Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik denk dat dat verbruik niet veel zal zijn. niet rijden = niet verbruiken en tegen lage snelheid hebben ze in de VS al +700km uit één lading kunnen halen.

- - - Updated - - -

vandaag de derde Model S in de garage gehad.
na de sig. rode, de grijze, nu een zwarte.
'k heb er een tourken mee mogen doen.... we kunnen er weer even tegen. thanks Suntronics.
View attachment 32930View attachment 32931

Met de foto's van je bezoekers kan je al een Wall-Of-Fame beginnen. Heeft je Model S direct al dat behagelijk huiselijke gevoel als die binnenkort daar mag gaan vertoeven.
 
Nu het CC gebruik aan de orde is geweest, ben ik ook heel benieuwd naar welke "stuur" setting jullie gebruiken: "Comfort", "Standard", of "Sport"? De eerste werkt niet voor mij, maar zowel "Standard" als "Sport" voelen voor mij heel goed, duidelijk verschillend, maar na een paar dagen heen- en weer zetten heb ik nog geen absolute winnaar kunnen vaststellen. Welke instelling gebruiken jullie? Wisselen jullie af, of hebben jullie een vaste favoriet?
 
Ik denk toch echt dat security de belangrijkste reden is om het voorlopig bij de keyfob te houden.
De mobiele telefoon is niet bedoeld als security token. Bluetooth id kan wel worden uitgelezen, maar ook door derden en gekopieerd. Da's wel heel eenvoudig om zo in je auto te komen. Vingerafdruk is al iets lastiger, maak ook die kan met wat moeite van een achtergelaten glas worden overgenomen en omgezet in een vorm waarmee je de oorspronkelijke vinger kunt nadoen. Is ingeval van de nieuwe iPhone nogmaals gedemonstreerd (in dat geval niet heel erg, nog altijd veiliger dan een code invoeren die een ander kan zien).
Je wilt een secure device (iets wat gecertificeerd is of doe jou zelf geproduceerd) dat met de auto kan communiceren en codes kan uitwisselen. Telefoons die NFC ondersteunen zijn wellicht wel geschikt, maar die zijn er nog niet veel (een NFC sticker zou uitkomst kunnen bieden, maar die hebben een heel beperkt bereik).
Keyfob is op dit moment dus helemaal geen slechte oplossing lijkt me.
Ja, die sleutel is heel veilig:wink: http://www.autoblog.nl/is-het-zo-makkelijk-om-een-bmw-1m-te-stelen-video

- - - Updated - - -

misschien een simpele gedachte: hoe laat je dan iemand anders met je auto rijden? I Phone of vingertje afgeven?

laat het voor mij maar zoals het nu is.
Eventueel een uitbreiding van de tesla app., maar de keyfob moet blijven denk ik.
Zelfde als wat ik met m'n alarm systeem doe. (Tijdelijke) pin code aanmaken die je in de Tesla app moet intikken ofzo.

- - - Updated - - -

Als ik zo hoor zijn er nog echt maar weinig mensen die 'dynamisch' met de CC rijden. Ik rij ook bijna altijd met de CC en veel aan- en afzetten om even 'gas' te lossen en weer op snelheid te komen. Soms geef ik echter een klein stootje op het rempedaal om de CC af te zetten, maar dan heb je idd dat de remlichten mogelijks even aan gaan.

Om die reden had ik ooit eens op de teslamotors.com fora gezet of een optie van 'flappy paddles' geen goed idee zou zijn. Softwarematig zou je daar dus bvb de regen instellingen kunnen mee aanpassen of ook de CC pauze/resume functie. (Of om het even welke ander functie, het zijn uiteindelijk gewoon 2 extra handige programeerbare knoppen aan het stuur).
De meeste reacties waren onmiddelijk gekant tegen het idee, want je moet in een Model S niet schakelen! Het One-Pedal driving is/was de nieuwe kunst. Mij lijkt het dus ook dat de amerikanen daar dus ook niet echt veel op CC rijden, en zeker al niet 'dynamisch'.

Maar leuk te horen dat er nog een mensen zijn met zulk een CC rijgedrag. Nu enkel nog een softwareupdate voor adaptieve CC en auto-breaking, en dan kan je rustig wat internetten tijdens het aanschuiven in de file ;-)
Dat klinkt precies zoals het in de Misubishi Outlander PHEV is gedaan. Handles aan het stuur waarmee je de regen in 5 standen kunt zetten.
 
Nu het CC gebruik aan de orde is geweest, ben ik ook heel benieuwd naar welke "stuur" setting jullie gebruiken: "Comfort", "Standard", of "Sport"? De eerste werkt niet voor mij, maar zowel "Standard" als "Sport" voelen voor mij heel goed, duidelijk verschillend, maar na een paar dagen heen- en weer zetten heb ik nog geen absolute winnaar kunnen vaststellen. Welke instelling gebruiken jullie? Wisselen jullie af, of hebben jullie een vaste favoriet?

Absoluut "Sport". Bij een andere stand vind ik het stuur wat zweverig, bij Sport doet de auto precies wat ik wil. Een heerlijk stuur trouwens, vooral qua dikte.

Wat betreft het Cruise Control-onderwerp: gelukkig geen last van want ik rijd nooit met CC. Niet handig op de drukke Nederlandse wegen. En volgens mij is CC onzuiniger. Als ik zelf mijn voet op het gas houdt, zorgt dat voor een constante afgifte van 'stroom'. De CC wil echter koste wat koste de ingestelde snelheid vasthouden en gaat dus 'stroom' bijgeven als de weg bijvoorbeeld wat omhoog gaat (viaduct) of bij een harde windvlaag. Dat leidt mijns inziens tot een hoger verbruik. Maar ik heb het eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd. Het moet met de verbruiksgrafiek in elk geval een stuk makkelijker te testen zijn dan bij een ICE.
 
Nu het CC gebruik aan de orde is geweest, ben ik ook heel benieuwd naar welke "stuur" setting jullie gebruiken: "Comfort", "Standard", of "Sport"? De eerste werkt niet voor mij, maar zowel "Standard" als "Sport" voelen voor mij heel goed, duidelijk verschillend, maar na een paar dagen heen- en weer zetten heb ik nog geen absolute winnaar kunnen vaststellen. Welke instelling gebruiken jullie? Wisselen jullie af, of hebben jullie een vaste favoriet?
ik vind comfort heerlijk, super relaxed
 
Ondertussen met Lester gesproken. Hij blijft in UK zitten om de Britse tak op te zetten. Volgende week opent Londen de eerste Tesla Store.

met hem ook gehad over klachten en ideeën voor verbetering. Je kunt deze sturen naar [email protected]

uiteindelijk naar mijn eigen situatie gevraagd. Ik heb een garantie op papier gekregen dat mijn auto dit jaar nog wordt geleverd. Verder wist hij mij te vertellen dat mijn auto echt op de boot zit naar Europa. De treinreis in de US is achter de rug. Ook een nieuwtje over wel/niet voorrang verlenen van Atlhon orders. Dit gebeurd inderdaad. Soms kan het zijn dat orders van Athlon drie weken naar voren worden gehaald om uiteindelijk de auto's in een bulk op te leveren aan Athlon klanten. Dit schijnt voor Tesla handiger te zijn om meer auto's op te leveren dit jaar, maar enkele individuele orders worden dan later uitgevoerd.

Goed, nog steeds wacht ik op telefoontje van Delivery....
 
Als we dan toch die kant opgaan :wink: Tegenwoordig is elke auto uitgerust met de meest geavanceerde detectie technieken. Waarom geen camera's in en buiten de auto die met behulp van gezichtsherkenning de berijder identificeren en hem/haar zo toegang verlenen. De techniek is er dus waarom niet toepassen. Elke telefoon of andere kunstmatig mechanisme om jezelf te identificeren wordt daarmee overbodig. Als je het combineert met bijv. fingerprint detectie om de auto te starten dan is het nog veiliger als een key, keyfob of wel ding dan ook wat je bij je moet dragen en dus kunt verliezen.

Wat een leuk idee! Al eens door die achteruitrij cam gekeken als het regent? Als ze dezelfde cam gebruiken voor gezichtsherkenning dan kan zelfs de Hulk iedere MS meenemen. Enne... waar doe je dan de trunk/frunk mee open? Mag ik een suggestie doen? ;-)

Hou op; koop zo'n hoesje, prop je keyfob erin, hang 'm aan je sleutelbos en geen enkel probleem.

- - - Updated - - -

Wat betreft het Cruise Control-onderwerp: gelukkig geen last van want ik rijd nooit met CC. Niet handig op de drukke Nederlandse wegen. En volgens mij is CC onzuiniger. Als ik zelf mijn voet op het gas houdt, zorgt dat voor een constante afgifte van 'stroom'. De CC wil echter koste wat koste de ingestelde snelheid vasthouden en gaat dus 'stroom' bijgeven als de weg bijvoorbeeld wat omhoog gaat (viaduct) of bij een harde windvlaag. Dat leidt mijns inziens tot een hoger verbruik. Maar ik heb het eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd. Het moet met de verbruiksgrafiek in elk geval een stuk makkelijker te testen zijn dan bij een ICE.

Dan moet je wel een fluwelen voet hebben Fred. Net als bij het opvoeden van kinderen gaat het bij de energiedosering om regelmaat en rust. En dat is juist wat de CC brengt. Rijden op CC geeft een VEEL lager energie verbruik (220 Wh vs +/- 280 bij 120Km) als rijden met mijn voet. In dat laatste geval hou ik me echt in en probeer ik m'n best te doen relaxt te rijden. Dat kan (althans in mijn geval) nimmer zo vloeiend als op de CC.

Wel ben ik met je eens dat het in een echt drukke spits moeizaam rijdt op de CC, ofschoon het met zo nu en dan wel kan.
 
CC : ik rij al lang bijna enkel op CC. Zowat continu buiten de spits; ook binnen de bebouwde kom.
en dikwijls proactief in de spits.

als het verkeer was vertraagd : tik-tik... snelheid wat verlagen.
als het verkeer terug versneld : itk-tik... snelheid wat verhogen.

acceleren : knopje blijven inhouden, en lossen als de gewenste snelheid bereikt is.

easy....


(rij nu nog steeds SAAB.)
 
CC : ik rij al lang bijna enkel op CC. Zowat continu buiten de spits; ook binnen de bebouwde kom.
en dikwijls proactief in de spits.

als het verkeer was vertraagd : tik-tik... snelheid wat verlagen.
als het verkeer terug versneld : itk-tik... snelheid wat verhogen.

acceleren : knopje blijven inhouden, en lossen als de gewenste snelheid bereikt is.

easy....


(rij nu nog steeds SAAB.)

Zeker een 9-5 estate ? Heerlijke auto, rij ik ook totdat de MS komt. Ik zal de Saab stoelen wel missen !
 
CC : ik rij al lang bijna enkel op CC. Zowat continu buiten de spits; ook binnen de bebouwde kom.
en dikwijls proactief in de spits.

als het verkeer was vertraagd : tik-tik... snelheid wat verlagen.
als het verkeer terug versneld : itk-tik... snelheid wat verhogen.

acceleren : knopje blijven inhouden, en lossen als de gewenste snelheid bereikt is.

easy....


(rij nu nog steeds SAAB.)

Precies mijn CC gebruik als je daar even 'uitzetten' om uit te laten rolllen aan toevoegd (en het punt waar de discussie begon). Gaat dus tegenvallen met de MS met huidige software. Maar de overall experience zal beter zijn dan je huidige Saab. Een uitgestorven ras verwisselen voor een nieuw ras is wel een mooie move:wink:.
 
Ik heb hier een nieuwe thread gemaakt waarin ik alle mogelijke oplaad mogelijkheden voor thuis wil verzamelen zodat iedereen die zoekende is naar een laad oplossing voor thuis een helder en vooral compleet overzicht heeft. Daarom het verzoek aan iedereen om zijn/haar oplossing hierin te beschrijven.

Alvast bedankt!
 
Zeker een 9-5 estate ? Heerlijke auto, rij ik ook totdat de MS komt. Ik zal de Saab stoelen wel missen !
neen, toch niet : 9-5 sedan.
eigenlijk is de S de enige wagen waar ik m'n Saab wil voor inruilen.

Precies mijn CC gebruik als je daar even 'uitzetten' om uit te laten rolllen aan toevoegd (en het punt waar de discussie begon). Gaat dus tegenvallen met de MS met huidige software. Maar de overall experience zal beter zijn dan je huidige Saab. Een uitgestorven ras verwisselen voor een nieuw ras is wel een mooie move:wink:.
Ik heb inderdaad de CC niet getest; ben benieuwd.
Ik betreur wel dat Saab meteen over de kop ging toen bleek dat mijn volgende auto een S ging worden, na 20jaar trouwe SAAB-gebruik . Dat was niet m'n bedoeling. Excuses aan de SAAB-fans.
 
Idd mooi! Lijkt op de Tesla uit Vossen filmpje

Dit lijkt er inderdaad op, maar het is niet exact dezelfde kleur als we de tekst die erbij staat moeten geloven. Die uit het Vossen-filmpje heeft de 3M Matte Blue Metallic-wrap, deze zo te lezen de Matte Ice Blue-wrap. Maar hij is wel erg donker voor de Ice Blue, dus misschien is de tekst niet correct. Mooi is het in elk geval wel, ik heb het ook overwogen. Zou zo'n €2200 kosten. Maar uiteindelijk niet gedaan en erg blij met de Signature Red.
 
Het is zover! Genieten, perfecte aflevering in Tilburg met dank aan Marc en Boudewijn. Vervolgens naar Roel gebracht voor de OptiCoat, met pijn in het hart achtergelaten tot woensdagavond. De wachttijd was draaglijk dankzij allen op dit forum, dank daarvoor!
image.jpg