staat de auto bijzonder goed. Het was voor mij bij levering een zeer aangename positieve verrassing.
Zal anders binnenkort een foto posten van de bekleding als het lukt dit goed in beeld te krijgen.
 
Last edited: