Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Idem dito voor mijn Peugeot RXH. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het een toekomstige Europese verplichting wordt.

Nou mensen, ik bedoelde het niet in competitieverband. Ik vroeg me alleen af hoe het in de praktijk werkt en kwam bij toeval die post tegen. Dat het verplicht wordt kan ik me voorstellen, dat anderen het ook hebben, in welke vorm dan ook eveneens maar daar ging het mij niet om. Dat interesseert me ook niet.

Wat ik belangrijk vind is dat het bij "onze" auto's in de praktijk blijkt te werken en ook dat in die post weer eens naar voren komt dat de inzittenden goed beschermd waren. Maar dat wisten we natuurlijk al, maar het zal je maar gebeuren. Dan ben je maar wat blij...
 
Dank voor de reacties mbt laden op DUS airport. Heb inmiddels P7 geboekt, en zie tot grote vreugde via plugsurfing app dat Stadwerke Dusseldorf inmiddels roaming heeft dus met een essent/tnm pas zou het moeten lukken. Omrijden naar een kantoortje om een pasje te halen is zo 2013 ;)
We gaan het binnenkort eens testen!

ImageUploadedByTapatalk1409325838.069670.jpg


Dat verhaal ging dus helaas niet op, hoewel in de plugshare app vermeld staat dat de palen zouden werken met een Essent of TNM pas bleef hij "pas niet toegestaan" roepen (in het Duits).

ImageUploadedByTapatalk1409325968.752826.jpg


Jammer, heb de auto nu maar in normaal vak gezet (gelukkig nog genoeg lading om naar huis te komen).
 
View attachment 57907

Dat verhaal ging dus helaas niet op, hoewel in de plugshare app vermeld staat dat de palen zouden werken met een Essent of TNM pas bleef hij "pas niet toegestaan" roepen (in het Duits).

Jammer, heb de auto nu maar in normaal vak gezet (gelukkig nog genoeg lading om naar huis te komen).

je kon ook de infobalie op P3 proberen, en daar een pas vragen.
en verder denk ik dat je de kabels pas mag insteken als dat op het schermpje wordt aangegeven.
richtlijnen zijn vrij strikt te volgen; op zijn Duits dus
 
je kon ook de infobalie op P3 proberen, en daar een pas vragen.
en verder denk ik dat je de kabels pas mag insteken als dat op het schermpje wordt aangegeven.
richtlijnen zijn vrij strikt te volgen; op zijn Duits dus

Sorry, was ik even vergeten te melden. Mijn pasje (van de Apcoa balie) gaf op die paal ook aan dat hij niet geautoriseerd was.
Leek me een foutje die ze ondertussen wel hersteld zouden hebben (dacht dat het aan het kaartje lag)

Heb vervolgens mijn kabel in die andere paal gestoken en daar funktioneerde het wel.
Willicht had je dus wel kunnen laden op de andere paal (of heb je dat ook geprobeerd?)

Mosterd na de maaltijd, maar het zou aardig zijn als je op de terugweg nog even probeert of de andere paal stiekem wel werkt met jouw pas.
 
Wat mij een beetje tegenvalt is dat er, in ieder geval in Nederland, niet echt een Tesla gevoel is op de weg. De meeste bestuurders van de Tesla's welke ik tegenkom blijven strak voor zich uitkijken met als hoogtepunt vorige week op Kaag-eiland (daar woon ik). Ik reed richting mijn huis en had mij raam open want het was redelijk warm. Als je het eiland een beetje kent weet je dat je bij tegenliggers soms moet wachten om deze de kans te geven om op dezelfde weg te kunnen passeren. Tot mijn verbazing kwam er van de andere kant ook een Model S aan met ook zijn raam open. Er kon tijdens het stapvoets passeren nog geen glimlach af. De man bleef stijf naar voren kijken. Toch jammer, dat was in mijn Mazda MX 5 tijd toch wel anders.
 
