Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zelf zit ookmgemiddeld,rond de 268/270 wh/km en rij ook 120/130 niets bijzonders heb 19" wielen en ook,de proefritjes zijn een eind over. Inderdaad als je naar 100 km/uur gaat zakt het verbruik wel spectaculair maar om nu in een autovan bijna een ton en een uitstraling van sportwagen 100 te gaan rijden vind ik persoonlijk niets.
Ik moest eergisteren van Vlissingen naar Ahoy (ABNAMRO WTT) en durfde het niet aan om het risico te lopen dat ik midden in de nacht leeg zou komen te staan, jammer maar moest mee rijden. Voor de wintersport maar een busje gehuurd.
Voor de dagelijkse ritjes woonwerkverkeer niets mis mee en rijdt hij goed maar voor delangere ritten toch wel erg veel planwerk, ik geef mezelf een jaar om hieraan te wennen, lukt het niet dan wordt het ws een hybride.

Mooi dan hoef ik me niet druk te maken dat ik gemiddeld meer gebruik als de rest. Ik moet zeggen dat het plannen wel meevalt. Ik heb een 4-tal app's op mijn iphone en die kan ik naar laadplekken laten zoeken. Ik heb altijd een paal gevonden in de buurt of kon genoeg heen en weer rijden met de lading. Ik heb van de week mijn rondreis naar Engeland, Wales, Ierland, Noord-Ierland en Schotland vast gezet. Ik ga in 3 weken 2600 km rijden en laden onderweg. Ben benieuwd. Gelukkig is 70% van de hotels die ik heb besproken voorzien van een laadpaal (nu nog even afspreken dat als ik aan kom ik ECHT moet laden omdat ik anders niet door kan). Verder ook in de UK veel palen op strategische punten. Binnenkort zal ik even mijn link voor de weblog posten, hier ga ik ook mijn voorbereiding in vermelden en natuurlijk mijn ervaringen onderweg.
 
Mooi dan hoef ik me niet druk te maken dat ik gemiddeld meer gebruik als de rest. Ik moet zeggen dat het plannen wel meevalt. Ik heb een 4-tal app's op mijn iphone en die kan ik naar laadplekken laten zoeken. Ik heb altijd een paal gevonden in de buurt of kon genoeg heen en weer rijden met de lading. Ik heb van de week mijn rondreis naar Engeland, Wales, Ierland, Noord-Ierland en Schotland vast gezet. Ik ga in 3 weken 2600 km rijden en laden onderweg. Ben benieuwd. Gelukkig is 70% van de hotels die ik heb besproken voorzien van een laadpaal (nu nog even afspreken dat als ik aan kom ik ECHT moet laden omdat ik anders niet door kan). Verder ook in de UK veel palen op strategische punten. Binnenkort zal ik even mijn link voor de weblog posten, hier ga ik ook mijn voorbereiding in vermelden en natuurlijk mijn ervaringen onderweg.

Dag Raymond,

Let idd even op bij de hotels: mijn ervaring bij de best western hotels (die allemaal over een laadpaal beschikken) is dat ze niet allemaal ook daadwerkelijk een laadmogelijkheid willen garanderen. Ook niet als je uitlegt dat dat absoluut noodzakelijk is om verder te kunnen reizen.

Het ecotricity netwerk is goed gesitueerd. Heb je daar inmiddels een laadpas van?
 
Wie wil zijn/haar Tesla Model S uitlenen aan de Urgenda karavaan die een regiotour doet in Zuid Holland. Van dinsdagavond 4 maart tot vrijdagmiddag 7 maart. Je krijgt vervangend vervoer.

Of je chauffeurt een dagje voor Jan Rotmans en Marjan Minnesma. Wie biedt zich aan naast mijzelf. Graag PM

Hieronder het waanzinnig interessant programma. Iedereen mag erbij zijn.

http://www.urgenda.nl/documents/ProgrammaUrgendaRegiotourZuid-Holland2014_000.pdf

AANRADER,!
1. Je hoeft geen week vrij te nemen maar kunt ook een hele of halve dag meedoen en netweken.
2. Promotie van het elektrisch rijden in ons aller belang, meer acceptatie meer laadpalen,
Minder fijnstof in de lucht, minder olie importen.
3. voor de enorme belasting-en bijtellings voordelen mag je gerust wat terug doen, toch?
Ja, zelf heb ik laatst 3 van mijn 4 elektrische autos
(inclusief tesla .. deed beetje pijn.....:wink:)

gratis een dag tentoongesteld bij een nieuwe garage die ook ev wil gaan doen.
Leuke reacties en goede pr.

GEWOON MEEDOEN DUS.. vooral als je in zuid Holland woont.
 
Ah, dat verklaart het! Ja, dan heb je die spiegels wel verdiend, vind ik.
Heb je misschien nog tips waar ik op moet letten bij levering in Zaventem? (Gezien jij er pas geweest bent.) Thanks!

Eigenlijk niet.
De auto stond daar netjes te blinken.
Werd supervriendelijk onthaald. Tasje koffie terwijl we er nog net de nummerplaten op zetten?
Hoe lang de uitleg duurt? Kies maar, kan tussen 30min of 1,5u...
Papier van banklening, voorschot, verzekering? 'Geen probleem meneer, hier zijn we ondertussen vlot mee vertrouwd'
Kortom vriendelijk, duidelijk.
Ondertussen 300km op de teller, de eerste keer is dus echt de beste. :love:

Nu staat hij te laden, 22kW Keba, straks is hij terug 'vol'.

Oh ja, 8 maanden blogs lezen maakt het dubbel zo plezant...
 
Hallooooooo,

Niemand reageert. Betekent dat we geen afstand van de Tesla kunnen/durven doen. Of weten we niet goed wat Urgenda is? Ze willen o.a. introductie van e-mobiliteit versnellen in Nederland.

Dit is leuk! En biedt misschien nieuwe kansen, ook zakelijk. Ik hoor het graag.

Een feestje van provinciale gedupeerden? Nee dank je. Na een paar missies naar Japan en China met CvdK's, burgemeesters en gedupeerden ben ik genezen van de lokale politiek. Sorry, don't take it personal ;)
 
Eigenlijk niet.
De auto stond daar netjes te blinken.
Werd supervriendelijk onthaald. Tasje koffie terwijl we er nog net de nummerplaten op zetten?
Hoe lang de uitleg duurt? Kies maar, kan tussen 30min of 1,5u...
Papier van banklening, voorschot, verzekering? 'Geen probleem meneer, hier zijn we ondertussen vlot mee vertrouwd'
Kortom vriendelijk, duidelijk.
Ondertussen 300km op de teller, de eerste keer is dus echt de beste. :love:

Nu staat hij te laden, 22kW Keba, straks is hij terug 'vol'.

Oh ja, 8 maanden blogs lezen maakt het dubbel zo plezant...

veel plezier er mee!
Uit welke omgeving ben jij?
stonden er nog een aantal klaat in zaventem?
 
Ik zelf zit ook gemiddeld, rond de 268/270 wh/km en rij ook 120/130 niets bijzonders heb 19" wielen en ook,de proefritjes zijn een eind over. Inderdaad als je naar 100 km/uur gaat zakt het verbruik wel spectaculair maar om nu in een autovan bijna een ton en een uitstraling van sportwagen 100 te gaan rijden vind ik persoonlijk niets.
Ik moest eergisteren van Vlissingen naar Ahoy (ABNAMRO WTT) en durfde het niet aan om het risico te lopen dat ik midden in de nacht leeg zou komen te staan, jammer maar moest mee rijden. Voor de wintersport maar een busje gehuurd.
Voor de dagelijkse ritjes woonwerkverkeer niets mis mee en rijdt hij goed maar voor delangere ritten toch wel erg veel planwerk, ik geef mezelf een jaar om hieraan te wennen, lukt het niet dan wordt het ws een hybride.

Blijft allemaal onbetrouwbare statistiek, maar voor wat het waard is:

Ik rij na 17.000km nog net onder 250 Wh/km. Was in het begin veel beter. Daarna werd het hoger (kou,winterbanden, toch weer wat sneller rijden), toen weer minder (werd weer minder koud).
Maar ik de laatste weken lijk ik echt structureel hoger te zitten in gebruik (bij snelheden 120/130). Nu hebben we aardig wat wind gehad, maar dat zou toch een beetje uit moeten middelen (heen en terugweg, zelfde traject).
Mijn indruk nu is dat het aan mijn motor ligt. Ik heb een paar weken terug mijn derde (nu stille) motor gekregen. Heb nu sterk het idee dat die gewoon minder zuinig is.

Nogmaals erg lastige statistiek. Er zijn nog wel een paar anderen die van motor gewisseld zijn, dus wellicht zien die iets soortgelijks (of denken dat te zien).?
Zou me niet verbazen als er prestatieverschil zit in de motor/inverter combinaties.
 
Blijft allemaal onbetrouwbare statistiek, maar voor wat het waard is:

Ik rij na 17.000km nog net onder 250 Wh/km. Was in het begin veel beter. Daarna werd het hoger (kou,winterbanden, toch weer wat sneller rijden), toen weer minder (werd weer minder koud).
Maar ik de laatste weken lijk ik echt structureel hoger te zitten in gebruik (bij snelheden 120/130). Nu hebben we aardig wat wind gehad, maar dat zou toch een beetje uit moeten middelen (heen en terugweg, zelfde traject).
Mijn indruk nu is dat het aan mijn motor ligt. Ik heb een paar weken terug mijn derde (nu stille) motor gekregen. Heb nu sterk het idee dat die gewoon minder zuinig is.

