Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor wie interesse moest hebben: een nieuwe Tesla group:
http://en.tesla-club.eu
Ze zoeken o.a. allerlei medewerkers!

- - - Updated - - -

Ardennen tripje met verste punt Givet - noord Frankrijk. 174w/km! Wie doet beter?

:wink:


ardennen 30_3_14.jpg
 
Ardennen tripje met verste punt Givet - noord Frankrijk. 174w/km! Wie doet beter?

:wink:
View attachment 46175

Dat lijkt me toch niet echt moeilijk::wink:
deze winter bij 9 graden en de winterbanden er op deed ik al beter.
totaal 122km - 19.2kwh verbruikt - 157wh/km met een minimum blok van 115wh/km over 10km gemeten

hoe ver kan je rijden met een 60kwh model S


binnenkort doe ik wel eens een test om het maximum aantal km uit de 60kwh batterij te halen
 
Jongens en meisjes, let alsjeblieft heel goed op je snelheidsmeter. De Officier van Justistie heeft op basis van de 2 seconden dat ik (vanuit stoplichtstart, op een verlaten tweebaans weg) doortrok tot boven de invorderingsgrens alvorens weer terug te gaan naar een normale snelheid, besloten dat daar 2 maanden rijbewijs kwijt tegenover dient te staan. Niks "eerste keer, nooit eerder gebeurd, nooit hoge snelheidsboetes gehad, dus valt mee" wat ik van iedereen hoorde.
 
Jongens en meisjes, let alsjeblieft heel goed op je snelheidsmeter. De Officier van Justistie heeft op basis van de 2 seconden dat ik (vanuit stoplichtstart, op een verlaten tweebaans weg) doortrok tot boven de invorderingsgrens alvorens weer terug te gaan naar een normale snelheid, besloten dat daar 2 maanden rijbewijs kwijt tegenover dient te staan. Niks "eerste keer, nooit eerder gebeurd, nooit hoge snelheidsboetes gehad, dus valt mee" wat ik van iedereen hoorde.

Auch... had je een advocaat meegenomen?
 
Auch... had je een advocaat meegenomen?
Nog geen zitting gehad, dit is de beslissing van de OvJ op basis van de invordering (maar niet de brief die ik gestuurd had, die "zit niet in het dossier" volgens het CVOM). Gisteren was het 10 dagen geleden en zolang had de OvJ voor zijn beslissing. Nu moet ik een klaagschrift gaan indienen bij de rechtbank Den Haag, en dan wordt ik uitgenodigd voor een zitting. Geen idee hoe lang dat allemaal duurt, maar ik ben alle vertrouwen in de redelijkheid van het systeem wel kwijt, dus het zou me niet verbazen als die zitting over twee maanden is of zo..
 
Nog geen zitting gehad, dit is de beslissing van de OvJ op basis van de invordering (maar niet de brief die ik gestuurd had, die "zit niet in het dossier" volgens het CVOM). Gisteren was het 10 dagen geleden en zolang had de OvJ voor zijn beslissing. Nu moet ik een klaagschrift gaan indienen bij de rechtbank Den Haag, en dan wordt ik uitgenodigd voor een zitting. Geen idee hoe lang dat allemaal duurt, maar ik ben alle vertrouwen in de redelijkheid van het systeem wel kwijt, dus het zou me niet verbazen als die zitting over twee maanden is of zo..

Volgens mij loopt het wel een stuk sneller. Je moet binnen 10 dagen wel voorkomen. Geen hoop verliezen en gewoon de stappen doorlopen. De ovj kan een hoop vinden, maar als de rechter er anders over denkt heb je hem toch eerder dan 2 maanden terug.
 
Nog geen zitting gehad, dit is de beslissing van de OvJ op basis van de invordering (maar niet de brief die ik gestuurd had, die "zit niet in het dossier" volgens het CVOM). Gisteren was het 10 dagen geleden en zolang had de OvJ voor zijn beslissing. Nu moet ik een klaagschrift gaan indienen bij de rechtbank Den Haag, en dan wordt ik uitgenodigd voor een zitting. Geen idee hoe lang dat allemaal duurt, maar ik ben alle vertrouwen in de redelijkheid van het systeem wel kwijt, dus het zou me niet verbazen als die zitting over twee maanden is of zo..