Wat mij een beetje tegenvalt is dat er, in ieder geval in Nederland, niet echt een Tesla gevoel is op de weg. De meeste bestuurders van de Tesla's welke ik tegenkom blijven strak voor zich uitkijken met als hoogtepunt vorige week op Kaag-eiland (daar woon ik). Ik reed richting mijn huis en had mij raam open want het was redelijk warm. Als je het eiland een beetje kent weet je dat je bij tegenliggers soms moet wachten om deze de kans te geven om op dezelfde weg te kunnen passeren. Tot mijn verbazing kwam er van de andere kant ook een Model S aan met ook zijn raam open. Er kon tijdens het stapvoets passeren nog geen glimlach af. De man bleef stijf naar voren kijken. Toch jammer, dat was in mijn Mazda MX 5 tijd toch wel anders.
Zou je zelf wel even gegroet hebben, maar aan de andere kant... Het is niet meer dan een vervoersmiddel. Ik ga ook niet elke man groeten omdat deze ook een blonde vrouw heeft... ;-)
 
Zou je zelf wel even gegroet hebben, maar aan de andere kant... Het is niet meer dan een vervoersmiddel. Ik ga ook niet elke man groeten omdat deze ook een blonde vrouw heeft... ;-)

Dat was de MX-5 ook maar daar was toch een bepaald soort samenhorigheidsgevoel. En daar zijn er toch een paar meer van gemaakt dan de Tesla :cool:.

En volgens mij kijken toekomstige eigenaren van bijvoorbeeld een Opel Ampera of een Volvo V60 Hybrid niet maanden van tevoren via een speciaal daarvoor in het leven geroepen forum naar alles wat met hun toekomstige wagen te maken heeft. Dus helemaal gelijk kan ik je niet geven wat betreft je opmerking " het is niet meer dan een vervoermiddel".
 
Last edited:
Wat mij een beetje tegenvalt is dat er, in ieder geval in Nederland, niet echt een Tesla gevoel is op de weg. De meeste bestuurders van de Tesla's welke ik tegenkom blijven strak voor zich uitkijken met als hoogtepunt vorige week op Kaag-eiland (daar woon ik). Ik reed richting mijn huis en had mij raam open want het was redelijk warm. Als je het eiland een beetje kent weet je dat je bij tegenliggers soms moet wachten om deze de kans te geven om op dezelfde weg te kunnen passeren. Tot mijn verbazing kwam er van de andere kant ook een Model S aan met ook zijn raam open. Er kon tijdens het stapvoets passeren nog geen glimlach af. De man bleef stijf naar voren kijken. Toch jammer, dat was in mijn Mazda MX 5 tijd toch wel anders.

Herken ik.. merk wel een verschil tussen kopers van het eerste uur en mensen die later een Tesla hebben besteld.. gegeven de kentekens dan..
de eersten reageren doorgaans nog steeds erg enthousiast, even samen optrekken .. beetje spelen..
 
Herken ik.. merk wel een verschil tussen kopers van het eerste uur en mensen die later een Tesla hebben besteld.. gegeven de kentekens dan..
de eersten reageren doorgaans nog steeds erg enthousiast, even samen optrekken .. beetje spelen..

Het is moeilijk voor te stellen, maar er zullen ook mensen zijn die een Tesla enkel en alleen rijden vanwege de vele financiële voordelen. Ik denk dat deze mensen hier ook niet op het forum te vinden zullen zijn.

Overigens zullen er ook heel enthousiaste Tesla rijders zijn die wel groeten, maar ook geen lid zijn (lees: mijn werkgever. Struint overigens wel het hele forum af :tongue:).
 
Herken ik.. merk wel een verschil tussen kopers van het eerste uur en mensen die later een Tesla hebben besteld.. gegeven de kentekens dan..
de eersten reageren doorgaans nog steeds erg enthousiast, even samen optrekken .. beetje spelen..

Mee eens. Ik groet altijd wel even, maar merk dat ik weinig response krijg, vooral bij de nieuwere kentekens. Ik heb dus ook het idee dat het onderlinge enthousiasme vooral iets is van de oude garde.
 
Dat was de MX-5 ook maar daar was toch een bepaald soort samenhorigheidsgevoel. En daar zijn er toch een paar meer van gemaakt dan de Tesla :cool:.