Nogmaals erg lastige statistiek. Er zijn nog wel een paar anderen die van motor gewisseld zijn, dus wellicht zien die iets soortgelijks (of denken dat te zien).?
Zou me niet verbazen als er prestatieverschil zit in de motor/inverter combinaties.

Ik rij vanaf 25 november met de MS. Gemiddeld 250 Wh/km met heel veel korte boodschappenritjes.
Bij de test met de dakkoffer bleek dat ik, zonder dakkoffer, bij 130 km/u 254 Wh/km verbruik, bij 120 km/u is dit 235 Wh/km. Standaard 85 kW MS met 21" zomerbanden en 7 graden Celsius.
Wat zijn jouw waarden bij deze snelheden?

Update:
Verplaatst naar: Gemiddeld verbruik Model s
 
Last edited:
Blijft allemaal onbetrouwbare statistiek, maar voor wat het waard is:

Ik rij na 17.000km nog net onder 250 Wh/km. Was in het begin veel beter. Daarna werd het hoger (kou,winterbanden, toch weer wat sneller rijden), toen weer minder (werd weer minder koud).
Maar ik de laatste weken lijk ik echt structureel hoger te zitten in gebruik (bij snelheden 120/130). Nu hebben we aardig wat wind gehad, maar dat zou toch een beetje uit moeten middelen (heen en terugweg, zelfde traject).
Mijn indruk nu is dat het aan mijn motor ligt. Ik heb een paar weken terug mijn derde (nu stille) motor gekregen. Heb nu sterk het idee dat die gewoon minder zuinig is.

Nogmaals erg lastige statistiek. Er zijn nog wel een paar anderen die van motor gewisseld zijn, dus wellicht zien die iets soortgelijks (of denken dat te zien).?
Zou me niet verbazen als er prestatieverschil zit in de motor/inverter combinaties.

We hebben een tijdje geleden met 7 Tesla's een verbruikstest gedaan door tegelijk hetzelfde traject met de cruise control de maximum snelheid te rijden. Hier waren ook mensen bij op hun normale route een zeer hoog verbruik ervoeren en dachten dat hun MS een probleem moest hebben. Het resultaat was dat de verschillen tussen de Tesla's miniem waren, en de verschillen die er waren, leken volledig toe te schrijven aan het energielabel van de gebruikte banden.

Pikant detail, degene die bij zijn dagelijks gebruik een fors hoog verbruik had, was de zuinigste in de test, terwijl ondergetekende, die met 18.000 op de teller gemiddeld op 239Wh/km zit, een boven gemiddeld verbruik in de test scoorde
 
Ik zelf zit ookmgemiddeld,rond de 268/270 wh/km en rij ook 120/130 niets bijzonders heb 19" wielen en ook,de proefritjes zijn een eind over. Inderdaad als je naar 100 km/uur gaat zakt het verbruik wel spectaculair maar om nu in een autovan bijna een ton en een uitstraling van sportwagen 100 te gaan rijden vind ik persoonlijk niets.
Ik moest eergisteren van Vlissingen naar Ahoy (ABNAMRO WTT) en durfde het niet aan om het risico te lopen dat ik midden in de nacht leeg zou komen te staan, jammer maar moest mee rijden. Voor de wintersport maar een busje gehuurd.
Voor de dagelijkse ritjes woonwerkverkeer niets mis mee en rijdt hij goed maar voor delangere ritten toch wel erg veel planwerk, ik geef mezelf een jaar om hieraan te wennen, lukt het niet dan wordt het ws een hybride.

Vlissingen rotterdam zuid... via zierikzee 105 kilometer of via moerdijkbrug 125 kilometer kan gemakkelijk retour met 1 volle accu!
 
veel plezier er mee!
Uit welke omgeving ben jij?
stonden er nog een aantal klaat in zaventem?

Ik ben van het noorden van Antwerpen.
Ja ik denk wel dat er een aantal klaar stonden, naast ook enkele auto's voor service.
Het leuke was wel dat zowat alle beschikbare kleuren binnen stonden.
Sigred, rood, zwart, blauw, groen, zilver, grijs, bruin,.. alleen geen wit.
'k heb zelf voor bruin gekozen, hoewel ik die nooit in 't echt had gezien, 19" (voor comfort, geluid)
Ik vind het geheel echt super.
 
Hallooooooo,

Niemand reageert. Betekent dat we geen afstand van de Tesla kunnen/durven doen. Of weten we niet goed wat Urgenda is? Ze willen o.a. introductie van e-mobiliteit versnellen in Nederland.

Dit is leuk! En biedt misschien nieuwe kansen, ook zakelijk. Ik hoor het graag.

@changedriver
Ik wil op woensdag 5 maart best wel een dag als chauffeur fungeren. Uitlenen gaat mij net iets te ver :cool:. PM maar even om tijd en duur af te spreken.

Harald
 
Made it!
e5e5aqyr.jpg