Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
+1
Ik kan me niet voorstellen hoe het is om zo lang op je auto te wachten en dan is dat moment eindelijk aangebroken. Het Tesla virus is een pittige zo heb ik afgelopen maanden ervaren, laat staan 15 maanden! GENIET ERVAN

Ken het gevoel, beslist om ms te kopen in oktober 2012, meelezen met dit forum ergens vanaf post 100 (verslavend!), besteld in juni dit jaar.
Levering 15-22 december, maar my tesla weet nog steeds geen onderdelen te vinden!

Aan de fouders van dit forum, bedankt en geniet!

En zoals elke Belgische bierliefhebber zou herkennen:
"Genieten die je met mate(n)"
 
Nu ben ik gewoon zwaar geïrriteerd !!!
Ben ik op woensdag gebeld dat de auto niet af was en dat het zatermorgen 10.00h zou worden.
Alles weer omgeplant en vanmorgen aangereden naar Tilburg.
Word ik onderweg gebeld dat de auto niet klaar is "software update" smoesjes.....

Tegen 17.00h zou het wel moeten lukken.....

ik ben nu gewoon kwaad en heb geen goed gevoel met de hele service meer.


zojuist doorgekregen SPG

Zaterdagochtend mag ik 'm ophalen!!!
 
Ik heb heb zulke fijne vrienden op Twitter. Een greep uit de reacties op een tweet van mij over een tankbeurt met de MS bij Fastned. En dat terwijl ik nul komma nakka te maken heb met het (overigens fraaie ;-)) Eneco windparkje bij Houten waarvan deze lieverds vinden dat ze last hebben.



Arthur Vermeulen (@apvermeulen)
21-11-13 20:15
Getankt bij het nog niet officieel geopende elektrische laadstation van #Fastned aan de A1. #ev pic.twitter.com/57JU6xg00w

Gerald Jansen (@GeraldusJansen)
22-11-13 08:54
@apvermeulen Dikke bak gekocht van subsidiecenten. Snap nu waarom je zo'n groen mannetje bent. Snap jij het nu ook @ReneDercksen?

Stichting Gigawiek (@Gigawiek)
22-11-13 11:54
@apvermeulen Dikke patserbak hoor. Kost een tonnetje of zo?

Gerald Jansen (@GeraldusJansen)
22-11-13 12:04
@Gigawiek @apvermeulen @apvermeulen Tesla S kenteken 3-SFF-82 kost (RDW) €115.083. Verdiend over de rug van jouw nachtrust en van anderen

Buurschap Bareveld (@bsbareveld)
22-11-13 19:22
@GeraldusJansen @Gigawiek @apvermeulen Fraaie elektrische bolide, mits ónze leefomgeving niet wordt verpest. #windmolenparken #tegenwind
Twitter is het riool van de PVV.

Maar wat klopt er van dit bericht: Windenergie in Nederland - de dodelijke keerzijde van windenergie - De Groene RekenkamerDe Groene Rekenkamer
ik schrok er nogal van, net voor 4400 euro winddelen gekocht.
 
Nu ben ik gewoon zwaar geïrriteerd !!!
Ben ik op woensdag gebeld dat de auto niet af was en dat het zatermorgen 10.00h zou worden.
Alles weer omgeplant en vanmorgen aangereden naar Tilburg.
Word ik onderweg gebeld dat de auto niet klaar is "software update" smoesjes.....

Tegen 17.00h zou het wel moeten lukken.....

ik ben nu gewoon kwaad en heb geen goed gevoel met de hele service meer.

Dat is echt balen man. Zou ik ook niet trekken geloof ik. Het is duidelijk dat het aflevermotortje gezien de overuren die ze draaien wat happert. Ik baal ook op dit moment. 'Meerdere keren opgeschroven, zou binnen week gebeld worden door DS wat nu inmiddels 12 dagen verder niet is gebeurd. Zou mail hebben gehad welke ik niet heb gekregen (wellicht bij leasemaatschappij maar die reageert ook niet). Na dus van medio Nov door te zijn geschoven naar 6-20 dec nu nog geen zekerheid, geen contact DS, geen antwoord. Ach heb maar voor € 125.074- besteld. I.d.d. een startup. Doen hun best maar zijn er nog niet qua service. Wat mij helpt is naar het grote plaatje blijven kijken, wat ze bereikt hebben in zo'n korte tijd, het goede doel wat er achter zit en de bloedmooie kar die hopelijk nog steeds in 2013 wordt afgeleverd alhoewel ik in dat laatste steeds meer ga twijfelen ondanks mijn 'garantie'.
 
Twitter is het riool van de PVV.

Maar wat klopt er van dit bericht: Windenergie in Nederland - de dodelijke keerzijde van windenergie - De Groene RekenkamerDe Groene Rekenkamer
ik schrok er nogal van, net voor 4400 euro winddelen gekocht.

Het artikel gaat over de toepassing van neodymium in windturbines.

De winning van neodymium in China gebeurt op zeer milieuonvriendelijke wijze. Het spul wordt o.m. gebruikt om sterke permanent magneten te maken. Die kennen een brede toepassing. O.a. harddisks, elektromotoren, generatoren, elektrische stuurbekrachtiging Neodymium magnet - Wikipedia, the free encyclopedia

Ook zijn er veel elektrische auto's met neodymium magneten in de motor. Onze Model S gelukkig niet. Het artikel stelt dat er vrijwel geen windturbines zijn zonder neodymium. Dat zal best zo zijn, maar dan beperkt het zich tot de harddisk van de besturing. Waar zij echter op doelen zijn permanent magneten in de generator. In tegenstelling tot wat het artikel zegt gebruiken de meeste windturbines nu juist geen permanent magneten, maar bekrachtigde magneten zonder neodymium. De 100 Megawatt die wij hebben draaien is allemaal zonder permanent magneten. Sinds dit een paar jaar geleden een onderwerp van discussie werd heb ik er zelfs een inkoopcriterium van gemaakt, omdat ik vind dat ik daarin een bepaalde mate van ketenverantwoordelijkheid heb. Wij hebben bijvoorbeeld veel windturbines van Vestas en Enercon. Dit zegt Enercon erover: ENERCON news | ENERCON

De groene rekenkamer is het riool van de Elsevier. Een van hun bijzondere hobby's is om windmolens de grond in te schrijven met pseudo wetenschappelijk gewauwel. Kijk maar eens op hun site, daar vind je nog veel meer van dat soort pogingen.

ik weet niet in welke turbine je hebt geïnvesteerd bij de Windcentrale, maar grote kans dat je geld daar niet in neodymium zit. Maar nog beter is het natuurlijk om Windwissels te kopen :) Windwissel - 100% Pure Energie - van Raedthuys


Na dt verhaal zal het rustig worden op het forum want iedereen gooit nu z'n neodymium PC het raam uit :)
 
Gisteren contact met SC in Amsterdam over de winterbanden. Aero velgen () zijn uit voorraad leverbaar, de rest komt (voorlopig) niet.

Dan maar een refund.

Even contact met Profile Mijdrecht, waar ik ook voor mijn Porsche's kwam voor banden.

Deze velgen besteld in 20 inch met Duits rubber er omheen.

6a3udu9y.jpg


Van de week al binnen. Laat maar komen die sneeuw.
 
Het artikel gaat over de toepassing van neodymium in windturbines.