Ikzelf ben al lang de eerlijkheid van het systeem verloren. Principieel stuur ik een bezwaarschrift in, ook al weet ik dat ik fout zat. Dit heeft niks te maken met verkeersveiligheid of redelijkheid, is puur daar om de zakken te vullen van de staat.

Eerlijk is eerlijk, ik zou zelf niet weten wat ik zou doen in jou geval. Openbaar vervoer in Limburg is ronduit bagger. Ik ben afhankelijk van mijn auto voor mijn werk te kunnen uitvoeren.
Niet werken is letterlijk niks verdienen.
Ik zou dus serieus overwegen om zonder rijbewijs in de wagen te stappen zodat ik kan gaan werken en hopen dat de rechterhand van de wet bezig is met serieuze zaken in plaats van te controleren of iemand een rijbewijs heeft etc.
 
Ikzelf ben al lang de eerlijkheid van het systeem verloren. Principieel stuur ik een bezwaarschrift in, ook al weet ik dat ik fout zat. Dit heeft niks te maken met verkeersveiligheid of redelijkheid, is puur daar om de zakken te vullen van de staat.

Eerlijk is eerlijk, ik zou zelf niet weten wat ik zou doen in jou geval. Openbaar vervoer in Limburg is ronduit bagger. Ik ben afhankelijk van mijn auto voor mijn werk te kunnen uitvoeren.
Niet werken is letterlijk niks verdienen.
Ik zou dus serieus overwegen om zonder rijbewijs in de wagen te stappen zodat ik kan gaan werken en hopen dat de rechterhand van de wet bezig is met serieuze zaken in plaats van te controleren of iemand een rijbewijs heeft etc.

<Koos Spree modus aan> Je pleegt dan een misdrijf, met o.a. strafblad tot gevolg, daarnaast gaat je verzekeraar niet meewerken aan schadesclaims als je rijdt met ingevorderd rijbewijs, kan aardig oplopen met name als je schade bij een ander veroorzaakt. Ik zou het zeker niet doen. Overweeg anders tijdelijk een chauffeur/taxi's, kost wat, maar je kunt tenminste werken.
 
Ikzelf ben al lang de eerlijkheid van het systeem verloren. Principieel stuur ik een bezwaarschrift in, ook al weet ik dat ik fout zat. Dit heeft niks te maken met verkeersveiligheid of redelijkheid, is puur daar om de zakken te vullen van de staat.

Eerlijk is eerlijk, ik zou zelf niet weten wat ik zou doen in jou geval. Openbaar vervoer in Limburg is ronduit bagger. Ik ben afhankelijk van mijn auto voor mijn werk te kunnen uitvoeren.
Niet werken is letterlijk niks verdienen.
Ik zou dus serieus overwegen om zonder rijbewijs in de wagen te stappen zodat ik kan gaan werken en hopen dat de rechterhand van de wet bezig is met serieuze zaken in plaats van te controleren of iemand een rijbewijs heeft etc.
Gelukkig ben ik niet in bovenstaande situatie terechtgekomen (nog).....
Ik heb mezelf altijd voorgenomen per direct het volgende te doen, inhuren student chauffeur....... Ik ben afhankelijk als ZZP-er van mijn eigen uren, geen uren bij de klant = geen inkomsten. Grote voordeel, je kan dan in de auto werken ;-) Google maar eens....
 
Gelukkig ben ik niet in bovenstaande situatie terechtgekomen (nog).....
Ik heb mezelf altijd voorgenomen per direct het volgende te doen, inhuren student chauffeur....... Ik ben afhankelijk als ZZP-er van mijn eigen uren, geen uren bij de klant = geen inkomsten. Grote voordeel, je kan dan in de auto werken ;-) Google maar eens....

:love: Dat is dan een goede compensatie.
Ik zit in dezelfde situatie, ben ZZP-er en niet werken is serieus risico lopen opdracht kwijt te raken en sowieso geen inkomsten.
Ik probeer me gewoon aan de snelheid zo goed mogelijk te houden, al betrap ik me de laatste tijd erop dat ik te hard rijdt.
De nieuwe banden maken dermate weinig geluid dat ik niet meer wordt getriggerd door geluid en ik daarwerkelijk continu naar de snelheidsmeter moet kijken.

150km/u rijdt je zo snel met deze auto....