Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
typische vragen:
Tesla, van welk merk is dat?
Wie verdeeld dat?
Waar zitten de verdelers?:tongue:

LOL de eerste dag meteen. Postbode staat voor de deur, probeert een aantal brieven door de brievenbus te duwen, maar lukt hem niet. Hij duwt ze tegen het raam onder de brievenbus. Gaat zo door voor zeker 2 minuten en ik besluit maar de deur open te maken.
Perplex kijkt hij me aan net nadat ik zijn hoofd zie draaien vanaf waar de auto staat..
En ja, de gebruikelijke vragen.. conversatie ging zo :

Hij : ohh sorry, was de auto aan het bekijken.. mooie zeg !
Hij : Wat is dat ? Ik : Een auto
Hij: Ja maar, wat voor auto ? Ik : Een elektrische auto
Hij : ohh wauw, welk merk is dat ? Ik : Een Tesla
Hij : ooo, en wie maakt die ? Ik : Tesla
Hij : Ja, maar welk merk ? Ik : Tesla
Hij : Wat is een Tesla ? Ik : Een elektrische auto
Hij : Is dat een Ferrari ? Ik : Nee, een Tesla
Hij : uhhh en wie maakt die Tesla, waar kun je die kopen ? Ik : Op internet, via website van Tesla
Hij : Is dat een Italiaans merk ? Ik : Nee, een americaans merk
Hij : uhhh uhhhh

Op dat moment heb ik de arme postbode maar uit zijn lijden verlost door gewoon duidelijk uit te leggen wat het was. Ik kan op die manier nog wel even doorgaan met vragen beantwoorden.
Het is knap om te zien hoe moeilijk sommige mensen vragen kunnen formuleren.
Nee ik heb hem geen rit aangeboden, geen tijd en moest nog genoeg doen.
 
@SIG116: Wil je alsjeblieft Milieudefensie hier uit laten? In ieder geval niet uit mijn naam? Met die griezels wil ik niets, maar dan ook nimmer iets te maken hebben.
Maak je geen zorgen Wiebe, ik heb jouw naam niet gebruikt. Ik had niet het idee dat dat zou helpen :smile:. Maar was inderdaad een hopeloze poging. Ik begrijp inmiddels dat ze in Rotterdam al gewonnen hebben. Zal de uitspraak daar opvragen om te kijken of er aanknopingspunten inzitten voor een vrijstelling voor ons :wink:.
 
LOL de eerste dag meteen. Postbode staat voor de deur, probeert een aantal brieven door de brievenbus te duwen, maar lukt hem niet. Hij duwt ze tegen het raam onder de brievenbus. Gaat zo door voor zeker 2 minuten en ik besluit maar de deur open te maken.
Perplex kijkt hij me aan net nadat ik zijn hoofd zie draaien vanaf waar de auto staat..
En ja, de gebruikelijke vragen.. conversatie ging zo :

Hij : ohh sorry, was de auto aan het bekijken.. mooie zeg !
Hij : Wat is dat ? Ik : Een auto
Hij: Ja maar, wat voor auto ? Ik : Een elektrische auto
Hij : ohh wauw, welk merk is dat ? Ik : Een Tesla
Hij : ooo, en wie maakt die ? Ik : Tesla
Hij : Ja, maar welk merk ? Ik : Tesla
Hij : Wat is een Tesla ? Ik : Een elektrische auto
Hij : Is dat een Ferrari ? Ik : Nee, een Tesla
Hij : uhhh en wie maakt die Tesla, waar kun je die kopen ? Ik : Op internet, via website van Tesla
Hij : Is dat een Italiaans merk ? Ik : Nee, een americaans merk
Hij : uhhh uhhhh

Op dat moment heb ik de arme postbode maar uit zijn lijden verlost door gewoon duidelijk uit te leggen wat het was. Ik kan op die manier nog wel even doorgaan met vragen beantwoorden.
Het is knap om te zien hoe moeilijk sommige mensen vragen kunnen formuleren.
Nee ik heb hem geen rit aangeboden, geen tijd en moest nog genoeg doen.
:biggrin::biggrin::biggrin: Ik kom niet meer bij:smile:
 
Maak je geen zorgen Wiebe, ik heb jouw naam niet gebruikt. Ik had niet het idee dat dat zou helpen :smile:. Maar was inderdaad een hopeloze poging. Ik begrijp inmiddels dat ze in Rotterdam al gewonnen hebben. Zal de uitspraak daar opvragen om te kijken of er aanknopingspunten inzitten voor een vrijstelling voor ons :wink:.
Lijkt me toch sterk. Dat is vergelijkbaar met stellen dat je 's nachts best harder mag rijden dan is aangegeven. Snelheidslimiet wordt vaak ingesteld wegens veiligheid, en als er geen andere weggebruikers zijn is die reden niet geldig dus zou je harder mogen rijden? Ik geloof niet dat de rechter daarin mee gaat. Wat de reden ook is van een snelheidsbeperking (en of die nou valide is of niet) , voorop staat dat je je dient te houden aan de regelgeving die ter plaatse geldt.
 
Kwam toevallig dit handige kaartje tegen met superchargers (internationaal):
Superchargers


En dit is een kaartje met de Duitse superchargers:
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zo26ILOM3wwo.kBS_Y_YCDHcM
Er zijn al drie Duitse locaties bevestigd, waarvan twee in aanbouw.

Weet iemand wanneer de SC worden weergegeven op het scherm? Is dat na een update?
Oosterhout is nu "open" maar nog niet officieel geopend door Tesla.
Zou het direct na de officiele opening te zien zijn?
 
20131203_233848.jpg


Laat tessy maar komen. Ik ben er klaar voor :tongue:

Ik zie dat je ook voorzien bent om zelf het kleine onderhoud aan de wagen te doen (ttz de ruitenwisservloeistof aanvullen). ;-)
 
Lijkt me toch sterk. Dat is vergelijkbaar met stellen dat je 's nachts best harder mag rijden dan is aangegeven. Snelheidslimiet wordt vaak ingesteld wegens veiligheid, en als er geen andere weggebruikers zijn is die reden niet geldig dus zou je harder mogen rijden? Ik geloof niet dat de rechter daarin mee gaat. Wat de reden ook is van een snelheidsbeperking (en of die nou valide is of niet) , voorop staat dat je je dient te houden aan de regelgeving die ter plaatse geldt.
Dat klopt maar in dit geval gaan ze de limiet uitsluitend en alleen verlagen in verband met de extra luchtvervuiling bij hogere snelheden voor de omwonenden. Denk overigens zelf ook dat het redelijk kansloos is :smile:.
 
Weet iemand wanneer de SC worden weergegeven op het scherm? Is dat na een update?
Oosterhout is nu "open" maar nog niet officieel geopend door Tesla.
Zou het direct na de officiele opening te zien zijn?
Wat helemaal vreemd is, is dat ik daar nu twee keer heb opgeladen en toch staat hij niet op de kaart. Andere oplaadlocaties worden na gebruik wel getoond. Superchargers zijn blijkbaar een uitzondering..
 
Zojuist accoord gekregen van de bank voor een "leninkje", de laatste drempel om in m'n eigen Tesla te kunnen gaan rijden, superblij!!! :biggrin::biggrin::biggrin:
Afleverdatum 11 december zal dan wel gewoon doorgaan!
En misschien valt de multicoat red kleur ook nog mee, waarschijnlijk gaan we zaterdag eerst nog "even" in Tilburg kijken.

Ik ben uiterst tevreden met de multi coat red. Nog geen seconde spijt hiervan gehad.