Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is het probleem. Ik had al mijn plannen van afgelopen week, deze week en volgende week al afgestemd op komende vrijdag. Hoe enthousiast iedereen uit mijn omgeving ook is, ze verklaren me voor gek als ik weer de boel omgooi. Voor een auto, zei je? Het zijn 'maar' 2 extra slapeloze nachies ;-)
Ik moet mijn woorden inslikken. Iedereen vindt dat ik de S moet ophalen ASAP. Dus toch maar weer aan de telefoon. Het is woensdag 14:00.
Werd.even spannend want de betaling is pas vandaag de deur uit met het oog op de oorspronkelijke datum. Een screenshot was niet acceptabel. Na lang aandringen - Tesla wilde toch de levering vervroegen? - was een pdf van ING voldoende. Eind goed, al goed.
 
Ja, een .pdf met daarin een screenshot, dus. Heb ik ook gedaan.

Tot morgen in Tilburg. Mijn vervoer op de heenweg is een MB 560SL, daar ben ik wel aan te herkennen. Plus de Tesla-grin en -nod die ik nog aan het oefenen ben. Maar die zullen de meesten daar wel onder de knie hebben.
 
Een pdf voldoende? dan stuur ik die vanavond ook nog maar ff voor de zekerheid. Wij worden morgen gebracht door iemand met een nissan leaf, Hopelijk kan die daar wel even bijladen want de actieradius van die auto redt het niet heen en weer:tongue:

Ik hoop morgen wat fotootjes te schieten voor op het forum!
 
Blijft toch wel apart dat een auto, zelfs een Tesla, uit tienduizenden onderdelen bestaat die allemaal op voorraad moeten zijn als de auto wordt gemaakt, maar dat dat trivale rode stukje plastic met een paar metalen pennen erin zo'n onoverkomelijk logistiek probleem lijkt te zijn.

Ik heb de mijne ook uitgeleend, maar wil binnenkort naar een vriend in Groningen (>200km enkele reis + obligatoire proefritjes) die alleen een rode aansluiting in zijn garage heeft. Ik regel wel wat (geen zorgen, Robert ;-D) maar het blijft suf. Een paar dagen later nazenden is één ding, maar "eind van het jaar" is eigenlijk onacceptabel, toch?

Moet deze week nog naar Tilburg voor de gordel van de bijrijder die niet meer werkt, zal gelijk eens vragen wat de status is.
 
Vraagje aan de Athlon rijders: ik krijg net een mailtje van een bedrijf "Mobile RED", dat ze in opdracht van Athlon bij mij nog een "SCM-klasse 4 volgsysteem" in willen bouwen. Hebben jullie dat ook (mailtje en/of third party volgsysteem)?

Klopt. Ofschoon die bij ons bij aflevering er al in zat. Is leuk. Krijg je er nog meer pasjes met codes bij. Leek mij overbodig gezien het feit dat de MS overal te volgen is maar misschien zie ik dit verkeerd.
 
Klopt. Ofschoon die bij ons bij aflevering er al in zat. Is leuk. Krijg je er nog meer pasjes met codes bij. Leek mij overbodig gezien het feit dat de MS overal te volgen is maar misschien zie ik dit verkeerd.

Ook raar, ik kreeg 'm één werkdag na jullie. Nou ja, het zal. Ze komen het on site inbouwen, dus ik hoef er iig geen tijd aan te besteden. Alleen ben ik bij dat soort dingen altijd beducht dat er weer rammeltjes bij komen. Zucht. En het lijkt mij om precies diezelfde reden overbodig.
 
Vanmiddag hebben wij onze Tesla Model S 85 op mogen halen. Wow, wow, wow, wat een vreselijk gave wagen!! Zo op de eerste indruk totaal geen spijt dat ik voor de normale (niet-Performance) versie heb gekozen en het veercomfort van de stalen veren is helemaal fantastisch. Het is erg wennen om met zo'n grote, nieuwe, dure en supersnelle wagen onderweg te zijn (in het donker en met de regen zelfs een tikje eng), maar dat komt met de tijd wel goed. Ik kijk er erg naar uit om er morgen weer een stuk mee te mogen rijden.

De aflevering zelf was helemaal top, niets op of aan te merken. Het is weinig spectaculair, we hebben een goede instructie gehad van alle functies van de auto en daarna ben ik weggereden (vrouw en met name de kinderen hielden het niet lang genoeg vol en zijn iets eerder in de Mazda terug gegaan). De oplader thuis (Keba) werkt en de iPhone app is verbonden.

