Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Tijdens mijn eerste weekend tripje door het land met de familie bleef de veiligheidsgordel van de bijrijder ineens vastzitten. Rolt niet meer op of af. Te kort om vast te doen en dus onbruikbaar. Na wat gemopper toch maar rustig naar huis gereden. Vandaag gebeld met Tesla service, moet even langskomen in Tilburg of Amsterdam.
Iemand anders al een dergelijk probleem gehad?
 
Iemand al ervaring met laden in Parijs?
Welke laadpas? Autolib?

Over twee weken geef ik een training in Parijs. In de buurt van Saint-Lazare (Gare). Normaal zou ik dit met de Thalys doen. Maar aangezien in "Reverse Range Anxiety" heb en dus nu meer km's met de Tesla Model S wil doen dan ik tot op heden met mijn CLS heb gedaan en ik best wel meer training materiaal zal meebrengen dan ik op de trein wil sleuren. Ga ik dus met de Model S.
Ik blijf overnachten in Parijs en zoek nu naar een "slimme" oplaad mogelijkheid.

Alle tips en persoonlijke ervaringen zijn heel erg welkom.
 
Bill, ik heb een paar weken geleden al wel de rode adapter ontvangen. Ik gebruik die op dit moment niet en voorzie ook niet dat ik hem snel nodig zal hebben. Ik leen hem graag aan je uit totdat je er zelf eentje hebt gekregen. PM me maar even je adres (zakelijk?) en telefoonnummer, dan stuur ik hem vanaf de zaak in een PostNL-pakketje (waarvan er toch honderden per dag de deur uit moeten). En je hoeft hem niet te 'huren' hoor.

Wat een super goed forum is dit, echt leuk hoe iedereen elkaar helpt.
Dit antwoord van Fred is natuurlijk top!
Fred, ik heb je een pm gestuurd.
Niets (hoop ik) staat het afhalen van mijn zilvergrijze P85 met tan bekleding en Pano nog in de weg!
 
Wat een super goed forum is dit, echt leuk hoe iedereen elkaar helpt.
Dit antwoord van Fred is natuurlijk top!
Fred, ik heb je een pm gestuurd.
Niets (hoop ik) staat het afhalen van mijn zilvergrijze P85 met tan bekleding en Pano nog in de weg!
Samen komen we verder!

Ik heb mijn rode adapter gisteren ook op de post gedaan naar een mede-forummer. Mijn collega heeft er nog een en die delen we dan wel. We gebruiken die adapter overigens amper.

Hij is overigens helemaal afhankelijk van publieke infrastructuur en dat gaat ook al 1.5 maand prima. Staat bijna 4000km op zijn S en heeft 100% publiek geladen. Het kán dus gewoon al wel :)
 
Iemand al ervaring met laden in Parijs?
Welke laadpas? Autolib?

Over twee weken geef ik een training in Parijs. In de buurt van Saint-Lazare (Gare). Normaal zou ik dit met de Thalys doen. Maar aangezien in "Reverse Range Anxiety" heb en dus nu meer km's met de Tesla Model S wil doen dan ik tot op heden met mijn CLS heb gedaan en ik best wel meer training materiaal zal meebrengen dan ik op de trein wil sleuren. Ga ik dus met de Model S.
Ik blijf overnachten in Parijs en zoek nu naar een "slimme" oplaad mogelijkheid.

Alle tips en persoonlijke ervaringen zijn heel erg welkom.

Haal zelf de Model S ook op 18 november op en ga ook over twee weken naar Parijs. :)

Heb ook al gezocht naar laadmogelijkheden onderweg: Met de Tesla op vakantie in Europa - Page 3

En laadmogelijkheden in Parijs: Belgium and The Netherlands: Laadkabels en hun kwaliteit - Page 8

Maar vooralsnog denk ik dat het lang spelen wordt in de ballenbak bij IKEA...
Als jij nog goede alternatieven vindt, hoor ik het graag.
 
Haal zelf de Model S ook op 18 november op en ga ook over twee weken naar Parijs. :)

Heb ook al gezocht naar laadmogelijkheden onderweg: Met de Tesla op vakantie in Europa - Page 3

En laadmogelijkheden in Parijs: Belgium and The Netherlands: Laadkabels en hun kwaliteit - Page 8

Maar vooralsnog denk ik dat het lang spelen wordt in de ballenbak bij IKEA...
Als jij nog goede alternatieven vindt, hoor ik het graag.

Let op.
Niet elke IKEA heeft een oplaadpunt.
Ik heb onlangs gebeld met Ikea, bv in Groningen hebben ze geen laadpaal.
 
