Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat kun je toch amper een "hack" noemen.. Ze hebben een laptop fysiek op de auto aangesloten.

in het artikel staat een verwijzing naar een ander incident dat deze week op 'black hat' voorgesteld werd.

Jeep hacking done on willing participant - SlashGear

hier wat meer technische blabla

http://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

Deze gasten waren 2 jaar geleden ook begonnen met een hack via een fysieke aansluiting.
Nu zitten ze binnen via de GSM verbinding...:confused:

Opgelet dus, never say never.
 
Als je de media moet geloven konden ze de auto tot stilstand brengen onder de 8kmpu en boven de 8kmpu langzaam tot stilstand brengen. Klinkt mij in de oren alsof ze doodeenvoudig een CAN bericht hebben aangemaakt welke de bediening van de PARK schakelaar omvat. Dat is echt geen rocket science?
 
Dat verklaart al een heleboel inderdaad! Dit stuk is veel completer dan wat ik eerder heb gelezen. Wat kunnen nieuwsberichten toch compleet uit hun verband worden getrokken zeg...

Overigens wordt hier inderdaad de canbus nog even aangestipt. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat een auto het niet toe liet om zelf canberichten op de canbus te schrijven en kan me dus ook heel goed voorstellen dat dit bij de MS ook prima moet lukken.
 
Ze zijn ook bezig met een mobiele lader waar je vier Tesla's tegelijk mee kan laden:

Doctor_Octopus_2004_film.jpg
 
Zo een tijdje niet op het forum geweest maar aangezien de Tesla maandag voor een beurt moet maar weer eens gekeken. Staat ruim 90k op de teller. Gaven aan dat ze hem twee dagen nodig hebben een grote beurt dus. Lijstje met opmerkingen condens in de achterlichten, gordel aan de passagierZijde trekt te sterk aan, roestvorming op de achterzijde bij chromen lijst onder de achterklep en vastzittende buitenspiegels. Dat laatste was een bekend item op het forum benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ook Een chademo adapter besteld, laatst met een kapotte laadpaal in het noorden van het land was fastned een oplossing maar met 22kw sta je dan wel even te wachten.
 
Zo een tijdje niet op het forum geweest maar aangezien de Tesla maandag voor een beurt moet maar weer eens gekeken. Staat ruim 90k op de teller. Gaven aan dat ze hem twee dagen nodig hebben een grote beurt dus. Lijstje met opmerkingen condens in de achterlichten, gordel aan de passagierZijde trekt te sterk aan, roestvorming op de achterzijde bij chromen lijst onder de achterklep en vastzittende buitenspiegels. Dat laatste was een bekend item op het forum benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ook Een chademo adapter besteld, laatst met een kapotte laadpaal in het noorden van het land was fastned een oplossing maar met 22kw sta je dan wel even te wachten.

Is je garantie inmiddels afgelopen? Beter net voor 80k een beurt inplannen lijkt me?