De enige frustratie komt door de Love To Load laadpas die erbij zit. Dat zit 'm niet zozeer in de pas zelf, maar in de beschrijving op de site van TheNewMotion en de verwarring die dat bij mij opleverde. Vooral het verschil tussen snelladen (betaald abonnement) en normaal laden. Ze noemen nergens wat ze nu precies onder snelladen verstaan (of ik kan het niet vinden). Een paar kWh getallen hadden veel kunnen helpen. Mijn eigen conclusie is nu dat alle normale publieke oplaadpunten onder "normaal laden" vallen, ook als je daar 16A of 32A trekt. En de palen voor snelladen, die nog niet geschikt zijn voor de Model S, zijn speciale palen die je op enkele plekken in Nederland tegenkomt.

Wat het extra verwarrend maakt is dat je betaalt voor de tijdsduur dat je aan het laden bent, ongeveer 1 Euro per uur. Prima. Maar dat geldt alleen als je met 3,7 kWh aan het laden bent. Dat bedrag wordt hoger of lager naarmate je sneller of langzamer laadt. Ja, hallo?!?!? Zeg dan gewoon dat je 28 cent per kWh betaalt. Veel duidelijker!</rant>

Sorry, ik stap weer terug op m'n roze wolk...

Ow ja, geen rode connector voor de mobiele lader, maar omdat de Keba werkt heb ik die voorlopig ook niet nodig.
 
En Centraal Beheer trouwens ook.

Leasemaatschappijen nemen soms het verzekeren in eigen beheer voor zover wettelijk toegestaan. Die hebben dan niks met de regels van CB te maken, maar dekken zich met dit soort kastjes wel in. Wie weet hebben ze een raamcontract met mobile red.

- - - Updated - - -

Vanmiddag hebben wij onze Tesla Model S 85 op mogen halen. Wow, wow, wow, wat een vreselijk gave wagen!! Zo op de eerste indruk totaal geen spijt dat ik voor de normale (niet-Performance) versie heb gekozen en het veercomfort van de stalen veren is helemaal fantastisch. Het is erg wennen om met zo'n grote, nieuwe, dure en supersnelle wagen onderweg te zijn (in het donker en met de regen zelfs een tikje eng), maar dat komt met de tijd wel goed. Ik kijk er erg naar uit om er morgen weer een stuk mee te mogen rijden.

De aflevering zelf was helemaal top, niets op of aan te merken. Het is weinig spectaculair, we hebben een goede instructie gehad van alle functies van de auto en daarna ben ik weggereden (vrouw en met name de kinderen hielden het niet lang genoeg vol en zijn iets eerder in de Mazda terug gegaan). De oplader thuis (Keba) werkt en de iPhone app is verbonden.

De enige frustratie komt door de Love To Load laadpas die erbij zit. Dat zit 'm niet zozeer in de pas zelf, maar in de beschrijving op de site van TheNewMotion en de verwarring die dat bij mij opleverde. Vooral het verschil tussen snelladen (betaald abonnement) en normaal laden. Ze noemen nergens wat ze nu precies onder snelladen verstaan (of ik kan het niet vinden). Een paar kWh getallen hadden veel kunnen helpen. Mijn eigen conclusie is nu dat alle normale publieke oplaadpunten onder "normaal laden" vallen, ook als je daar 16A of 32A trekt. En de palen voor snelladen, die nog niet geschikt zijn voor de Model S, zijn speciale palen die je op enkele plekken in Nederland tegenkomt.

Wat het extra verwarrend maakt is dat je betaalt voor de tijdsduur dat je aan het laden bent, ongeveer 1 Euro per uur. Prima. Maar dat geldt alleen als je met 3,7 kWh aan het laden bent. Dat bedrag wordt hoger of lager naarmate je sneller of langzamer laadt. Ja, hallo?!?!? Zeg dan gewoon dat je 28 cent per kWh betaalt. Veel duidelijker!</rant>

Sorry, ik stap weer terug op m'n roze wolk...

Ow ja, geen rode connector voor de mobiele lader, maar omdat de Keba werkt heb ik die voorlopig ook niet nodig.

Hartelijk gefeliciteerd. Het moet vreselijk zijn om met een Mazda terug te moeten als je net een S in handen had :) "komt wel goed, schatje".

Ik moet bekennen dat ik pas sinds heel kort weet dat Tesla een laadpas meelevert (dat maakt het nog vreemder dat er geen Mennekes bij zit). Waar staat dat eigenlijk op de website? Voor mezelf had ik al een kaart besteld zonder abbo, maar verwacht die weinig te gebruiken, want ik maak niet vaak lange ritten dwars door het hele land. Is die Tesla kaart nodig om de suprchargers in de toekomst te gebruiken?