Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bizar!
Kreeg vanmorgen dit mailtje van iemand die vandaag zijn MS zou ophalen:

'Ik ben benieuwd hoeveel er van die 22 overblijven. Ik
krijg net een telefoontje van Tesla dat ze mijn auto vandaag niet kunnen
leveren omdat die niet compleet zou zijn. Ze zouden afhankelijk zijn van
derde partijen voor de aanlevering/transport van essentiële onderdelen voor het
rijden en daar nu pas achter komen voor een oplevering van vanmiddag. Mijn
oplevering heb ik verzet naar 7 december, hebben ze tenminste de tijd om hem
netjes in elkaar te zetten.'

Dit kunnen ze toch echt niet maken. Op de dag van levering nog afbellen!
Dus XFrank...

Dit gebeurde ook bij iemand, NET voordat ik de mijne kwam kwam halen. Wat de DS meldde, was dat de auto in grofweg drie delen naar Europa komt, die drie delen kunnen potentieel in drie verschillende containers zitten, en mogelijk zelfs op drie verschillende schepen. Maar, de auto mag alleen in de juiste combo worden uitgeleverd, dus alle originele onderdelen moeten weer worden samengebracht.

Lijkt me dat ze in de huidige hectiek een paar logistieke uitdagingen hebben ;)
 
Frank ik denk dat dit uw wagen is, stond daar toen ik die van mij ging afhalen
photo.JPG
 
Dit gebeurde ook bij iemand, NET voordat ik de mijne kwam kwam halen. Wat de DS meldde, was dat de auto in grofweg drie delen naar Europa komt, die drie delen kunnen potentieel in drie verschillende containers zitten, en mogelijk zelfs op drie verschillende schepen. Maar, de auto mag alleen in de juiste combo worden uitgeleverd, dus alle originele onderdelen moeten weer worden samengebracht.

Lijkt me dat ze in de huidige hectiek een paar logistieke uitdagingen hebben ;)

Toch straf dat ze dat de dag zelf pas zien. Dat is echt wel wachten tot het laatste moment en te kijken of die container er toch niet gaat doorkomen.
Voor de Belgen zit er nog transport naar België tussen, dus ik neem aan dat die het wel vroeger gaan doorhebben.
Ik ga me straks toch eens langs het Service Center begeven om eens te zien of hij er al staat.
 
This is due to the 5.6 or 5.8 firmware. Don't waste time looking at the chargepoint provider for that. I went down that road, because I had charged routinely at 3x16A at public chargers, and as Murphy's Law dictates, got the update (without ANY mention in the release notes of this very significant "feature") the day before my home charger was installed. I blamed the guy who set it up and refused to sign off on the work, until a few calls later he told me with a smirk that Tesla had confirmed this was due to their firmware.

It was introduced in 5.6, they kept saying it would be fixed in 5.8 (even though some "in the know" forum members here already knew that this was probably not going to happen). Now 5.8 is here, problem still exists, not a word about if and when it will be fixed. In fact, since this thing happened, I have yet to see ONE official word from Tesla regarding this issue. It's not on their site, which is still happily providing fact sheets and calculators that use 11kW and 22kW figures. There has been no proactive emails informing owners about this issue. And as I gather now, they don't even tell you this when you pick up the car, even though you paid for 3x32A and technically, they are knowingly not shipping the car in the state you ordered it.

Ok, thanks. Saves me hassling people today.

(Btw, I read NL just fine, but writing is something else...)
 
Gisteren mij MS gekregen en ben er super blij mee: wat een vette bak is het zeg.
Het eerste stoplicht na het wegrijden bij Tesla stond ik meteen naast een dikke Mercedes (1-0 voor Tesla :tongue:)
Veel testritten gemaakt met bekende in het dorp en al veel klanten kwijt :wink:
Mark wel dat de range hard terug uit gaat als je even wilt laten zien dat hij snel is.
De stoelen vind ik persoonlijk wel meevallen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niets gewend ben.
De ruis >120 km heb ik nog niet gemerkt.
Zonder rode stekker is voor mij wel lastig maar gelukkig kan ik voorlopig thuis en bij klanten op 220V laden en zijn de afstanden klein.
Enige probleem was dat de trunk automatisch dicht ging en daarna meteen weer open. Ik kon hem alleen handmatig dichtmaken. Gebeld met Tesla en na een goede tip was ook dit probleem opgelost.

