Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie ook zo'n problemen om via de MyTesla of de telefoon app de auto te bereiken .
9/10 keren lukt het bij mij niet ?

Hoe kan je zoiets oplossen, want als het niet betrouwbaar werkt is het waardeloos.

Ook als je de energiebesparing-stand uitzet ? Dan hoeft de auto niet eerst "op te starten" en voorkom je een time-out op de app. Bij mij maakte dit het verschil.
 
Leuk sinds weken weer een keer bij tankstation geweest (Shell bij Gouda langs A12)......kreeg meteen de vraag "Wat kom je doen??? Je hoeft toch niet te tanken". Heb maar even uitgelegd dat ik zelf graag wel wat brandstof wil hebben (en mijn collega's die op zondag aanwezig zijn).
Wel vreemd om bij tankstation te zijn na 8 weken ervan verlost te zijn geweest ;-)
 
Leuk sinds weken weer een keer bij tankstation geweest (Shell bij Gouda langs A12)......kreeg meteen de vraag "Wat kom je doen??? Je hoeft toch niet te tanken". Heb maar even uitgelegd dat ik zelf graag wel wat brandstof wil hebben (en mijn collega's die op zondag aanwezig zijn).
Wel vreemd om bij tankstation te zijn na 8 weken ervan verlost te zijn geweest ;-)


zo te horen was je welkom...:wink:
 
Ik heb 4 maanden probleemloos thuis kunnen laden, met een Tulip ICU van The New Motion. Maar vorige week, opeens, zonder updates aan auto of paal, heb ik drie keer in twee dagen een probleem gehad. Twee keer dat de auto na een korte tijd laden (90 en 45 seconden laden) opeens stopt met laden. De combinatie auto/lader is dan zo van slag dat ik de kabel aan weerszijden moet afhalen en opnieuw moet aansluiten en mijn laadpasje moet aanbieden. En één keer, nog vervelender, dat 'ie midden in de nacht na twee uur laden gestopt was en dus 's ochtends niet vol zat.

Sindsdien blijf ik minutenlang in de auto zitten als ik hem aan de lader hang. Maar ik heb nog niets geks gezien. Voltage is redelijk stabiel, gemiddeld 235V, zakt eigenlijk nooit onder de 230V.

Ik hoop zó dat ze met die hardware fix de software voor het laden weer helemaal terugrollen naar voor 5.6. Want het voelt alsof ze zo hard geprobeerd hebben een hardware probleem te omzeilen via software, dat deze nu een kritieke "level of complexity" heeft bereikt waarbij iedere nieuwe fix die je maakt weer een nieuw probleem introduceert. Want ook al is dit niet direct begonnen na de vorige update, ik kan me niet voorstellen dat het er niets mee te maken heeft.

Ik moet me helaas aansluiten bij deze ervaringen. Sinds 1 week stopt het laadproces bij mij ook voortdurend spontaan. De auto geeft dan de foutmelding dat het laadstation (KEBA P 20 32A ingesteld op 20A) geen spanning geeft. Als je de steker even uit de auto haalt en er weer in stopt begint hij echter direct weer te laden. Ben hier al enkele dagen met Tesla over aan het bellen. Laatste software update vrijdag gekregen, geen effect. Merkwaardige is dat het aan een publiek laadstation op 11 kW wel goed gaat. Ik dacht dus dat het aan de Keba moest liggen maar nu ik jullie posts lees ga toch weer twijfelen. De problemen zijn in ieder geval begonnen na de vorige update van enkele weken geleden. De Keba heeft het vanaf eind september altijd probleemloos gedaan. Zou de lader in de auto door de laatste release misschien gevoeliger zijn voor fluctuaties in de netspanning? Iemand hier ideeën over? Bij Tesla service houden ze zich nogal op de vlakte over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik weet nu niet goed bij wie ik het probleem in de eerste plaats moet neerleggen. Bij Tesla of Cohere, de leverancier van de Keba?
 
