Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, even een kort verslag van de delivery van mijn S60 vanmiddag. Ik stond gescheduled om 14u, en werdt vriendelijk ontvangen in Tilburg. Kopje koffie is goed geregeld tegenwoordig, en de DS (pas 2 weken in dienst) nam uitgebreid de tijd om de hele auto uit te leggen. Ik heb een vrij standaard versie (S60, tech package, pdc, kid seats), en werd gaandeweg de uitleg nog steeds positief verrast door allerlei dingen die ik helemaal niet in het vizier had (bijv stoelverwarming op non-leather seats). De auto ziet er ook gewoon helemaal top uit, en het is helemaal cool zo'n stapel auto's te zien die allemaal klaar staan om uitgeleverd te worden.

Na een uurtje uitleg was het eindelijk tijd om te gaan rijden. Maar wat gebeurt er, precies bij het naar buiten rijden komt de DS erachter dat als je stopt na het stukje rijden, mijn rechterachterportier vanzelf open gaat! Natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig was de oplevering in Tilburg en zijn er ook op zaterdag mensen hard aan het werk die dit soort dingen kunnen oplossen. Ik kon het niet goed zien, maar het leek erop dat het raam en binnenpaneel van de deur helemaal werd verwijderd. Ze werkten hard door, en na zo'n 3 kwartier konden we wegrijden.

Ondanks deze kleine bug al met al een hele positieve ervaring, de DS verontschuldigde zich ook meerdere malen voor de vertraging. Daarna kon ik wegrijden en genieten van de auto, wat een feest! Uiteindelijk was het al laat geworden voordat ik terug in Rotterdam was, dus morgen weer verder genieten.
 
Het heeft met heel wat factoren te maken die ik ook niet allemaal weet omdat Tesla daar niets over los laat.

Hoe leger je accu is hoe harder je hem kan laden. Die 130kW haal je echt maar voor een korte tijd als je helemaal leeg bent, daarna zal je zien dat de SC best snel af bouwt naar zo'n 80kW.

De temperatuur van je accu speelt ook mee. Hoe warmer deze is, hoe minder hard je hem kan vol laden. Nu is het niet zo dat een koude accu super hard kan worden geladen, maar je moet op een mooie middenweg zitten.

Als je dus net met 140km/h naar de SC bent komen knallen is je pack warmer en zal de SC dus ook minder leveren.

Ik ken niet alle details (gesloten systeem), maar dat is wel ongeveer de theorie.

230km/h is wel langzaam, want dat is ongeveer 50kW. Dat kan ik ook niet direct verklaren.

Die SC in Oosterhout lijkt overigens wel het Mekka onder de Tesla rijders te zijn geworden. Zit ik een weekje in het buitenland (waar ze hééél ver weg zijn van EV's overigens..), staat mijn S al 8 dagen stil en heb ik dus nog niet aan de SC gestaan... :

Ik kwam uit Baarn, +/- 85 Km op 125km/uur cruise gereden. Batterij was dus wel warm, ik had ook maximum regen. Anyway, ik zal eens met een legere batterij proberen. Wie weet!
 
Er van uitgaande dat dit voor de mede-forummers interessant is, een kort epistel over de aflevering gisteren om 14 u in Tilburg....

Leuk verhaal Maarten. Eveneens goed je vandaag ook even in het echt te ontmoeten en de Ispiri ISR1 te kunnen zien. Heb een goed gevoel over Profile Tyrecenter in Mijdrecht. Lijkt het passen / meten oprecht een leuke klus te vinden. Voorts wilde ik je nog even bedanken voor je ommetje naar Vreeland om mijn laadstation te testen. Buitengewoon sympathiek, merci!
 
App komt al een beetje tot leven!

tesla-app.jpg
 
Gisteren een rit gemaakt met 3 volwassenen op de achterbank die geen gordel om hadden.
Melding 3 gordels blijft zichtbaar en hij blijft piepen.

Is dat geluid op een of andere manier stop te zetten?

Ja, door de drie gordels om te doen ;)

Ik ben nu onderweg naar Assendelft om de geopticoate tesla op te halen, nu op een koud station wachtend op de trein. Ik ben blij dat ik met de auto terug kan.

Vandaag gaan wij met vrienden naar diergaarde Blijdorp. Wij zullen zien of er inderdaad 7 personen in de auto passen. Kan iemand bevestigen dat de hoedenplank en de afdekplank in de frunk passen?
 
Ja, door de drie gordels om te doen ;)

Ik ben nu onderweg naar Assendelft om de geopticoate tesla op te halen, nu op een koud station wachtend op de trein. Ik ben blij dat ik met de auto terug kan.

Vandaag gaan wij met vrienden naar diergaarde Blijdorp. Wij zullen zien of er inderdaad 7 personen in de auto passen. Kan iemand bevestigen dat de hoedenplank en de afdekplank in de frunk passen?

Daar hadden de jongens geen zin in na een 2-6 nederlaag :mad:
 
Hier idem als bij L@urens. Ik heb mijn auto via Lage Landen (Athlon) besteld en de levering is gepland voor 20 dec. Vorige week verzocht of ze de app alvast aan mijn account konden hangen. Afgelopen dag af en toe getracht om via my Tesla op de site een password reset aan te vragen. Dit werkte tot gisteren niet. Gisteren kreeg ik echter ineens een password reset email toegestuurd nadat ik dit probeerde en kon ik met de link die hierin stond mijn password aanpassen en vervolgens inloggen. Ik zie al wel mijn vin maar nog niet de auto in de app.

e3edavud.jpg
 
Hier idem als bij L@urens. Ik heb mijn auto via Lage Landen (Athlon) besteld en de levering is gepland voor 20 dec. Vorige week verzocht of ze de app alvast aan mijn account konden hangen. Afgelopen dag af en toe getracht om via my Tesla op de site een password reset aan te vragen. Dit werkte tot gisteren niet. Gisteren kreeg ik echter ineens een password reset email toegestuurd nadat ik dit probeerde en kon ik met de link die hierin stond mijn password aanpassen en vervolgens inloggen. Ik zie al wel mijn vin maar nog niet de auto in de app.

e3edavud.jpg

Ik geloof dat je de auto pas kunt benaderen als de app functie ook in de auto zelf is aangezet. Tesla zal willen voorkomen dat de claxon op afstand wordt bediend terwijl zij aan het werk zijn aan de auto!