De volgende vraag heb ik nog, misschien kan iemand er antwoord op geven:
Als je in de auto zit zijn de hendels verborgen en hoe komen deze te voorschijn als er iemand wil instappen?
(Ik heb standaard ingesteld dat de auto op lock gaat als je gaat rijden)
 
Gisteren mij MS gekregen en ben er super blij mee: wat een vette bak is het zeg.
Het eerste stoplicht na het wegrijden bij Tesla stond ik meteen naast een dikke Mercedes (1-0 voor Tesla :tongue:)
Veel testritten gemaakt met bekende in het dorp en al veel klanten kwijt :wink:
Mark wel dat de range hard terug uit gaat als je even wilt laten zien dat hij snel is.
De stoelen vind ik persoonlijk wel meevallen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niets gewend ben.
De ruis >120 km heb ik nog niet gemerkt.
Zonder rode stekker is voor mij wel lastig maar gelukkig kan ik voorlopig thuis en bij klanten op 220V laden en zijn de afstanden klein.
Enige probleem was dat de trunk automatisch dicht ging en daarna meteen weer open. Ik kon hem alleen handmatig dichtmaken. Gebeld met Tesla en na een goede tip was ook dit probleem opgelost.

De volgende vraag heb ik nog, misschien kan iemand er antwoord op geven:
Als je in de auto zit zijn de hendels verborgen en hoe komen deze te voorschijn als er iemand wil instappen?
(Ik heb standaard ingesteld dat de auto op lock gaat als je gaat rijden)
Die goede tip was het omlaag draaien van de rubber "bumpers" waar de trunk tegenaan getrokken wordt?

Openen van binnenuit doe ik met "unlock" op het touchscreen. Is niet heel handig, had liever een knopje in de armsteun gehad hiervoor.
 
Die goede tip was het omlaag draaien van de rubber "bumpers" waar de trunk tegenaan getrokken wordt?

Klopt inderdaad!

Openen van binnenuit doe ik met "unlock" op het touchscreen. Is niet heel handig, had liever een knopje in de armsteun gehad hiervoor.

Daar was ik bang voor, vind ook niet echt handig en vooral niet als je de MS net een paar uur hebt en je weet alle knopjes nog niet zo snel te vinden :wink:

Thanks!

20131121_111021.jpg

En dit foto, ik stond nog een beetje onwennig :tongue:
 
Last edited:
Daar was ik bang voor, vind ook niet echt handig en vooral niet als je de MS net een paar uur hebt en je weet alle knopjes nog niet zo snel te vinden :wink:


Thanks!

View attachment 36199
En dit foto, ik stond nog een beetje onwennig :tongue:
Heeft mij 2,5 jaar geduurd bij mijn vorige auto. En daar zat het (volgens mij? weet het nu al niet meer) gewoon in de deur.:crying:
Perfecte kleur !! jammer alleen van dat donkere interieur..:tongue:
 
Gisteren mij MS gekregen en ben er super blij mee:
Als je in de auto zit zijn de hendels verborgen en hoe komen deze te voorschijn als er iemand wil instappen?
(Ik heb standaard ingesteld dat de auto op lock gaat als je gaat rijden)
Ook jij gefeliciteerd (en al die anderen deze dagen !).
De auto in "P" zetten.
Leukste is even te wachten tot je de blik ziet "uh, hoe krijg ik die deur open?"
 
En ook hier net gebeld en eindelijk een datum en tijd: woensdag 11 december om 12 uur kan ik mijn MS ophalen in Tilburg!
Twee weken later dan gepland en gezegd, maar het idee dat het eindelijk echt zover is maakt alles goed :biggrin:.

Nog even gevraagd naar wintervelgen/-banden maar dat kan ik vergeten op korte termijn. Aleen met de 19" Aero velgen maar die vind ik echt spuuglelijk.
 
Ik ben inmiddels ook in transit, misschien toch wat nieuwe statussen. Krijgen we dadelijk ook nog loaded on board o.i.d.

Jij al al iets gehoord? Ik heb net eens even gekeken naar de status van alle forumleden die rond 30 oktober een "in transit" kregen, de meesten hebben al geleverd gekregen of hebben een datum. Ik ben maandag langsgereden, maar begreep dat die van mij nog niet op de boot stond. Bedacht me later dat ze dit wellicht toch wel met opzet doen, er is zo'n twee weken vol gas geproduceerd voor de lage landen, en als ze die in één klap zouden versturen staan er drie week later 1000 wagens gelijktijdig voor de deur in Tilburg. Dus het zal bewust wat opgedeeld zijn wellicht. Maar met al die telefoontjes en S-en op de snelweg is het lastig wachten... :) Ik ga maar niet bellen, ze zullen genoeg te doen hebben bij Tesla.
 
Last edited: