Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Leysfi zal gemiddeld wel gevoeliger zijn voor de kwestie gezien Zaventem hometown is. Maar vin 29448 en 29458 zijn al in de maak. 27/01 en 30/01. En het zijn er voor de states en gewone S.
Ik heb nog geen telefoontje gehad maar wel bevestiging via mail voor begin maart.
ofwel is status niet aangepast ofwel (volgens de andere VINs) wordt hij ongeveer volgende week gemaakt. Dan moet ie op de boot, in Tilburg in elkaar steken. Naar ZAVENTEM en dan afleveren. En februari is kort...
zal ten vroegste einde maart zijn. Of zit ik mis?

Google Drive
Of op de Boomse Steenweg in Aartselaar, hoorde ik gisteren. SC Antwerpen zou "binnenkort" daar opengaan, ze moeten enkel het gebouw nog wat opfrissen en inrichten.
 
Ik zag deze foto op de Facebook pagina van Tesla. Accu capaciteit in %? Is dat een instelling?
ImageUploadedByTapatalk1391241058.152182.jpg
 
Ik had gisteren op weg naar Elon voor het eerst een regen-fluit. Accu was koud en ik trok stevig op dus ik kreeg 2 soorten fluittonen, toen ik losliet gingen die over in een lage fluittoon tijdens regen.

Iemand dit al gehad? Kom het door de "kou"?

Mijn Tessie heeft "buien".. Soms fluit ze een tijdje hard, dan weer zacht, dan weer wekenlang niet.. Ik denk dat ze zich soms wat flirterig voelt en naar andere leuke auto's fluit!

Ik vind het best - als ze maar niet met een Prius thuiskomt ;)
 
Ik had gisteren op weg naar Elon voor het eerst een regen-fluit. Accu was koud en ik trok stevig op dus ik kreeg 2 soorten fluittonen, toen ik losliet gingen die over in een lage fluittoon tijdens regen.

Iemand dit al gehad? Kom het door de "kou"?

Als de accu echt koud is, trek ik niet snel op. Dit om de accu te sparen.. Ik heb bij de roadster gezien ( en gemerkt) dat de accu spanning dan heel ver terugvalt. Beschikbaar vermogen is ook een stuk minder.
Weet niet of het op de lange termijn kwaad kan, maar beter het zekere voor het onzekere.
 
Er worden lijstjes bijgehouden. Dat is het meest benaderend. Zoals de link in mijn eerdere post hierboven. Een 30000 + is ookal geproduceerd blijkbaar

in het verleden was het zo dat er geen enkele logica in de VIN-nummers zat. (wat betreft volgorde dan bestellen of produceren)
Bewust, opdat beursanalysten niet zouden weten hoeveel auto's gemaakt zijn.


bvb :
Byron heeft mij voor besteld;
ik heb wel eerder een VIN gekregen (en dus ook een lager nummer dan Byron),
en Byron heeft zijn wagen toch eerder geleverd gekregen.
 
in het verleden was het zo dat er geen enkele logica in de VIN-nummers zat. (wat betreft volgorde dan bestellen of produceren)
Bewust, opdat beursanalysten niet zouden weten hoeveel auto's gemaakt zijn.


bvb :
Byron heeft mij voor besteld;
ik heb wel eerder een VIN gekregen (en dus ook een lager nummer dan Byron),
en Byron heeft zijn wagen toch eerder geleverd gekregen.

Het is volgens mij niet zo dat er geen enkele logica in zit. Lagere VINs zijn door de band genomen wel ouder. Als ze bij Tesla willen weten of je al de extra beugel in je pano dak "af fabriek" hebt meegekregen vragen ze wel naar je VIN nummer, want vanaf een bepaalde VIN (reeks) zijn ze dat gaan doen.

Wel zijn er talloze redenen om van de productie volgorde af te wijken, en dat doet Tesla dan ook gewoon, zonder opgaaf van redenen. Kan vanwege efficientie van het productie proces, haperingen in de onderdelenstroom, tbv mooiere cijfers in kwartaalrapportages, rechtstreeks ingrijpen door management in individuele gevallen, noem maar op.

Maar een VIN onder de 10.000 is ouder dan eentje van rond de 15.000, en die weer ouder dan een van rond de 20.000. Dus om te zeggen dat er geen enkele logica in zit is wat overdreven.

Op het US forum is trouwens iemand die al heel lang nauwgezet mbv forumleden een lijst bijhoudt met uitgeleverde VINs en de relevante data, en daar mooie grafiekjes van maakt. Je kan daar inmiddels vrij nauwkeurig de wekelijkse productie mee schatten.
 
Het is volgens mij niet zo dat er geen enkele logica in zit. Lagere VINs zijn door de band genomen wel ouder. Als ze bij Tesla willen weten of je al de extra beugel in je pano dak "af fabriek" hebt meegekregen vragen ze wel naar je VIN nummer, want vanaf een bepaalde VIN (reeks) zijn ze dat gaan doen.

Wel zijn er talloze redenen om van de productie volgorde af te wijken, en dat doet Tesla dan ook gewoon, zonder opgaaf van redenen. Kan vanwege efficientie van het productie proces, haperingen in de onderdelenstroom, tbv mooiere cijfers in kwartaalrapportages, rechtstreeks ingrijpen door management in individuele gevallen, noem maar op.

Maar een VIN onder de 10.000 is ouder dan eentje van rond de 15.000, en die weer ouder dan een van rond de 20.000. Dus om te zeggen dat er geen enkele logica in zit is wat overdreven.

Op het US forum is trouwens iemand die al heel lang nauwgezet mbv forumleden een lijst bijhoudt met uitgeleverde VINs en de relevante data, en daar mooie grafiekjes van maakt. Je kan daar inmiddels vrij nauwkeurig de wekelijkse productie mee schatten.

NOT (kijk bvb eens in de Relevante Lijstjes, een ganse serie 18xxx is na een serie 22xxx geproduceerd èn geleverd.)


en Craig (auteur van het lijstje waar je naar verwijst) is daar mee gestopt, precies om de redenen die ik hierboven aanhaalde.



Op basis van Craig's lijstje bleek er een grote hoeveelheid wagens een VIN gekregen te hebben in Q3-2013.
Ik heb zelf nog in zijn topic gewaarschuwd dat er onrealistische verwachtingen mbt leveringen in Q3 werden geschapen, omdat alle EU-nummers daar bij waren.
Craig's lijstje is aan het einde van Q3 overgenomen door een aantal on-line (so-called) beursanalisten, die vervolgens schreven dat het volume uitgeleverde wagens in Q3 de verwachtingen ruim ging overtreffen.
Er zijn ook meer wagens uitgeleverd - maar veel minder dan uit Craig's lijstje... natuurlijk, de massa EU's die we in okt, nov,dec in Tilburg gezien hadden zowat allemaal al een VIN.
Gevolg waren titels als 'Tesla verkoopt veel minder wagen's', en een beurskoers die klappen kreeg.

Toen vervolgens er ook plots een ferme daling kwam in het aantal toegekende VINs, en het week-gemiddelde klappen kreeg, is Craig gestopt. (al dan niet na een hint.)
 
Last edited: