Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
wow, ik vind het een mooi verhaal en een mooie road(air)trip, maar als ik eerlijk ben, ben ondernemer en tijd is geld ;-) Het doet mij denken aan vroeger vanuit den haag computer onderdelen op te halen uit groningen om ze vervolgens voor een paar tientjes meer door te verkopen :))
Bedankt voor de tip, maar in dit geval, gemak dient de mens, en als die winterbanden later komen, heb ik nog de auto van de vrouw achter de hand ;-)

Anyhoe, niemand in de gelegenheid zijn rode stekker te leasen? Ik lees dat er hier een hoop mensen zijn met een type2 kast thuis, dus... kom op ;-)


Helemaal gelijk natuurlijk. Maar omdat ik ondernemer ben kan ik dit juist doen. Klinkt als een heel verhaal maar in werkelijkheid meer een gevalletje 'als je er dan toch bent'. In de LA area slechts een klein stukje omgereden om de wielen af te halen.
Verder zitten een behoorlijk aantal van mijn klanten en partners rondom Fremont, dus af en toe bij Tesla shoppen is ook geen moeite.

Mocht je nu echt omhoog zitten met die rode stekker (en geld is niet echt het punt), bestel dan morgen bij Conrad een KeBa laadstation (heb je zaterdag of maandag in huis). Op dit moment weer met 10% korting voor EUR 750 ex BTW aan te schaffen. Als je al een krachtstroom stopcontact hebt is het een koud kunstje om ipv dat stopcontact de KeBa aan die kabel te 'schroeven'. Ga ik er wel van uit dat je al wel een Type 2 laadkabel aangeschaft hebt.
 
Je kunt een 'originele' 19'' winterset scoren, maar het is wat omslagtig:
- scoor een set tweedehands wielen of take offs (van mensen die direct na aankoop andere velgen laten monteren) via ebay in de VS
- vlieg naar LA (of waar je ze ook gekocht hebt).
- neem twee wielen mee terug in het vliegtuig
- vraag een vriend hetzelfde te doen
- scoor online (bij de goedkoopste aanbieder) Pirelli Sottozero II's
- koop bij RS trading of direct uit china een set TPMS sensoren (kan ook bij Tesla, maar is duurder)
- laat een bandenboer de banden erop leggen, balanceren en onder de auto schroeven
- leer de nieuwe TPMS sensoren in met de optie in de laatste firmware (5.8)
Zie hier een geheel 'originele' Tesla winterset!

Zo heb ik het gedaan. Banden worden er morgen omgelegd.
Heeft me ongeveer 1880 Euro gekost en dan heb ik nog 4 half afgesleten Goodyears over.
Die brand ik in de toekomst nog wel een keer op. Alternatief kun je bij mij aankloppen als je onverhoopt een van je 19'' banden kapot rijdt. Dan heb ik nog een passende oplossing/aanbieding voor je.

Heb overigens nog een set 19'' take offs gescoord. Geheel nieuw met Michelin banden (de betere set), zonder TPMS sensoren. Voor nog geen 1200 Euro ook geen slechte deal. (liggen nu nog in de VS)

P.S. Heb ik de ticketprijs natuurlijk niet meegerekend. Maar ik ben natuurlijk ook niet zo gek dat ik alleen voor die wielen op en neer gevlogen ben. Overigens zou je inclusief tickets nog goedkoper uit zijn dan bij Tesla en kun je er nog een weekendje LA aan vastknopen. Dus voor de 'gekken' onder ons...
Kan veel eenvoudiger. Laat de lokale bandenboer de 19" gewoon van winterbanden voorzien. Het voordeel van kiezen voor 19". :smile:
 
Loek, op welk moment kreeg je die melding? Toen je ging rijden of bij voorverwarmen?

Mijn ervaring is dat die melding na enkele minuten verschijnt, soms na 1 minuut, soms na 3 minuten, soms na 10 minuten, soms helemaal niet. De logica heb ik nog niet kunnen doorgronden, alleen dat het koud is :wink:

----

Verder: gefeliciteerd aan iedereen die net zijn auto heeft mogen ophalen of dat binnenkort mag doen. Het wordt een beetje veel om op iedereen persoonlijk te reageren. Is wel jammer natuurlijk als je hier aankondigt dat je je auto krijgt en niemand reageert erop. Maar het zijn er dan ook zoveel! Wat mij betreft: ik ben erg blij voor jullie, want het is genieten. Ik ervaar nu al twee maanden hoe geweldig die auto is. Ik kijk er naar uit steeds meer andere Tesla's tegen te komen onderweg. De weg wordt er een stuk interessanter op.
 
wow, ik vind het een mooi verhaal en een mooie road(air)trip, maar als ik eerlijk ben, ben ondernemer en tijd is geld ;-) Het doet mij denken aan vroeger vanuit den haag computer onderdelen op te halen uit groningen om ze vervolgens voor een paar tientjes meer door te verkopen :))
Bedankt voor de tip, maar in dit geval, gemak dient de mens, en als die winterbanden later komen, heb ik nog de auto van de vrouw achter de hand ;-)

Anyhoe, niemand in de gelegenheid zijn rode stekker te leasen? Ik lees dat er hier een hoop mensen zijn met een type2 kast thuis, dus... kom op ;-)

Nog handiger én mooiere velgen. Doe mee met minigroupbuy velgen in het oh zo toepasselijk on-topic draadje velgen & banden:
Velgen en banden - Page 41
Mensen die geinteresseerd zijn kunnen mij een PM sturen met hun gegevens.
 
Ok, guys - a quick note before I collapse into bed...

First impressions are... Out of this world. It's a magic, flying carpet. And all the other wonderful things people say. This instant acceleration is a drug, like having adrenalin dumped directly into your system.

What I can add is that my right arm is going to have to unlearn some deeply embedded motor programs. I keep searching for the gear/drive selector and then become aware that my right hand is floating around in space looking for something. Also, when I stop the car, I automatically reach for where the key of the Jag was, behind the steering wheel. It feels very weird not to actually turn the engine/car off and for there to be no key. Leaves me with a feeling of incompleteness, like I've left the car in an unsafe state. I guess that these habits will be unlearned fairly quickly. But what happens when I have to drive the Volvo? Hard transition, I think.

One thing that worries me is the risk of leaving the car in drive upon exiting. My wife routinely does this with the Volvo - very annoyingly. I've turned 'creep' off for this reason. I can imagine her leaping out of the car and it rolling smack into the front of the house...

Even though my DS was an American guy here training the Dutch staff, I guess that I was better informed than him, thanks to all the wonderful people on these forums. Still perfect delivery. Few minor points with the car discovered during the day which I'll have to get them to sort out later. No big deal.

Also, my home charge point didn't work. Checked the UMC on a normal contact, no problem. Took the car to a nearby public charge point, no problem. Thus isolated the problem to my charge point. The provider remotely reconfigured it and now its working, but only at 24 amps, 3 phase. Should be 32. Will have to check tomorrow. Also, can't get the car to connect to my WiFi. Will have to check that out tomorrow.

Still, what a wonderful day. What a wonderful machine. :)))))
 
Je kunt een 'originele' 19'' winterset scoren, maar het is wat omslagtig:
- scoor een set tweedehands wielen of take offs (van mensen die direct na aankoop andere velgen laten monteren) via ebay in de VS
- vlieg naar LA (of waar je ze ook gekocht hebt).
- neem twee wielen mee terug in het vliegtuig
- vraag een vriend hetzelfde te doen
- scoor online (bij de goedkoopste aanbieder) Pirelli Sottozero II's
- koop bij RS trading of direct uit china een set TPMS sensoren (kan ook bij Tesla, maar is duurder)
- laat een bandenboer de banden erop leggen, balanceren en onder de auto schroeven
- leer de nieuwe TPMS sensoren in met de optie in de laatste firmware (5.8)
Zie hier een geheel 'originele' Tesla winterset!

Zo heb ik het gedaan. Banden worden er morgen omgelegd.
Heeft me ongeveer 1880 Euro gekost en dan heb ik nog 4 half afgesleten Goodyears over.
Die brand ik in de toekomst nog wel een keer op. Alternatief kun je bij mij aankloppen als je onverhoopt een van je 19'' banden kapot rijdt. Dan heb ik nog een passende oplossing/aanbieding voor je.

Heb overigens nog een set 19'' take offs gescoord. Geheel nieuw met Michelin banden (de betere set), zonder TPMS sensoren. Voor nog geen 1200 Euro ook geen slechte deal. (liggen nu nog in de VS)

P.S. Heb ik de ticketprijs natuurlijk niet meegerekend. Maar ik ben natuurlijk ook niet zo gek dat ik alleen voor die wielen op en neer gevlogen ben. Overigens zou je inclusief tickets nog goedkoper uit zijn dan bij Tesla en kun je er nog een weekendje LA aan vastknopen. Dus voor de 'gekken' onder ons...

@LastNLsig

Door dit forum leer je nog eens wat. Jouw manier is in ieder geval een stuk spannender dan de mijne. Ik heb gewoon een set 20 inch vegen met winterbanden besteld bij een profile tyre center in Mijdrecht die zich heeft verdiept in Tesla. Een ander forumlid heeft dit als eerste gedaan. Koste € 2300 ex btw en sensoren
 
Ok, guys - a quick note before I collapse into bed...