De winning van neodymium in China gebeurt op zeer milieuonvriendelijke wijze. Het spul wordt o.m. gebruikt om sterke permanent magneten te maken. Die kennen een brede toepassing. O.a. harddisks, elektromotoren, generatoren, elektrische stuurbekrachtiging Neodymium magnet - Wikipedia, the free encyclopedia

Ook zijn er veel elektrische auto's met neodymium magneten in de motor. Onze Model S gelukkig niet. Het artikel stelt dat er vrijwel geen windturbines zijn zonder neodymium. Dat zal best zo zijn, maar dan beperkt het zich tot de harddisk van de besturing. Waar zij echter op doelen zijn permanent magneten in de generator. In tegenstelling tot wat het artikel zegt gebruiken de meeste windturbines nu juist geen permanent magneten, maar bekrachtigde magneten zonder neodymium. De 100 Megawatt die wij hebben draaien is allemaal zonder permanent magneten. Sinds dit een paar jaar geleden een onderwerp van discussie werd heb ik er zelfs een inkoopcriterium van gemaakt, omdat ik vind dat ik daarin een bepaalde mate van ketenverantwoordelijkheid heb. Wij hebben bijvoorbeeld veel windturbines van Vestas en Enercon. Dit zegt Enercon erover: ENERCON news | ENERCON

De groene rekenkamer is het riool van de Elsevier. Een van hun bijzondere hobby's is om windmolens de grond in te schrijven met pseudo wetenschappelijk gewauwel. Kijk maar eens op hun site, daar vind je nog veel meer van dat soort pogingen.

ik weet niet in welke turbine je hebt geïnvesteerd bij de Windcentrale, maar grote kans dat je geld daar niet in neodymium zit. Maar nog beter is het natuurlijk om Windwissels te kopen :) Windwissel - 100% Pure Energie - van Raedthuys


Na dt verhaal zal het rustig worden op het forum want iedereen gooit nu z'n neodymium PC het raam uit :)
Thanks voor de uitgebreide uitleg. Winddelen gingen via Greenchoice, vandaar. Overigens stond jij, of een collega?, deze week in Vianen bij mij om de hoek. Mocht je nog eens in de buurt zijn, vanaf 5 december heb ik een 22kw laadvoorziening aldaar.
 
Thanks voor de uitgebreide uitleg. Winddelen gingen via Greenchoice, vandaar. Overigens stond jij, of een collega?, deze week in Vianen bij mij om de hoek. Mocht je nog eens in de buurt zijn, vanaf 5 december heb ik een 22kw laadvoorziening aldaar.

Mijn auto heeft vorige week tot afgelopen zondagavond de hele week geparkeerd gestaan bij het huis van m'n broer aan de Molenstraat (hoek Voorstraat) in Vianen. We waren samen met zijn auto een week in het buitenland. Daar gezien? Dank voor laadaanbieding :) Hou hem in m'n hoofd.
 
SH*T! My MS has had a 'herseninfarct' this morning. I'm now stuck at the hockey club in Helmond with a car that is completely 'gestooord'. I'm waiting for it to be picked up and for replacement wheels.

On the way here I suddenly got a warning "stability control disabled". But I could still drive. Got to Helmond and tried park but everytime I put it in R it flew back into P after a short distance, like 50cm or so. Managed to finally get it into a parking spot. Got out only to find that the door handles & window retract doesn't work on the left hand side. Further investigation revealed that the entire lhs is dead - mirror doesnt work, window controls dont work, door handles dont work. Had to climb back in initially via the rear gate.

Tesla 1st line help was crap. Some ANWB guy who had just woken up and didnt know what a Tesla was. Told me not too worry, traction control,is not important to the operation of a car. W**ker.

Tried phoning Tilburg directly, no answer. Phoned home to tell my wife about the problem, she was so pissed that she dug out the gsm number of our DS and phoned him directly. After a while someone from Tesla tech support called back, investigated the problem and said they had no idea. So, car needs to get picked up.

Finally to rub salt into the wound, when I went to watch the hockey, the damned alarm kept going off! So now I'm having to sit in the car and I'm missing the game.

I'm so angry and disappointed. Talk about public humiliation. Lost for words now and it's probably not a good moment to start expressing opinions. Except to say that if Tesla don't start offering their own 24/7 first line support, their image is going to take a HUGE knock.

!#*%!%#*^+#^}#!!!!