Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net mijn DS Michael gebeld voor een afspraak 8 november 2013 10:00h.
Goede nieuws: de 19" velgen met Pirelli winterbanden zijn nog Eur 2600 (Nokians Eur 3500) en nu te bestellen.
Slechte nieuws: de leverdatum is nog niet bekend, kan zomaar volgend jaar worden.
Tire repair kit en andere shop items zijn pas later te bestellen. (LastNLsig, wanneer ga je weer naar de US?)
Ander interessant puntje:
Nu kun je nog geen afspraak op zaterdag maken, dat wordt alleen aan het einde van kwartalen gedaan als er nog wat afleveringen in de kwartaalcijfers geperst moeten worden.

wtf???; zie onderstaande mail:

Geachte heer Willemse,

Helaas kan ik u op dit moment geen duidelijkheid geven over een levertermijn van geen enkele originele 19” Tesla velg.
Wat ik u wel kan melden is dat de prijs, net zoals in de US, aanzienlijk is verhoogd.
De definitieve prijs is nog niet duidelijk maar voor de “oude” prijs worden ze niet meer geleverd.
Kortom nog vele onduidelijkheden voor u en voor ons.
Mocht u toch willen bestellen dan hoor ik dit uiteraard graag.
Regards,
Henk Berkhof | Parts Advisor, Europe Service

- - - Updated - - -

wel een beetje raar verhaal hoor van Athlon. Als ze dat wisten waarom dan nog even aan het einde snel 100 productieplaatsen bibgekocht. Athlon heeft met zijn actie heel veel "gewone" tesla kopers naar achteren gezet en dat neem ik ze niet in dank af. Bij mij (250 lease-auto's) komen ze er voorlopig niet in. Merk ook dat ze hun rijders slecht voorlichten over allerlei zaken die hier al veel eerder duidelijk waren. Misschien moeten ze een werknemer zich eens laten verdiepen in dit forum en de voorlichting naar hun klanten goed verzorgen.

idem hier 110 lease auto's. Heb net een selectie van 2 nieuwe maatschappijen gedaan, zij zijn direct van de lijst afgemikt...
 
wtf???; zie onderstaande mail:

Geachte heer Willemse,

Helaas kan ik u op dit moment geen duidelijkheid geven over een levertermijn van geen enkele originele 19” Tesla velg.
Wat ik u wel kan melden is dat de prijs, net zoals in de US, aanzienlijk is verhoogd.
De definitieve prijs is nog niet duidelijk maar voor de “oude” prijs worden ze niet meer geleverd.
Kortom nog vele onduidelijkheden voor u en voor ons.
Mocht u toch willen bestellen dan hoor ik dit uiteraard graag.
Regards,
Henk Berkhof | Parts Advisor, Europe Service

- - - Updated - - -



idem hier 110 lease auto's. Heb net een selectie van 2 nieuwe maatschappijen gedaan, zij zijn direct van de lijst afgemikt...
Ik PM je even.
 
wtf???; zie onderstaande mail:

Geachte heer Willemse,

Helaas kan ik u op dit moment geen duidelijkheid geven over een levertermijn van geen enkele originele 19” Tesla velg.
Wat ik u wel kan melden is dat de prijs, net zoals in de US, aanzienlijk is verhoogd.
De definitieve prijs is nog niet duidelijk maar voor de “oude” prijs worden ze niet meer geleverd.
Kortom nog vele onduidelijkheden voor u en voor ons.
Mocht u toch willen bestellen dan hoor ik dit uiteraard graag.
Regards,
Henk Berkhof | Parts Advisor, Europe Service

- - - Updated - - -



idem hier 110 lease auto's. Heb net een selectie van 2 nieuwe maatschappijen gedaan, zij zijn direct van de lijst afgemikt...
Ik heb zelf besteld, maar kwam via een selectie van de goedkoopste financial lease maatschappij bij Lage Landen (dus Athlon) terecht. Zij boden mij aan om de reservering 'over te nemen' omdat dat de enige manier was om 100% zeker te zijn van levering dit jaar (terwijl ik wel al de toezegging van Tesla had voor levering midden november). Dan vraag je je af: krijgt Athlon inderdaad voorrang als er uiteindelijk keuzes gemaakt moeten worden indien niet alle auto's tijdig geleverd kunnen worden? In dat geval heb ik dan 'geluk' want ik ben voor de financial lease voor Athlon gegaan, waren in mijn geval de goedkoopste. Ik hoop niet dat ik daarmee andere 'van de lijst' duw, zou ik heel onrechtvaardig vinden.
 
x2. Heb zelf de auto cq productieplek van een investeerder overgenomen die levergarantie had. Gelukkig staat daar niets in in de trend van, "als we te laat zijn kunt u kosteloos annuleren oid", want daar hebben we niet zoveel aan... Ben erg benieuwd naar de komende maanden, of Tesla haar service op orde krijgt en of alle toegezegde voitures op tijd worden afgeleverd... anders breekt de hel los natuurlijk...

Ik heb zelf besteld, maar kwam via een selectie van de goedkoopste financial lease maatschappij bij Lage Landen (dus Athlon) terecht. Zij boden mij aan om de reservering 'over te nemen' omdat dat de enige manier was om 100% zeker te zijn van levering dit jaar (terwijl ik wel al de toezegging van Tesla had voor levering midden november). Dan vraag je je af: krijgt Athlon inderdaad voorrang als er uiteindelijk keuzes gemaakt moeten worden indien niet alle auto's tijdig geleverd kunnen worden? In dat geval heb ik dan 'geluk' want ik ben voor de financial lease voor Athlon gegaan, waren in mijn geval de goedkoopste. Ik hoop niet dat ik daarmee andere 'van de lijst' duw, zou ik heel onrechtvaardig vinden.
 
Half November zouden de Athlon auto's er zijn heb ik begrepen vorige week toen ik nog eens proef gereden heb.
Heb zelf ook de route via Athlon genomen toen ik het Risico zag aankomen van "misschien" op tijd geleverd net al Z1970.

Dat was Juli toen ik besteld heb. Heb minimale looptijd van de lease genomen en volledig afbetaald en zo hoog mogelijke aanbetaling gedaan.
Dan is het net een optie kopen op de beurs, je betaald een stukje premie om het koop recht op een zekere datum te hebben.
Maar ik denk dat we het moeten zien of dit allemaal ook zo gaat werken. En of de kenteken registratie er wel rekening mee houd op veel aanvragen aan het eind van het jaar. Voor de staat is het immers voordeliger als auto's volgend jaar geregistreerd worden. (als we het even puur commercieel bekijken) dus of die extra mensen in gaat zetten om alle EV's op tijd geregistreerd te krijgen .... :cursing:

Vind wel sneu dat er nu mensen van de tafel afvallen doordat een grote partij ze er 'mogelijk' eruit drukt, hoop dat het allemaal wel los loopt. Gelukkig is de bijtelling maar 4% geworden en niet de 8% die het eerst zou worden.. Maar toch, blijft wel geld.. en zou mij ook mateloos frustreren..

Wxll
 
Ik herinnerde me dat in de jaren 80 de Lada's bekend stonden om hun beroerde afwerking. Ook op die wagens zat voor de gewone sovjet burger een eindeloze wachttijd. Heb nu dus zelf een auto van communistische sovjet kwaliteit maar wel met een kapitalistisch prijskaartje.

@LastNLSig: daar ga je me iets te ver. Ik kan en wil het niet vergelijken met Lada in de tijd van de koude oorlog. Zo erg is het nu ook weer niet toch? Echter, het blijft wel een punt dat Tesla premium bakken verkoopt voor premium prijzen en daarbij - en daar wringt de 21 inch velg - premium service belooft. Alleen dat laatste is ruk zo weten we inmiddels. Het is de krassende plaat der communicatie die ik weer eens opzet, gewoon ruk geregeld.

Ik vermoed dat Athlon zich er ook aan vertild heeft; zij zijn natuurlijk gewend met volwassen autobakkers zaken te doen en niet met een Europese start-up die nog niet alles voor elkaar heeft. Dat laatste maakt me niet uit: maar communiceer.

Inderdaad, krassende plaat.

@Xfrank: ik ben wel heel erg benieuwd wat je uit je studio gaat toveren!
 
goede vraag?
Bagu horen we ook niet meer. hij heeft nu toch al enkele maanden zijn S. (was de eerste Belg die met de s in Tilburg buiten reed)

Is me ook al opgevallen. Zou hij misschien soms nog stiekem meelezen?

- - - Updated - - -

alhoewel er inmiddels zelfs niet meer gereageerd wordt op mijn vragen over mistlampen, parkeersensoren, rode stekkers, 120 Km whine etc.

In de bouwsector wordt bij oplevering nog een bedrag (meestal 2,5% of 5%) achter gehouden om nog eventuele opmerkingen na levering op te lossen. Dit is waarschijnlijk niet gebruikelijk in de autobranche, maar zou me wel goed lijken om dergelijke zaken opgelost te krijgen.
 
Last edited:
Half November zouden de Athlon auto's er zijn heb ik begrepen vorige week toen ik nog eens proef gereden heb.
Heb zelf ook de route via Athlon genomen toen ik het Risico zag aankomen van "misschien" op tijd geleverd net al Z1970.

Dat was Juli toen ik besteld heb. Heb minimale looptijd van de lease genomen en volledig afbetaald en zo hoog mogelijke aanbetaling gedaan.
Dan is het net een optie kopen op de beurs, je betaald een stukje premie om het koop recht op een zekere datum te hebben.
Maar ik denk dat we het moeten zien of dit allemaal ook zo gaat werken. En of de kenteken registratie er wel rekening mee houd op veel aanvragen aan het eind van het jaar. Voor de staat is het immers voordeliger als auto's volgend jaar geregistreerd worden. (als we het even puur commercieel bekijken) dus of die extra mensen in gaat zetten om alle EV's op tijd geregistreerd te krijgen .... :cursing:

Vind wel sneu dat er nu mensen van de tafel afvallen doordat een grote partij ze er 'mogelijk' eruit drukt, hoop dat het allemaal wel los loopt. Gelukkig is de bijtelling maar 4% geworden en niet de 8% die het eerst zou worden.. Maar toch, blijft wel geld.. en zou mij ook mateloos frustreren..

Wxll

Als ik dat allemaal lees met die leasemaatschappijen, ben ik blij die niet nodig te hebben en alleen een bank nodig te hebben voor de overschrijving.:smile:
 
Als ik dat allemaal lees met die leasemaatschappijen, ben ik blij die niet nodig te hebben en alleen een bank nodig te hebben voor de overschrijving.:smile:
Niet iedereen heeft een ton aan liquide middelen. Een financial lease betekent over het algemeen niet dat de leasemaatschappij alles overneemt, maar je bedrijf een lening verstrekt met een Tesla als onderpand.
 
Niet iedereen heeft een ton aan liquide middelen. Een financial lease betekent over het algemeen niet dat de leasemaatschappij alles overneemt, maar je bedrijf een lening verstrekt met een Tesla als onderpand.
Klopt, maar geld lenen kost geld, maar geld hebben ook. Op de bank ontvang ik minder rente als de inflatie:crying:. Stop het daarom maar in een auto. Was er gelukkig op tijd bij om geen leasemaatschappij te nemen voor de leveringgarantie. Heb nog wel contact gehad met mijn oud werkgever, De Lage Landen. Toen bleek dat levering nog dit jaar mogelijk was, op het moment dat ik bestelde, was de keuze snel gemaakt.