First impressions are... Out of this world. It's a magic, flying carpet. And all the other wonderful things people say. This instant acceleration is a drug, like having adrenalin dumped directly into your system.

What I can add is that my right arm is going to have to unlearn some deeply embedded motor programs. I keep searching for the gear/drive selector and then become aware that my right hand is floating around in space looking for something. Also, when I stop the car, I automatically reach for where the key of the Jag was, behind the steering wheel. It feels very weird not to actually turn the engine/car off and for there to be no key. Leaves me with a feeling of incompleteness, like I've left the car in an unsafe state. I guess that these habits will be unlearned fairly quickly. But what happens when I have to drive the Volvo? Hard transition, I think.

One thing that worries me is the risk of leaving the car in drive upon exiting. My wife routinely does this with the Volvo - very annoyingly. I've turned 'creep' off for this reason. I can imagine her leaping out of the car and it rolling smack into the front of the house...

Even though my DS was an American guy here training the Dutch staff, I guess that I was better informed than him, thanks to all the wonderful people on these forums. Still perfect delivery. Few minor points with the car discovered during the day which I'll have to get them to sort out later. No big deal.

Also, my home charge point didn't work. Checked the UMC on a normal contact, no problem. Took the car to a nearby public charge point, no problem. Thus isolated the problem to my charge point. The provider remotely reconfigured it and now its working, but only at 24 amps, 3 phase. Should be 32. Will have to check tomorrow. Also, can't get the car to connect to my WiFi. Will have to check that out tomorrow.

Still, what a wonderful day. What a wonderful machine. :)))))


great, thx.
 
image.jpg
Kwam vanmorgen op Twitter het volgende plaatje tegen. Als we deze moeten geloven dan krijgen we ook nog een supercharger bij Eindhoven. Of zou iemand zich vergist hebben.
 
One thing that worries me is the risk of leaving the car in drive upon exiting. My wife routinely does this with the Volvo - very annoyingly. I've turned 'creep' off for this reason. I can imagine her leaping out of the car and it rolling smack into the front of the house...

Don't worry, as soon as she lifts her butt off the seat the car goes into Park mode and the parking brake will engage.

PS: I deliberately set creep on, for maneuvering on a parking lot it works a bit better than the very sensitive accelerator pedal.
 
Heeft iemand een idee hoe de waarde van een P85 na 60 maanden gehandeld wordt?

Ik loop met het idee rond om hem na die 5 jaar uit de zaak te halen en op te rijden. Kijken hoe ver hij komt. Lijkt me wel een avontuur. Net als het rijden 5 jaar lang op elektriciteit.. :smile:

Maar hangt natuurlijk in hoge mate van de restwaarde af.

Of misschien kost dan de benzine een tientje de liter... :frown:

Groet,

Henk
 
De keyfob is mooi...maar wat een ongelooflijk klote ontwerp van het gaatje waar de sleutelring doorheen moet! Ik krijg zelfs het dunste ringetje er niet doorheen. Juist waar ik dacht dat Amerikanen qua service ver voorliggen tov europeanen...hoeveel moeite was het geweest om die sleutel inclusief mooi Tesla-hoesje met ringetje af te leveren. F-ing annoying.
 
De keyfob is mooi...maar wat een ongelooflijk klote ontwerp van het gaatje waar de sleutelring doorheen moet! Ik krijg zelfs het dunste ringetje er niet doorheen. Juist waar ik dacht dat Amerikanen qua service ver voorliggen tov europeanen...hoeveel moeite was het geweest om die sleutel inclusief mooi Tesla-hoesje met ringetje af te leveren. F-ing annoying.

Je moet zo'n touwtje gebruiken met een ringetje eraan. Worden ook voor mobiele telefoons gebruikt.
 
De keyfob is mooi...maar wat een ongelooflijk klote ontwerp van het gaatje waar de sleutelring doorheen moet! Ik krijg zelfs het dunste ringetje er niet doorheen. Juist waar ik dacht dat Amerikanen qua service ver voorliggen tov europeanen...hoeveel moeite was het geweest om die sleutel inclusief mooi Tesla-hoesje met ringetje af te leveren. F-ing annoying.

Update: als je heel goed je best doet kan je kan je het verbindinkje van de keyring ook breken...

- - - Updated - - -

Update: als je heel goed je best doet kan je kan je het verbindinkje van de keyring ook breken...

ik begin er ook al van te stotteren...:frown: