Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hear, hear! Daar wil ik wel 100,- aan sponsoren om dit voor te laten komen. Dat zou een grap zijn? Rij ik voortaan om rond Amsterdam of Rotterdam!
Ik ga er eerst wel een mailtje naar milieudefensie aan wagen. Zou natuurlijke ook fantastische reclame voor electrische auto's zijn en daar kan Milieudefensie niet tegen zijn :smile:. Ik zag dat je met 130 over de ring sowieso moet voorkomen dus daar wacht ik nog even mee. Niet toevallig een jurist op het forum die dit op zich wil nemen?

Update: Beetje naïef van mij. Milieudefensie wil überhaupt de snelheid verlagen naar 80 voor alle auto's en gaat dus niet meewerken. Volgend de mevrouw van Milieudefensie is 130 ook veel te gevaarlijk. Ik heb maar niet gevraag waar ze zich zelf in verplaatst :crying:.

- - - Updated - - -

Geen probleem hier.
Bij mij laadt ie met 12km/h, ca. 213V met 13A.

Welke waardes wordt aangegeven bij jou ?
Ik krijg steeds de melding van de auto dat ik de kabel of het stopcontact moet controleren. Heb het daarom maar opgegeven en laad daarom alleen nog maar met de rode stekker of aan een laadpaal.
 
Last edited:
Update: Beetje naïef van mij. Milieudefensie wil überhaupt de snelheid verlagen naar 80 voor alle auto's en gaat dus niet meewerken. Volgend de mevrouw van Milieudefensie is 130 ook veel te gevaarlijk. Ik heb maar niet gevraag waar ze zich zelf in verplaatst :crying:.

Die rijden in ultravervuilende Deux-Chevaux met ban-de-bom stickers achterop :biggrin:

Maarrrrrrr... ik moet wel zeggen, als het gaat om grote logge eigenwijze machtige (hypocriete??) organisaties in beweging krijgen is het opvallend te zien hoe snel Milieudefensie/Greenpeace etc. aan tafel zitten met de Beslissers/CEO's. Daar ben ik wel eens jaloers op.
 
Die rijden in ultravervuilende Deux-Chevaux met ban-de-bom stickers achterop :biggrin:

Maarrrrrrr... ik moet wel zeggen, als het gaat om grote logge eigenwijze machtige (hypocriete??) organisaties in beweging krijgen is het opvallend te zien hoe snel Milieudefensie/Greenpeace etc. aan tafel zitten met de Beslissers/CEO's. Daar ben ik wel eens jaloers op.


Milieu-defensie ??? Waar halen ze/jullie (NL-ers) het ?

en verder : zij hebben we perceptie mee, dan is het verschil.

Jullie zijn ondernemers = synoniem van verdacht (maar irl eigenlijk welvaart-brengers)
 
We zijn door trendwatching.com uitgeroepen tot de nummer 1 consumententrend voor 2014, Tesla is namelijk guilt-free status. de hele presentatie is hier te bekijken http://www.slideshare.net/trendwatc...-consumer-trends-to-run-with-in-2014-28800262

trend tesla.JPG
 
Johe gossee, vanmiddag mijn MC red opgehaald en de eerste 150 km zitten er voorzichtig op. Achteruit de garage in was ff spannend maar went snel. Mijn DS heette Matt en zei dat ze met 5 man per persoon per dag 5 afleveringen deden. Vanmiddag zaten boven op kantoor te Tilburg de mensen die het service Den Haag team gaan vormen, ze kregen instructies dus die kunnen ook aan de slag binnenkort. Rubber matten uitverkocht, komen einde volgende week weer binnen. De superchargers worden door Tesla USA people in Europa begeleid. Zwart en grijs worden in NL relatief veel verkocht zei hij ivm verzekering, wit en rood gaat veel naar andere landen. In Tilburg lopen veel amerikanen rond, allemaal jonge mensen die enthousiast zijn. Er zitten 4 auto's in een 40-voets container (2 om 2 boven elkaar) die ze er met de hand uitduwen, suspension setting high. Brief met 300 euro zit standaard bij aflevering, 16 A adaptor komt binnen enkele weken. Tesla app werkte binnen 2 uur na aflevering, wordt in USA geactiveerd. Oke mensen het avontuur gaat beginnen........we will not be disappointed, I am sure !

Oei, ik mag de mijne 10dec ophalen, maar ik heb thuis alleen de rode aansluiting gemaakt met de kwh meter ertussen. Geen rode stekker, is dus niet kunnen laden...:(
Heeft iemand al eens een extra kabel gekocht en de tesla stekker eraf geknipt en vervangen door een rode CEE stekker? Denk dat ik daar de bon maar voor ga gebruiken...
 
Oei, ik mag de mijne 10dec ophalen, maar ik heb thuis alleen de rode aansluiting gemaakt met de kwh meter ertussen. Geen rode stekker, is dus niet kunnen laden...:(
Heeft iemand al eens een extra kabel gekocht en de tesla stekker eraf geknipt en vervangen door een rode CEE stekker? Denk dat ik daar de bon maar voor ga gebruiken...

Ik geloof dat ze rond half december de rode stekkers binnen krijgen. Misschien heb je geluk en krijg je een rode stekker erbij ?
 
De autoverkopen van november zijn bekend: in één maand tijd 408 Model S'en op naam gezet in Nederland. Totaal dit jaar nu 618. In december zullen er waarschijnlijk nog wel zo'n 400 bijkomen. Het wordt met 1000 Model S'en erg mooi (en schoon en stil) op de weg.

Al wat bekend over de novemberverkopen in België?
 
De autoverkopen van november zijn bekend: in één maand tijd 408 Model S'en op naam gezet in Nederland. Totaal dit jaar nu 618. In december zullen er waarschijnlijk nog wel zo'n 400 bijkomen. Het wordt met 1000 Model S'en erg mooi (en schoon en stil) op de weg.

Al wat bekend over de novemberverkopen in België?

Het viel me op dat er zo veel outlanders waren verkocht? Staat daar eigenlijk nog een levertijd op?
 
Het viel me op dat er zo veel outlanders waren verkocht? Staat daar eigenlijk nog een levertijd op?

Ik vind het eerder weinig Outlanders :). Ze hadden 10.500 toegezegd voor de NL markt voor 2013, naar ik begreep drie boten vol, en de laatste boot komt te laat. Dit jaar is het doel dus dik 7.000 auto's op kenteken te krijgen. In oktober waren het er 415 (incl gewone varianten), nu dus 2.800 voor november, dat wordt een drukke december voor ze met een kleine 4.000 auto's uit te leveren. Ik meen dat Tesla er nog 400 beoogt te doen in december.
 
We zijn door trendwatching.com uitgeroepen tot de nummer 1 consumententrend voor 2014, Tesla is namelijk guilt-free status. de hele presentatie is hier te bekijken http://www.slideshare.net/trendwatc...-consumer-trends-to-run-with-in-2014-28800262

View attachment 37166
ik voel dit zo! Ik trek een sprintje, denk aan mijn zonnepanelen, en vind al die vieze rookwalmen in deze winterse tijd maar vies :)

- - - Updated - - -

Handig dat grote scherm: mijn vrouw vraagt mijn mening over laarsjes terwijl ik in de file sta...
jy4udaze.jpg
Leuke laarsjes! Of vroeg ze het niet aan het hele forum? :) Vraag wel even de prijs, er is net een grote uitgave gedaan, de bankrekening is leeg....
 
Kun je die allemaal tegelijk op 22kW laden, of gaat bij ons dan het licht even wat zachter branden aan de andere kant van het kanaal? :)

Om niet gelijk een aansluiting categorie windpark te moeten aanleggen hebben we wat moeten schipperen.

totaal 6 palen met ieder 2 type2 aansluitingen:
- 3 palen hebben ieder 22 kW. Daarop kun je dus 1x22kW of 2x11kW laden.
- 3 palen kunnen ieder (Widodh andere kant opkijken) 2 auto's met 1x16A aan. Leuk voor Twizy's en Ampera's... Of een niet al te behoeftige Roadster.