You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik denk dat dat verbruik niet veel zal zijn. niet rijden = niet verbruiken en tegen lage snelheid hebben ze in de VS al +700km uit één lading kunnen halen.
- - - Updated - - -
vandaag de derde Model S in de garage gehad.
na de sig. rode, de grijze, nu een zwarte.
'k heb er een tourken mee mogen doen.... we kunnen er weer even tegen. thanks Suntronics.
View attachment 32930View attachment 32931
Ja, die sleutel is heel veilig:wink: http://www.autoblog.nl/is-het-zo-makkelijk-om-een-bmw-1m-te-stelen-videoIk denk toch echt dat security de belangrijkste reden is om het voorlopig bij de keyfob te houden.
De mobiele telefoon is niet bedoeld als security token. Bluetooth id kan wel worden uitgelezen, maar ook door derden en gekopieerd. Da's wel heel eenvoudig om zo in je auto te komen. Vingerafdruk is al iets lastiger, maak ook die kan met wat moeite van een achtergelaten glas worden overgenomen en omgezet in een vorm waarmee je de oorspronkelijke vinger kunt nadoen. Is ingeval van de nieuwe iPhone nogmaals gedemonstreerd (in dat geval niet heel erg, nog altijd veiliger dan een code invoeren die een ander kan zien).
Je wilt een secure device (iets wat gecertificeerd is of doe jou zelf geproduceerd) dat met de auto kan communiceren en codes kan uitwisselen. Telefoons die NFC ondersteunen zijn wellicht wel geschikt, maar die zijn er nog niet veel (een NFC sticker zou uitkomst kunnen bieden, maar die hebben een heel beperkt bereik).
Keyfob is op dit moment dus helemaal geen slechte oplossing lijkt me.
Zelfde als wat ik met m'n alarm systeem doe. (Tijdelijke) pin code aanmaken die je in de Tesla app moet intikken ofzo.misschien een simpele gedachte: hoe laat je dan iemand anders met je auto rijden? I Phone of vingertje afgeven?
laat het voor mij maar zoals het nu is.
Eventueel een uitbreiding van de tesla app., maar de keyfob moet blijven denk ik.
Dat klinkt precies zoals het in de Misubishi Outlander PHEV is gedaan. Handles aan het stuur waarmee je de regen in 5 standen kunt zetten.Als ik zo hoor zijn er nog echt maar weinig mensen die 'dynamisch' met de CC rijden. Ik rij ook bijna altijd met de CC en veel aan- en afzetten om even 'gas' te lossen en weer op snelheid te komen. Soms geef ik echter een klein stootje op het rempedaal om de CC af te zetten, maar dan heb je idd dat de remlichten mogelijks even aan gaan.
Om die reden had ik ooit eens op de teslamotors.com fora gezet of een optie van 'flappy paddles' geen goed idee zou zijn. Softwarematig zou je daar dus bvb de regen instellingen kunnen mee aanpassen of ook de CC pauze/resume functie. (Of om het even welke ander functie, het zijn uiteindelijk gewoon 2 extra handige programeerbare knoppen aan het stuur).
De meeste reacties waren onmiddelijk gekant tegen het idee, want je moet in een Model S niet schakelen! Het One-Pedal driving is/was de nieuwe kunst. Mij lijkt het dus ook dat de amerikanen daar dus ook niet echt veel op CC rijden, en zeker al niet 'dynamisch'.
