Xfrank
Well-Known Member
EN? Heb je'm ?
als je de keyfob hoesjes bedoeld, ja die heb ik.
als je de S bedoeld, die heb ik "normaal" morgen.:wink:
net bericht gehad dat mijn velgen met winterbanden ook op komst zijn, levering dinsdag.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
EN? Heb je'm ?
Bizar!
Kreeg vanmorgen dit mailtje van iemand die vandaag zijn MS zou ophalen:
'Ik ben benieuwd hoeveel er van die 22 overblijven. Ik
krijg net een telefoontje van Tesla dat ze mijn auto vandaag niet kunnen
leveren omdat die niet compleet zou zijn. Ze zouden afhankelijk zijn van
derde partijen voor de aanlevering/transport van essentiële onderdelen voor het
rijden en daar nu pas achter komen voor een oplevering van vanmiddag. Mijn
oplevering heb ik verzet naar 7 december, hebben ze tenminste de tijd om hem
netjes in elkaar te zetten.'
Dit kunnen ze toch echt niet maken. Op de dag van levering nog afbellen!
Dus XFrank...
Dit gebeurde ook bij iemand, NET voordat ik de mijne kwam kwam halen. Wat de DS meldde, was dat de auto in grofweg drie delen naar Europa komt, die drie delen kunnen potentieel in drie verschillende containers zitten, en mogelijk zelfs op drie verschillende schepen. Maar, de auto mag alleen in de juiste combo worden uitgeleverd, dus alle originele onderdelen moeten weer worden samengebracht.
Lijkt me dat ze in de huidige hectiek een paar logistieke uitdagingen hebben
This is due to the 5.6 or 5.8 firmware. Don't waste time looking at the chargepoint provider for that. I went down that road, because I had charged routinely at 3x16A at public chargers, and as Murphy's Law dictates, got the update (without ANY mention in the release notes of this very significant "feature") the day before my home charger was installed. I blamed the guy who set it up and refused to sign off on the work, until a few calls later he told me with a smirk that Tesla had confirmed this was due to their firmware.
It was introduced in 5.6, they kept saying it would be fixed in 5.8 (even though some "in the know" forum members here already knew that this was probably not going to happen). Now 5.8 is here, problem still exists, not a word about if and when it will be fixed. In fact, since this thing happened, I have yet to see ONE official word from Tesla regarding this issue. It's not on their site, which is still happily providing fact sheets and calculators that use 11kW and 22kW figures. There has been no proactive emails informing owners about this issue. And as I gather now, they don't even tell you this when you pick up the car, even though you paid for 3x32A and technically, they are knowingly not shipping the car in the state you ordered it.
Frank ik denk dat dit uw wagen is, stond daar toen ik die van mij ging afhalen
Weet iemand hoeveel uur je voor vetrek je de standkachel kan activeren via de app op je telefoon?
Het zou erg handig zijn als je wakker wordt, de standkachel aanzet, en iets van een uur later pas vertrekt. Kan dat?
Zouden wel heeeeel veel verkooppunten zijn voor Duitsland...Weet je zeker dat dit SC's zijn en geen verkooppunten?
Frank ik denk dat dit uw wagen is, stond daar toen ik die van mij ging afhalenView attachment 36196
Die goede tip was het omlaag draaien van de rubber "bumpers" waar de trunk tegenaan getrokken wordt?Gisteren mij MS gekregen en ben er super blij mee: wat een vette bak is het zeg.
Het eerste stoplicht na het wegrijden bij Tesla stond ik meteen naast een dikke Mercedes (1-0 voor Tesla :tongue
Veel testritten gemaakt met bekende in het dorp en al veel klanten kwijt :wink:
Mark wel dat de range hard terug uit gaat als je even wilt laten zien dat hij snel is.
De stoelen vind ik persoonlijk wel meevallen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niets gewend ben.
De ruis >120 km heb ik nog niet gemerkt.
Zonder rode stekker is voor mij wel lastig maar gelukkig kan ik voorlopig thuis en bij klanten op 220V laden en zijn de afstanden klein.
Enige probleem was dat de trunk automatisch dicht ging en daarna meteen weer open. Ik kon hem alleen handmatig dichtmaken. Gebeld met Tesla en na een goede tip was ook dit probleem opgelost.
De volgende vraag heb ik nog, misschien kan iemand er antwoord op geven:
Als je in de auto zit zijn de hendels verborgen en hoe komen deze te voorschijn als er iemand wil instappen?
(Ik heb standaard ingesteld dat de auto op lock gaat als je gaat rijden)
Ik ben voor het moment hier in het service center (mistlichten laten plaatsen) en heb er een mooi zicht op. Staat trouwens naast een buine (1-FWO-454). Ook iemand van het forum?WOW, joepie, bedankt, cool ,tof huy huy huy:smile::biggrin:
Die goede tip was het omlaag draaien van de rubber "bumpers" waar de trunk tegenaan getrokken wordt?
Klopt inderdaad!
Openen van binnenuit doe ik met "unlock" op het touchscreen. Is niet heel handig, had liever een knopje in de armsteun gehad hiervoor.
Heeft mij 2,5 jaar geduurd bij mijn vorige auto. En daar zat het (volgens mij? weet het nu al niet meer) gewoon in de deur.:crying:Daar was ik bang voor, vind ook niet echt handig en vooral niet als je de MS net een paar uur hebt en je weet alle knopjes nog niet zo snel te vinden :wink:
Thanks!
View attachment 36199
En dit foto, ik stond nog een beetje onwennig :tongue:
Heeft mij 2,5 jaar geduurd bij mijn vorige auto. En daar zat het (volgens mij? weet het nu al niet meer) gewoon in de deur.:crying:
Perfecte kleur !! jammer alleen van dat donkere interieur..:tongue:
Ook jij gefeliciteerd (en al die anderen deze dagen !).Gisteren mij MS gekregen en ben er super blij mee:
Als je in de auto zit zijn de hendels verborgen en hoe komen deze te voorschijn als er iemand wil instappen?
(Ik heb standaard ingesteld dat de auto op lock gaat als je gaat rijden)
Ik ben inmiddels ook in transit, misschien toch wat nieuwe statussen. Krijgen we dadelijk ook nog loaded on board o.i.d.