Ik moet me helaas aansluiten bij deze ervaringen. Sinds 1 week stopt het laadproces bij mij ook voortdurend spontaan. De auto geeft dan de foutmelding dat het laadstation (KEBA P 20 32A ingesteld op 20A) geen spanning geeft. Als je de steker even uit de auto haalt en er weer in stopt begint hij echter direct weer te laden. Ben hier al enkele dagen met Tesla over aan het bellen. Laatste software update vrijdag gekregen, geen effect. Merkwaardige is dat het aan een publiek laadstation op 11 kW wel goed gaat. Ik dacht dus dat het aan de Keba moest liggen maar nu ik jullie posts lees ga toch weer twijfelen. De problemen zijn in ieder geval begonnen na de vorige update van enkele weken geleden. De Keba heeft het vanaf eind september altijd probleemloos gedaan. Zou de lader in de auto door de laatste release misschien gevoeliger zijn voor fluctuaties in de netspanning? Iemand hier ideeën over? Bij Tesla service houden ze zich nogal op de vlakte over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik weet nu niet goed bij wie ik het probleem in de eerste plaats moet neerleggen. Bij Tesla of Cohere, de leverancier van de Keba?

net ook weer hetzelfde probleem gehad. Wilde in een parkeergarage in Eindhoven even aan de lolo hangen (LOLO, kom op zeg, kan echt wel beter Q-Park!), gewoon omdat het kan en omdat ik dan vooraan kan staan, melding dat er iets mis is met de kabel, die het op de zaak wel doet... begint wel erg vervelend te worden...

- - - Updated - - -

Is het mogelijk dat jullie misschien energy saving aan hebben staan en dat het daarom langer duurt voordat het scherm opstart?

nope...
 
Waar zouden de fluctuaties in het net vandaan komen? Slechte meterkast? Bij mij werkt het met dezelfde configuratie allemaal probleemloos. Heb zelf ook de meterkast laten verzwaren, zodat deze het laden van de Tesla zonder problemen aan kan.

de laatste update beperkt het laadvermogen ook bij 'lage spanning', met 25% .
laadproces stoppen kan wel bij 'te lage spanning'.
 
net ook weer hetzelfde probleem gehad. Wilde in een parkeergarage in Eindhoven even aan de lolo hangen (LOLO, kom op zeg, kan echt wel beter Q-Park!), gewoon omdat het kan en omdat ik dan vooraan kan staan, melding dat er iets mis is met de kabel, die het op de zaak wel doet... begint wel erg vervelend te worden...
Had ik vorige week ook, dan is de lolo waarschijnlijk offline, even het nummer bellen wat op de lolo staat, kan meestal snel opgelost worden. Ligt i.i.g. niet aan je kabel.
 
Ik moet me helaas aansluiten bij deze ervaringen. Sinds 1 week stopt het laadproces bij mij ook voortdurend spontaan. De auto geeft dan de foutmelding dat het laadstation (KEBA P 20 32A ingesteld op 20A) geen spanning geeft. Als je de steker even uit de auto haalt en er weer in stopt begint hij echter direct weer te laden. Ben hier al enkele dagen met Tesla over aan het bellen. Laatste software update vrijdag gekregen, geen effect. Merkwaardige is dat het aan een publiek laadstation op 11 kW wel goed gaat. Ik dacht dus dat het aan de Keba moest liggen maar nu ik jullie posts lees ga toch weer twijfelen. De problemen zijn in ieder geval begonnen na de vorige update van enkele weken geleden. De Keba heeft het vanaf eind september altijd probleemloos gedaan. Zou de lader in de auto door de laatste release misschien gevoeliger zijn voor fluctuaties in de netspanning? Iemand hier ideeën over? Bij Tesla service houden ze zich nogal op de vlakte over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik weet nu niet goed bij wie ik het probleem in de eerste plaats moet neerleggen. Bij Tesla of Cohere, de leverancier van de Keba?

Zie ook mijn post op pagina 1530!

Ziet er weer bekend uit. Gelijk Cohere bellen. Als het hetzelfde is wat ik had en enige anderen met de Keba P20 (i.c.m. met de Tesla) dan is het een software probleem van de KEBA! En dus niet van de MS. Ik heb mijn Keba ook door Cohere laten installeren dus die kunnen je zeker helpen. Hebben ze bij mij ook keurig gedaan. Probleem komt meer voor.

Overigens zie ik nu zoveel identieke problemen met de Keba voorbijkomen dat Keba er verstandig aan zou doen om proactief alle klanten hiervan op de hoogte te brengen. Maar goed dat is weer een ander verhaal. Overigens heb ik na de software update van de Keba geen enkel probleem meer met laden gehad.