Wat een super goed forum is dit, echt leuk hoe iedereen elkaar helpt.
Dit antwoord van Fred is natuurlijk top!
Fred, ik heb je een pm gestuurd.
Niets (hoop ik) staat het afhalen van mijn zilvergrijze P85 met tan bekleding en Pano nog in de weg!

Ik maak vooralsnog ook alleen gebruik van de rode stekker onder mijn carport. Aangezien die niet op voorraad is heb ik ook een probleem want volgende week donderdag kan ik mij MS ophalen :smile:. Is er nog iemand die hem niet nodig heeft en waarvan ik hem tijdelijk kan lenen?
 
Blijft toch wel apart dat een auto, zelfs een Tesla, uit tienduizenden onderdelen bestaat die allemaal op voorraad moeten zijn als de auto wordt gemaakt, maar dat dat trivale rode stukje plastic met een paar metalen pennen erin zo'n onoverkomelijk logistiek probleem lijkt te zijn.

Ik heb de mijne ook uitgeleend, maar wil binnenkort naar een vriend in Groningen (>200km enkele reis + obligatoire proefritjes) die alleen een rode aansluiting in zijn garage heeft. Ik regel wel wat (geen zorgen, Robert ;-D) maar het blijft suf. Een paar dagen later nazenden is één ding, maar "eind van het jaar" is eigenlijk onacceptabel, toch?
 
Als er nog een tesla eigenaar een rode stekker over heeft hou ik mij aanbevolen. Ben nog bezig met het maken van de smart Type 2 Mode 3 oplossing maar deze is nog niet af en de auto komt 20 november.

Uiteindelijk vijf dagen na mij. Valt achteraf wel mee, dus. Vanaf de 18e ben je welkom voor een preview als niet meer kunt wachten. Zit vlakbij.
 
Let op.
Niet elke IKEA heeft een oplaadpunt.
Ik heb onlangs gebeld met Ikea, bv in Groningen hebben ze geen laadpaal.

Klopt. Ook in Frankrijk heeft maar een beperkt aantal Ikea's laadpunten (wel allemaal snel).
je kunt ze makkelijk vinden via Open Charge Map - The global public registry of electric vehicle charging locations.

Als je hier in Frankrijk zoekt op level 3 en Mennekes type 2 krijg je alle Ikea vestigingen met laadpunt te zien:

image.jpg


image.jpg
 
Wanneer komt die van jou? Mijn vin nummer zit in de 24 range en volgens Tesla komt die rond 19 of 20 december :mad:

Mijn VIN zit eveneens in die range, maar vanaf het begin is men het consequent over "januari 2014" blijven hebben. Dus ik deel je optimisme helaas niet... Ze zijn overigens nog steeds onderdelen bijeen aan het scharrelen daar in Californië. Ik denk dat ze inmiddels alle onderdelenfabrieken en -winkels van de VS zouden moeten kunnen afgegaan zijn. Wat een gedoe!
 
Blijft toch wel apart dat een auto, zelfs een Tesla, uit tienduizenden onderdelen bestaat die allemaal op voorraad moeten zijn als de auto wordt gemaakt, maar dat dat trivale rode stukje plastic met een paar metalen pennen erin zo'n onoverkomelijk logistiek probleem lijkt te zijn.

Ik heb de mijne ook uitgeleend, maar wil binnenkort naar een vriend in Groningen (>200km enkele reis + obligatoire proefritjes) die alleen een rode aansluiting in zijn garage heeft. Ik regel wel wat (geen zorgen, Robert ;-D) maar het blijft suf. Een paar dagen later nazenden is één ding, maar "eind van het jaar" is eigenlijk onacceptabel, toch?

volgens mij hebben ze in de eerste productiereeks ondervonden dat de rode stekker bij het laden op 16A zeer heet werd. en zijn er nu aanpassingen gebeurd in matrijs of materialen.

ik denk dat je beter de tesla aansluiting gewoon er af knipt en er een degelijke Mennekes stekker aan zet (zo stonden ze ook te laden in het service center van Brussel)
dan kun je nog altijd een verloopstukje maken naar een gewoon stopcontact.

waarschijnlijk is het geheel minder mooi, maar misschien iets veiliger.
 
volgens mij hebben ze in de eerste productiereeks ondervonden dat de rode stekker bij het laden op 16A zeer heet werd. en zijn er nu aanpassingen gebeurd in matrijs of materialen.

ik denk dat je beter de tesla aansluiting gewoon er af knipt en er een degelijke Mennekes stekker aan zet (zo stonden ze ook te laden in het service center van Brussel)
dan kun je nog altijd een verloopstukje maken naar een gewoon stopcontact.

waarschijnlijk is het geheel minder mooi, maar misschien iets veiliger.
Weet iemand de kleuren aders in de UMC dan zou dit een mooie oplossing zijn.