Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Trucje dat je kunt gebruiken in een ICE met een (koppelomvormer) automaat om sneller weg te zijn, nl. rem intrappen en dan alvast al een beetje gasgeven, werkt niet in een MS.
Groen licht is dan vooral rem los ipv. gas omlaag. Niet goed voor de bak maar scheelt behoorlijk. De S heeft die extra tienden niet nodig natuurlijk maar ik dacht laten we het 'ns proberen.
In de S krijg je dan een waarschuwing: "attentie! twee pedalen tegelijk ingetrapt".
:biggrin:
Dat doe je dus om op maximaal koppel te krijgen in een ICE en dat heb je al bij de S, ik merk trouwens dat het elektromotor het al snel wint van de rem :biggrin:
 
Briljant. krijg zojuist een afrekening binnen voor het stroomverbruik van EV box voor de EV box aan mijn woonhuis. Op zich al wonderlijk, aangezien ik mijn eigen stroom verbruik, en niemand anders kan laden zonder mijn pas. Het abonnement staat niet vermeld, en vervolgens willen ze 57 euro gaan terugbetalen voor het verbruik van 550Kwh... schiet mij maar lek... heb ze een mail gestuurd om vriendelijk hiervoor te bedanken, en dat als het geld eenmaal is overgemaakt ik dat als een gift beschouw... :confused:
 
Briljant. krijg zojuist een afrekening binnen voor het stroomverbruik van EV box voor de EV box aan mijn woonhuis. Op zich al wonderlijk, aangezien ik mijn eigen stroom verbruik, en niemand anders kan laden zonder mijn pas. Het abonnement staat niet vermeld, en vervolgens willen ze 57 euro gaan terugbetalen voor het verbruik van 550Kwh... schiet mij maar lek... heb ze een mail gestuurd om vriendelijk hiervoor te bedanken, en dat als het geld eenmaal is overgemaakt ik dat als een gift beschouw... :confused:

Kreeg ik een maand geleden ook, deze maand weer. Overigens geen geld gezien... Geen idee hoe ik dit in mijn administratie moet verwerken, want in feite is dit een betaling van mijn bedrijf aan mijzelf.
 
Kreeg ik een maand geleden ook, deze maand weer. Overigens geen geld gezien... Geen idee hoe ik dit in mijn administratie moet verwerken, want in feite is dit een betaling van mijn bedrijf aan mijzelf.

Ik krijg twee facturen: eentje op de zaak met afgenomen stroom en eentje prive credit met geleverde stroom aan de paal. Hiermee betaal ik zakelijk EV-box en krijg van EV-box prive geld terug voor het stroom. Dit is helemaal goed voor de belastingdienst. Als je geen factuur op de zaak krijg, moet je even bellen met EV-box, dan zit er een instelling niet goed. Of je moet het helemaal uit laten schakelen.

zojuist vernomen dat het een maandje duurt voor ze uitbetalen. Ze hadden vandaag een batch klaar staan op uit te betalen voor de facturen van stroomafname van november 2013, factuur van 31 december 2013.
 
Last edited:
Ik krijg twee facturen: eentje op de zaak met afgenomen stroom en eentje prive credit met geleverde stroom aan de paal. Hiermee betaal ik zakelijk EV-box en krijg van EV-box prive geld terug voor het stroom. Dit is helemaal goed voor de belastingdienst. Als je geen factuur op de zaak krijg, moet je even bellen met EV-box, dan zit er een instelling niet goed. Of je moet het helemaal uit laten schakelen.

Mmm...ik heb een Keba via Cohere, en daar heb ik nog geen stroomfactuur van gezien. Er hangt een display in mijn meterkast met het aantal verbruikte kwh's. Dat vermenigvuldig ik met het stroomtarief van mijn energieaanbieder, zo kom ik op een bedrag om af te trekken. Heb nog geen aangifte gedaan, dus even afwachten hoe ik dat in de aangifte verwerk.
 
De "in production" fase zou heel binnenkort moeten beginnen. Wagens met een VIN van 200 minder dan mij waren vorige en deze week in productie. Dus als het er volgende week van komt, zal een levering begin maart er niet inzitten denk ik. 8 weken na einde productie is realistisch heb ik begrepen uit verschillende threads.

Maar de vraag is nu, als belg, waar haal ik mijn wagen op? Tilburg? Eindhoven (waar ik de testrit deed) of Brussel (waar ik verdere info vroeg en het service center gezien heb). Kan men dat kiezen? Of is het sowieso Tilburg? Wil mijn treinticketje al boeken ;)
 
De "in production" fase zou heel binnenkort moeten beginnen. Wagens met een VIN van 200 minder dan mij waren vorige en deze week in productie. Dus als het er volgende week van komt, zal een levering begin maart er niet inzitten denk ik. 8 weken na einde productie is realistisch heb ik begrepen uit verschillende threads.

Maar de vraag is nu, als belg, waar haal ik mijn wagen op? Tilburg? Eindhoven (waar ik de testrit deed) of Brussel (waar ik verdere info vroeg en het service center gezien heb). Kan men dat kiezen? Of is het sowieso Tilburg? Wil mijn treinticketje al boeken ;)

Bij mij staat hij nog steeds met 'verzamelen onderdelen' en ben vorige week gebeld met levering half maart. Dus ik neem aan dat ze gewoon de 'Europe'- batch aan het maken zijn en in 1x verschepen voor levering in maart.

Welke VIN nummers zijn nu in productie dan?
 
Leysfi zal gemiddeld wel gevoeliger zijn voor de kwestie gezien Zaventem hometown is. Maar vin 29448 en 29458 zijn al in de maak. 27/01 en 30/01. En het zijn er voor de states en gewone S.
Ik heb nog geen telefoontje gehad maar wel bevestiging via mail voor begin maart.
ofwel is status niet aangepast ofwel (volgens de andere VINs) wordt hij ongeveer volgende week gemaakt. Dan moet ie op de boot, in Tilburg in elkaar steken. Naar ZAVENTEM en dan afleveren. En februari is kort...
zal ten vroegste einde maart zijn. Of zit ik mis?

Google Drive
 
Last edited:
Ik zie ons daar al op een rijtje staan met zonneklepjes.

Het is mij niet gelukt met zonneklep. XRay, hoe heb jij dit gefixed? Het is Jetje en mij niet gelukt..

Zeg Jetje, zie hier je auto aan de voor- en achterkant. Mag wel een keer gewassen worden:wink:, jij hebt toch verstand van schoonmaken, was het niet?
image.jpg
image.jpg


Zag je Elon nog zitten bij ons op de achterbank? (Hij wilde alleen maar in Sig vervoerd worden).
Zijn nu even 'dutch' pannenkoekje met 'm aan het eten op Utrechtse Heuvelrug.

P.s. Elon vond onze aerovelgen super enneh wat vond je van de mistlampen/breedstralers?
image.jpg


- - - Updated - - -

De achterkant...
image.jpg
 
Het is mij wel gelukt voor de handtekening! Thans x-ray, heb nu een signature met signature

Hoe krijg je dat voor elkaar om de mistlampen aan te zetten bij dagrij verlichting? Ik kan ze alleen aan zetten als mijn gewoon licht aan is

Auto=gebruiksvoorwerp! Morgen mag hij weer door de wasstraat