En volgens mij kijken toekomstige eigenaren van bijvoorbeeld een Opel Ampera of een Volvo V60 Hybrid niet maanden van tevoren via een speciaal daarvoor in het leven geroepen forum naar alles wat met hun toekomstige wagen te maken heeft. Dus helemaal gelijk kan ik je niet geven wat betreft je opmerking " het is niet meer dan een vervoermiddel".
Aannames, aannames... Ik heb ook een Opel Ampera en het Amperaforum.nl heeft een hele actieve community waar zeer veel kennis en ervaring wordt uitgewisseld!
Ik hoopte bij het bestellen van de Tesla dat er ook zoiets van/voor Tesla rijders zou zijn.
Nou, dat is er :)
 
Mee eens. Ik groet altijd wel even, maar merk dat ik weinig response krijg, vooral bij de nieuwere kentekens. Ik heb dus ook het idee dat het onderlinge enthousiasme vooral iets is van de oude garde.
Mijn kenteken is 9-TSJ-11. Dat zal wellicht een van die 'latere' kentekens zijn, maar als je mij tegenkomt kun je rekenen op een groet (aka The Nod) :cool:
Ik denk juist bij de oudere kentekens: oh ja, dat is een 0%-er, die deed het alleen voor de fiscus :p
 
Eerst geprobeerd zonder kabel uiteraard, zelfde melding. Omrijden naar P3 zat er niet in, vrienden waren op ons aan het wachten dus had geen extra tijd.
Andere paal ook niet geprobeerd, als het lukt dan rij ik er bij terugkomst wel even langs.

(ik weet het verkeerde draadje) Voor iedereen dit het nog eens wil proberen. Je moet vooral NIET naar P3 rijden. Gewoon de weg langs de terminal (aankomst niveau) en dan ongeveer midden voor de terminal even links de garage in sneaken (dat is een stukje met parkeren voor de politie en om de hoek de (valet parking) ingang van het hotel. Even snel het pasje ophalen in het Apcoa kantoorje en direct weer verder rondje terminal afmaken en terug naar P7.

Ben benieuwd naar het resultaat op de andere paal. (zou in ieder geval bruikbare info opleveren voor toekomstige gebruikers).
En om te proberen hoef je de garage niet in. Je kunt hem voor de slagboom laten staan en inpluggen.
Dat is overigens wel aardig gedaan. Je kunt (anders dan bij Schiphol) voordat je de garage in gaat zien of er een laadpaal vrij is. Zo niet doorrijden naar andere P.
 
M'n dochter is net terug van enkele weken engelse cursus in Boston (met EF). Ze heeft er slechts 1! Tesla gezien. Verder moesten ze een spreekbeurt geven over iemand die de toekomst wil verbeteren. Uiteraard sprak zij over Elon, en op 1 chinees na had niemand ooit van hem gehoord, zelfs de prof niet! Dat zegt misschien veel over de kwaliteit van de school en leerlingen:confused:, maar bewijst ook dat er nog een hele weg te gaan is...
 
Wat mij een beetje tegenvalt is dat er, in ieder geval in Nederland, niet echt een Tesla gevoel is op de weg. De meeste bestuurders van de Tesla's welke ik tegenkom blijven strak voor zich uitkijken.

Hey Harald, niet opgeven hoor! Ik blijf het ook stug volhouden. Heb in Frankrijk leuke Tesla bezitters ontmoet uit Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Met geen enkele auto in het verleden heb ik dat zo meegemaakt. En de enkele die ik rijdend tegenkwam, groette vrolijk terug :smile:!
 
M'n dochter is net terug van enkele weken engelse cursus in Boston (met EF). Ze heeft er slechts 1! Tesla gezien. Verder moesten ze een spreekbeurt geven over iemand die de toekomst wil verbeteren. Uiteraard sprak zij over Elon, en op 1 chinees na had niemand ooit van hem gehoord, zelfs de prof niet! Dat zegt misschien veel over de kwaliteit van de school en leerlingen:confused:, maar bewijst ook dat er nog een hele weg te gaan is...

Ik vermoed dat de meeste mensen bij ons Elon of Tesla ook nog niet kennen. Ze maken vooralsnog geen reclame gezien ze dan niet aan de vraag kunnen voldoen. Ik vind dit eerder positief gezien dat betekent dat er nog veel groeipotentieel is. :)