Maar leuk te horen dat er nog een mensen zijn met zulk een CC rijgedrag. Nu enkel nog een softwareupdate voor adaptieve CC en auto-breaking, en dan kan je rustig wat internetten tijdens het aanschuiven in de file ;-)
Nu het CC gebruik aan de orde is geweest, ben ik ook heel benieuwd naar welke "stuur" setting jullie gebruiken: "Comfort", "Standard", of "Sport"? De eerste werkt niet voor mij, maar zowel "Standard" als "Sport" voelen voor mij heel goed, duidelijk verschillend, maar na een paar dagen heen- en weer zetten heb ik nog geen absolute winnaar kunnen vaststellen. Welke instelling gebruiken jullie? Wisselen jullie af, of hebben jullie een vaste favoriet?
ik vind comfort heerlijk, super relaxedNu het CC gebruik aan de orde is geweest, ben ik ook heel benieuwd naar welke "stuur" setting jullie gebruiken: "Comfort", "Standard", of "Sport"? De eerste werkt niet voor mij, maar zowel "Standard" als "Sport" voelen voor mij heel goed, duidelijk verschillend, maar na een paar dagen heen- en weer zetten heb ik nog geen absolute winnaar kunnen vaststellen. Welke instelling gebruiken jullie? Wisselen jullie af, of hebben jullie een vaste favoriet?
ik vind comfort heerlijk, super relaxed
Als we dan toch die kant opgaan :wink: Tegenwoordig is elke auto uitgerust met de meest geavanceerde detectie technieken. Waarom geen camera's in en buiten de auto die met behulp van gezichtsherkenning de berijder identificeren en hem/haar zo toegang verlenen. De techniek is er dus waarom niet toepassen. Elke telefoon of andere kunstmatig mechanisme om jezelf te identificeren wordt daarmee overbodig. Als je het combineert met bijv. fingerprint detectie om de auto te starten dan is het nog veiliger als een key, keyfob of wel ding dan ook wat je bij je moet dragen en dus kunt verliezen.
Wat betreft het Cruise Control-onderwerp: gelukkig geen last van want ik rijd nooit met CC. Niet handig op de drukke Nederlandse wegen. En volgens mij is CC onzuiniger. Als ik zelf mijn voet op het gas houdt, zorgt dat voor een constante afgifte van 'stroom'. De CC wil echter koste wat koste de ingestelde snelheid vasthouden en gaat dus 'stroom' bijgeven als de weg bijvoorbeeld wat omhoog gaat (viaduct) of bij een harde windvlaag. Dat leidt mijns inziens tot een hoger verbruik. Maar ik heb het eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd. Het moet met de verbruiksgrafiek in elk geval een stuk makkelijker te testen zijn dan bij een ICE.
CC : ik rij al lang bijna enkel op CC. Zowat continu buiten de spits; ook binnen de bebouwde kom.
en dikwijls proactief in de spits.
als het verkeer was vertraagd : tik-tik... snelheid wat verlagen.
als het verkeer terug versneld : itk-tik... snelheid wat verhogen.
acceleren : knopje blijven inhouden, en lossen als de gewenste snelheid bereikt is.
easy....
(rij nu nog steeds SAAB.)
CC : ik rij al lang bijna enkel op CC. Zowat continu buiten de spits; ook binnen de bebouwde kom.
en dikwijls proactief in de spits.
als het verkeer was vertraagd : tik-tik... snelheid wat verlagen.
als het verkeer terug versneld : itk-tik... snelheid wat verhogen.
acceleren : knopje blijven inhouden, en lossen als de gewenste snelheid bereikt is.
easy....
(rij nu nog steeds SAAB.)
neen, toch niet : 9-5 sedan.Zeker een 9-5 estate ? Heerlijke auto, rij ik ook totdat de MS komt. Ik zal de Saab stoelen wel missen !
Ik heb inderdaad de CC niet getest; ben benieuwd.Precies mijn CC gebruik als je daar even 'uitzetten' om uit te laten rolllen aan toevoegd (en het punt waar de discussie begon). Gaat dus tegenvallen met de MS met huidige software. Maar de overall experience zal beter zijn dan je huidige Saab. Een uitgestorven ras verwisselen voor een nieuw ras is wel een mooie move:wink:.
Weet niet of het al gepost is hier maar vind het zo op de foto een mooie wrap (ik houd normaal niet zo van mat):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=584912684877285
Is de eigenaar (Victor?) ook een forumlid toevallig?
Idd mooi! Lijkt op de Tesla uit Vossen filmpje